کد خبر 1355174
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳
مرد سایه‌ها و غرق شدن موساد در بحران

سازمان اطلاعات و عملیات ویژه رژیم صهیونیستی با چالش های مخاطره آمیز متعددی مواجه است.

به گزارش مشرق، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» در حالی با چالش‌های متعدد و مخاطره آمیزی مواجه شده که مشکلات پیشین، ظرفیت حل بحران این نهاد را تا حد زیادی به تحلیل برده است.

«دهان خود را ببندید تا زمانی که من بگویم آن را باز کنید» به عنوان جمله‌ای که «دیوید بارنیا»، رئیس «موساد» خطاب به مقام‌های ارشد سابق «موساد» گفته، تا حد زیادی منعکس کننده شرایط داخلی بحران زده این نهاد است.

«بارنیا» یا همان «مرد در سایه» که تا پیش از به دست گرفتن سکان «موساد» در ژوئن ۲۰۲۱ چهره‌ای عمومی نبود، تاکنون درخواست رسانه‌های مختلف برای مصاحبه را رد کرده است.

بیشتر بخوانید:

ما باید ایران را تکه تکه کنیم! +فیلم

شخصیت رئیس جدید «موساد» در تاکید زیاد او برای استفاده از فناوری‌های پیشرفته نمود یافته است اما این شخصیت مرموز صهیونیست در حال حاضر با چالش‌ها و بحران‌های متعددی در سازمان تحت هدایت خود مواجه است.

بیشتر بخوانید:

فرار به جلوی نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی

به گزارش «هاآرتص و شماری از رسانه‌های عبری زبان»، مهم‌ترین چالش‌ها و بحران‌هایی که در حال حاضر در «موساد» وجود دارد و «بارنیا» را با مشکل مواجه کرده است، عبارتند از:

- شکاف میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی ورود «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به اتاق بیضی شکل کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۱ در پی ادعای «واشنگتن» مبنی بر تغییر سویه تمرکز از خاورمیانه به آسیا تعمیق یافت.

- استعفاهای پی در پی مقام‌های ارشد «موساد» به دلیل اختلاف نظر با «بارنیا»، کرسی‌های این سازمان را یکی پس از دیگری خالی می‌کند.

در چند ماهی که از روی کار آمدن «بارنیا» گذشته، چهار مقام ارشد «موساد» از سمت خود استعفا کرده اند.

- بحران امنیتی اراضی اشغالی در ماه‌های اخیر وارد مرحله جدیدی شده و ابعاد گسترده و متنوعی یافته است.

قدرت یافتن مقاومت فلسطین و لبنان از یک سو، تشدید حملات سایبری علیه نهادها، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف رژیم صهیونیستی علاوه بر دامن زدن به گستردگی بحران امنیتی رژیم صهیونیستی، اختلاف‌های داخلی در «موساد» را شدت بخشید.

- تداوم ناکامی‌ها و ناتوانی‌های «موساد» در دستیابی به اهداف و برنامه‌های منطقه‌ای و جهانی خود به ویژه در سال‌های اخیر، چالش مهمی است که «بارنیا» در سازمان تحت هدایت خود با آن مواجه شده است.

- مشکل به کارگیری عوامل جدید در نقاط مختلف جهان، نیز بحران در «موساد» را پیچیده‌تر کرده و سبب تغییرات اجباری در ساختارش شده است.

- به موازات ناکامی «موساد» در جذب نیروهای جدید، شمار اعضای خودکشی کرده «موساد» در سال ۲۰۲۱ به رقم سه رسید.

خانواده این افراد استدلال می‌کنند که کار در «موساد» سبب خودکشی آن‌ها شده است.

در عین حال، شمار اعضای درخواست کننده کمک به سلامت روان در این سازمان بیشتر شده است.

بحران‌های مذکور در «موساد» ضمن برجسته کردن ضعف مدیریتی در رژیم صهیونیستی، اختلاف‌ها و بحران‌های داخلی این رژیم را آشکارتر می‌کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • DE ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    5 3
    ساواک شاه خائن ایران را موساد دست آموزی میکرد و تعلیم میداد برای همین هم ته مانده ساواکی های فراری با منافقین و ضد انقلاب و غربگدایان و اراذل و اوباش سیا ۳۰ کراواتی اکنون شبانه روز از کودتای نارنجی جورج سوروس در اوکراین و دلقک صهیونیست دفاع میکنند و مانند زمان شاه خائن با زدن تهمت توده ای که ساواک به انقلابیون میزد همان روش را در پیش گرفته اند این خفاشان کور اینقدر عقب افتاده اند که نمیدانند آنروز که شاه خائن با کل ساواک و موساد و سیا کل ایران را تحت کنترل داشت نتوانست غلطی بکند که اکنون یک مشت فراری پناهنده دربه در نوکر بخواهند با لجن پراکنی حزب توده وطنفروش و نوکر شوروی را در اذهان زنده کنند. جنایت های امریکا و صهیونیست در تاریخ بشریت تکرار نشده است و اینقدر هولناک و بزرگ است که با چارتا تهمت توده ای ننگ شما سرپوش گذاشته نمیشود. اف برشما وطنفروشان ذلیل ذلیلسکی.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    4 0
    دوران گفتن اسراییل تمام شدالعان دوران نابودیش شروع شده است
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    1 9
    متاسفانه ناسا گفته کشور عزیز اسلامی تا ۳۰ سال غیر قابل سکونت میشه از بابت خشکی و گرما. بدون اینکه درگیری با جنگ بشود‌ .
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      5 5
      وَهُوَ الَّذِي يُنَزِّلُ الْغَيْثَ مِنْ بَعْدِ مَا قَنَطُوا وَيَنْشُرُ رَحْمَتَهُ ۚ وَهُوَ الْوَلِيُّ الْحَمِيدُ
    • مهدی IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      8 10
      اولا ناسا مزخرف زیاد میگه، قبلا هم بارها از این مزخرفات گفته بود که با گذر زمان خلافش ثابت شد اما کسی خرده نگرفت به ناسا بخاطر اخبار دروغش، دوما ناسا فقط درباره ایران نگفته، بسیاری از کشورها مثل خود آمریکا و کانادا هم و کشورهای عربی هم بودند. نگران نشو
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      8 8
      به کوری چشم امثال ناسا گزارشات این سازمان تروریستی فقط مصرف پروپاگاندای سیاسی داره
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    5 8
    تا زمانی که اینستاگرام هست موساد مشکلی در جذب عوامل جدید نداره
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    2 0
    بحران داخلی با آمدن بارنیه رخ نموده ، مثل خودکشی و روان پریشی و استعفاها . همه بخاطر اعمال غیر انسانی هست که زیر بنای شکل گیری این سازمان جنایتکار بوده ، کشتار فلسطینی ها و اخراح آنان قبل از تشکیل رژیم در ابتدای آن تا ترورها و خرابکاری های فراوان در اقصی نقاط دنیا .جزئی از آن است
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 2
    هیچکس نمیتونه ما آذری ها رو از تمدن بزرگ آریایی بیرون کنه و بچسبونه به چشم بادامی های قرقیز و ازبک_________تمدن ترکیه پهباد مونتاژی ساخته است ولی تمدن آریایی سوخو و اف۲۲ و اف۳۵ و تورنادو ساخته در ورای زمین ایستگاه فضایی ساخته و .....___ تمدن ترکیه و قرقیز و ازبک درمقابل تمدن آریایی یعنی فارس و آذری و آلمانی و روس و امریکا و هند و فرانسه و ...
    • وطن دار IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      2 0
      دوست عزیز ما ملت هستیم قوم و قوم گرا نیستیم اینکه حاج قاسم گفت: ما ملت امام حسینیم میدونی این جمله یعنی چی؟ اول ملت رو معنی میکنم ملت یعنی قوم و قوم گرایی کشک ملت=لر+ترک+کرد+عرب+ آذری+ترکمن + فارس + گیلکی+ لک + بلوچ.......... و اما امام حسین علیه السلام یعنی نماد آزادگی پس جمله حاج قاسم یعنی مرام ما اینه هر کس بخواد راه دیانت و آزادی و آزادگی رو طی کنه ما باهاش هستیم و کنارش هستیم ولی هر کس بخواد مسیر بردگی نفس و شیاطین جن و انس ذلت رو بره با ما نیست الان مریم رجوی از نظر تو چون ایرانیه خوبه؟ قطعا نه پس هموطن عزیزم قومیت رو ول کن چون ما ملت امام حسینیم
  • برات عباسی قرایی IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    1 0
    اگربرادران عزیز این طور ازنظام دفاع کنند جواب این خیانت کاران ضد انقلاب وطن فروش رابدهند نه امریکاپشتشون باشه تمام دنیا پشتشون باشه هیچ غلطی نمیکنندمرگ بروطن فروش بی غیرت درخواب ببینی ایران تکه تکه شد ایران اول خدادارد دوم رهبری بزرگ
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    این همونی هست که عکساش از تو گوشی اومد بیرون؟؟؟ این بابا رو باید یه سازمان ازش محافظت کنه نه اینکه یه سازمان رو بدند زیر دستش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس