توئیت نامزد مورد حمایت جریان صدر عراق درباره تصدی پست نخست وزیری

نامزد مورد حمایت جریان صدر برای تصدی پست نخست وزیری عراق با انتشار یک پست توئیتری از آمادگی خود برای پذیرش این جایگاه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از بغداد الیوم، «محمد جعفر الصدر» نامزد جریان صدر و فراکسیون‌های کُردی و سُنی پارلمان عراق برای تصدی پست نخست وزیری این کشور، یک پست توئیتری منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، نامزد ائتلاف سه گانه (جریان صدر، اهل تسنن و کُردها) در پارلمان عراق، در این پست توئیتری تأکید کرده است: باعث افتخار است نامزد ائتلافی باشم که نماینده تمام اقشار عراق است تا در کنار هم برای بازسازی دولتی مقبول در نزد مردم کشورم، عمل کنیم.

توئیت نامزد مورد حمایت جریان صدر عراق درباره تصدی پست نخست وزیری

آخرین اخبار حکایت از آن دارد که جریان صدر با تمامی طرح‌های ارائه شده از سوی هیئت هماهنگی شیعی به منظور برون رفت از بن بست سیاسی در عراق مخالفت کرده است. این درحالی است که چندی پیش «مقتدی صدر» در جریان یک تماس تلفنی با «نوری المالکی»، با وی در خصوص آخرین تحولات مربوط به فرایند سیاسی بحث و تبادل نظر کرده بود.

با این حال، به نظر می‌رسد که دو طرف تاکنون در زمینه معرفی یک نامزد واحد برای تصدی پست نخست وزیری به هیچ توافق و یا تفاهمی دست نیافته‌اند. در رابطه با مسأله ریاست جمهوری نیز این عدم تفاهم کاملاً مشهود است. در چنین شرایطی، جریان صدر تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بدون مشارکت هیئت هماهنگی شیعی، روند انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر جدید پیش ببرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    2 1
    آره، یه عده از کوردها که هم پیمان صهیونیستها هستند یه عده سنی هم با داعش و بعثی ها همکار بودند ، جریان صدر هم که معلوم الحالند، چه نخست وزیری، به به، روی خون بچه های مقاومت اسلامی پا نگذار.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس