کد خبر 1355164
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
نقش کلیدی شهید سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت

بیروت تابستان ۸۵، رژیـم صهیونیستی بـه لبنان حمله کرد، شهید سلیمانی بـه عنـوان فرمانده نیروی قدس خیلی زود خود را بـه لبنان رساند، تا از آنجا فرماندهی عملیـات جبهه مقاومـت را بـه عهده داشته باشد.

به گزارش مشرق، کتاب «من قاسم سلیمانی هستم، سرباز ولایت»، در راستای بیان ابعاد مختلف شخصیت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت گردآوری شده است، خبرگزاری میزان در سلسله برش‌هایی، به بازخوانی این کتاب می‌پردازد.

فصل چهار، بخش سوم|تهدید ایران در مقابله با بوش چگونه کنار زده شد

نقش سردار سلیمانی در مدیریت منطقه از سال ۱۳۷۶ آغاز شد، زمانی که وی به فرماندهی نیروی قـدس سپاه پاسدارانقلاب اسلامی رسید، نیرویی که هدف آن حفـظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بود و به تدریج تبدیل به یکـی از مؤثرترین نهادهای نظامی در ایران تبدیل شد.

عید ۴/نقش کلیدی شهید سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت

نقش سپاه قدس به عنوان یک نهاد نظامی در ابتدا چندان میان افکار عمومی مشخص نبـود، اما به دلیل نقشی که در مقابله با تهاجـم نظامی امریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران بـازی کـرد بـه تدریـج بـه عنـوان یک قدرت اساسی در سطح منطقه مطرح شد.

شاید نقطه اوج‌گیری این حرکت به زمانی باز می‌گشت که در پی حادثه یازدهم سپتامبر نیروهای امریکایی یک لشکرکشی تمام در منطقـه خاورمیانه را آغاز کردند، در ابتـدا افغانستان و سپس عراق اشغال شد و بسیاری بر این گمان بودند که ایران گزینه بعـدی بـرای حمله نظامی خواهد بـود و در ایـن میان سپاه قـدس توانست با ایجاد یک عمق راهبـردی در منطقه این تهدید را به طور کامل خاتمه دهـد، خاتمه دادن به این تهدیـد اولیـن دستاورد مهـم قاسم سلیمانی بود.

عید ۴/نقش کلیدی شهید سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت

بیروت تابستان ۸۵، رژیـم صهیونیستی بـه لبنان حمله کرد، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بـه عنـوان فرمانـده نیـروی قدس خیلی زود خـود را بـه لبنان رساند، تا از آنجا فرماندهی عملیـات جبهه مقاومـت را بـه عهـده داشته باشد، ایشان در کنار عماد مغنیـه و سـید حسن نصرالله، روزهای بسیار سختی را گذراند، اما در نهایت موفق شد بار دیگر رژیم صهیونیستی و آمریکا را شکست دهد.
ایـن شکست باعث شد آوازه حاج قاسم در دنیا بپیچد و دشمنان از او کینه پیدا کنند، باوجود این هنوز در فضای رسانه‌ای حرفـی از قاسم سلیمانی زده نمی‌شـد، حتـی تصاویـر از حـاج قاسـم بسـیار محـدود بـود و به‌جز عـده اندکـی بقیـه اغلـب صدای ایشان را هم نشنیده بودنـد، رژیم صهیونیستی و آمریکا، اما از همان زمان به دنبال ترور حاج قاسم بودند.
عید ۴/نقش کلیدی شهید سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت
دو سال بعد عماد مغنیه در یک انفجار تروریستی به شهادت رسید، اتفاقی که برای حاج قاسم بسیار دردناک بود. ازجمله نقاط درخشان فرماندهی سردار سلیمانی بر نیروی قـدس، تقویت حزب‌الله لبنان و گروه‌های مبارز فلسطینی بـود کـه نمود عینـی آن را در نبردهـای متعـددی ازجمله جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی و پیـروزی مبارزان فلسطینی در جنگ ۲۲ روزه و ۱۱ روزه و ۲ روزه غزه علیه ارتش مجهز رژیم صهیونیستی دیدیم.
درواقع قاسم سلیمانی توانسته بود راهبُرد جمهوری اسلامی یعنی کمک بـه گـروه‌های مبارز علیـه این رژیم غاصب را بـه خوبـی دنبال کرده و هرروز در این مسیر گام‌های دیگری بـردارد.

عید ۴/نقش کلیدی شهید سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت

نقطه اوج این نبرد نیز به سال ۲۰۰۶ میلادی بـز می‌گردد، شهید سلیمانی در این نبرد فرماندهی مستقیم صحنـه نبرد را بـر عهـده داشـت و در اوج حملات هوایـی رژیـم صهیونیستی به‌صورت اضطراری از طریـق سوریه بـه ایران بازگشت، تا در جلسه‌ای بـا حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مسئولان شرکت کند.

بعد از بازگشت شهید سلیمانی به لبنان بود که جریان نبرد به نفع حزب‌الله لبنان بازگشت و یگان زرهی رژیم صهیونیستی متشکل از تانک‌های مرکاوا در مناطق جنوبی لبنان بـه وسیله موشک‌های کورنت روسی که از زرادخانه سوریه در اختیار آنان قرارگرفته بود، زمین‌گیر شدند.

عید ۴/نقش کلیدی شهید سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت

این حرکت بار دیگر در فلسطین و نوار غزه تکرار شد و توانست به تعبیـر مقام معظم رهبری، دستت خالی آنان را در مقابله فراگیر با رژیم صهیونیستی پر کند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 25
    درود خدا به دو
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 19
    اگه سردار بود الان کیف و خارکوف و ماریوپل رو گرفته بودین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس