کد خبر 1355210
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

شهر رم به اندازه‌ای جاذبه‌ی تاریخی و هنری دارد که کمتر گردشگری برای تفریح به سواحل رم می‌رود. اما خوب است بدانید چندین ساحل عالی در نزدیکی رم وجود دارند که می‌توانید پس از چند روز گشت‌وگذار در شهر،  در آنها وقت بگذارنید و یا دریا شنا کنید. ممکن است این‎طور به نظر آید که سواحل اطراف رم آب‌های سبز و زیبای ساردینیا یا سیسیل را ندارند، اما با این وجود آنها مکان‌هایی دلپذیر برای دور شدن از شهر هستند. با خواندن مطلب زیر با بهترین سواحل نزدیک رم آشنا شوید.

بهترین سواحل نزدیک رم ایتالیا

ساحل پوننته چقدر با رم فاصله دارد؟

شاید ساحل پوننته نزدیک‌ترین ساحل به رم نباشد، اما به سختی می‌توانید مکان زیباتری برای تعطیلات پیدا کنید. ساحل پوننته در شهر اسپرلونگا واقع است که با خانه‌های سفیدش خودنمایی می‎کند. اسپرلونگا در فاصله‌ی دو ساعتی رم قرار دارد و ساحل پوننته دقیقاً در نقطه‌ی پایینی شهر قرار دارد و در اطراف آن هتل‌ها و رستوران‌های فراوانی وجود دارد.

ساحل لوانته در نزدیکی ساحل پوننته است

ساحل لوانته در شهر اسپرلونگا و در همسایگی ساحل پوننته قرار دارد. این ساحل محیط طبیعی‌تری نسبت به ساحل پوننته دارد و درختچه‌های مدیترانه‌ای کم‌ارتفاع در آن خودنمایی می‌کنند. دماغه‌ی کوچکی بین دو ساحل قرار دارد که جریان‌ آب‌ها را در رودی کم‌عمق به درون دریا می‌ریزد و بسیار شفاف و تمیز است. هرچند که در بیشتر نقاط پوننته باید صندلی‌ اجاره کنید اما لوانته دارای فضای عمومی رایگان است.

سانتا مارینلا در یک ساعتی رم

سانتا مارینلا ساحلی نزدیک‌تر به رم و زیباتر از دو ساحل شهر اسپرلونگا است، اما در اینجا ساحل رایگان بسیار کمی وجود دارد. سانتا مارینلا یک مکان محبوب برای حمام کردن و به دریا رفتن رومیان باستان بوده است. این ساحل دارای امکانات رفاهی کاملی است که بهترین آنها رستوران‌های فراوان غذاهای دریایی خوب هستند. با خرید بلیط هواپیما به این ساحل زیبا و تاریخی سفر کنید.

چه یادگار تاریخی‌ای در آنزیو وجود دارد؟

ساحل شنی آنزیو یک ساعت با رم فاصله دارد و امکان دسترسی آسان به آن با قطار فراهم است. ساحل طولانی شنی طلایی آنزیو توسط موج شکن محافظت می‎شود که آب فیروزه‌ای شفاف را آرام نگه می‌دارد. این موج‌شکن‌ها، ساحل را به گزینه‌ای محبوب برای خانواده‌هایی با کودکان کوچک تبدیل می‌کند. ساحل در تمام طول شهر امتداد دارد .

سواحل طولانی نتتونو

درست در پایین جاده‌ی بندر آنزیو و توقف بعدی قطار از رم، سواحل طولانی شهر نتتونو قرار دارند که به دلیل آب تمیز و شن‌هایشان اعتبار زیادی دریافت کرده‌اند. این سواحل از خدمات خوبی برخوردار هستند. برای رسیدن به سواحل  شهر نتتونو، از رم سوار قطار شوید. سواحل حدود 10 دقیقه پیاده از ایستگاه‌های قطار شهر فاصله دارند. از فلایتیو بلیط بخرید تا به سواحل طولانی این شهر زیبا و دیدنی بروید.

بهترین سواحل نزدیک رم ایتالیا

ساحل فرگنه در هنگام غروب آفتاب دیدنی است

ساحل فرگنه مورد علاقه‎ی جوانان رمی سرزنده است که بعدازظهرها دور هم جمع می‌شوند و تا پاسی از شب در کافه‌ها و رستوران‌های کنار ساحل می‌مانند. اما در طول روز، ساحل در میان خانواده‌ها نیز محبوب است و نسبت به ساحل اوستیا که در نزدیکی آن واقع شده، خلوت‌تر است. برای رسیدن به فرگنته با قطار از ایستگاه ترمینی رم ترمینی به ایستگاه ماکارزه فرگنه رفته و در آنجا با اتوبوس محلی به ساحل بروید. رستوران‌های ساحلی در فضای باز از اواسط اردیبهشت، زمانی که آب هنوز کمی برای شنا سرد است اما آفتاب بعدازظهر گرم است، باز می‌شوند.

ساحل سابائودیا کجاست؟

این ساحل در زیر دامنه‌های جنگلی کوه چیرچئو قرار دارد و یک مسیر زیبا از ماسه‌های طلایی نرم به طول 15 کیلومتر است که توسط تپه‌های شنی و تالاب سابائودیا احاطه شده است. بیشتر محیط ساحل رایگان است و چون دسترسی به آن کمی سخت‌تر از سایر سواحل منطقه است، ساحل زیاد شلوغی نیست. آب آبی فیروزه‌ای شفاف و ساحل بکر است، که اعتبار بالایی به اینجا داده است. پارک ملی چیرچئو ساحل را احاطه کرده است، که امکان پیاده‌روی در آن وجود دارد.

آشنایی با فرهنگ سنتی ایتالیا در ساحل اوستیا

در ساحل اوستیا آنقدر چترهای رنگی وجود دارد که از بالا امکان دیدن شن و ماسه‌ی ساحل وجود ندارد. در اینجا مناطق رایگان کمی وجود دارد و اگر شما حتی در روزهای وسط هفته جایی برای پهن کردن حوله‌ی خود بر روی زمین پیدا کنید، خوش شانس هستید. با این همه اگر می‌خواهید با فرهنگ سنتی ساحل در ایتالیا آشنا شوید و از پرداخت هزینه برای آن ناراحت نیستید، اینجا مکانی است که باید بروید. آنچه بیشتر در این ساحل شلوغ و پرهیاهو از آن لذت می‌برید، آشنایی با زندگی اجتماعی مردم ایتالیا است.

یک قلعه‌ی قرون وسطایی در ساحل سانتا سورا وجود دارد

این ساحل که تنها 40 دقیقه با قطار از ایستگاه سن پیتروی شهر رم فاصله دارد، چیزی بیشتر از خورشید و شن و ماسه را در خود جا داده است. قلعه‌ای متعلق به قرن چهاردهم در این ساحل وجود دارد که پایه‌های آن تا آب امتداد دارد. علاوه بر این، بخش بزرگی از ساحل برای عموم رایگان است. اینجا برای موج‌سواری‌های کوچک جای مناسبی است اگرچه آب در تابستان به اندازه‌ی کافی برای شنا آرام است. در ساحل سانتا سورا رستوران‌های زیادی وجود دارد و هم‌چنین در فروشگاه‌های صنایع دستی، می‌توان هدایای زیادی را خرید.

ساحل شهر تراچینا کجاست؟

تراچینا در نزدیکی گائتا و اسپرلونگا قرار دارد و شهری کوچک‌تر با یک مرکز تاریخی دیدنی و خانه‌های رنگارنگ است. ساحل شنی طولانی این شهر پشت یک ردیف نخل است که آن را از ردیف رستوران‌های غذاهای دریایی در منطقه‌ی تجاری پشت آن جدا می‌کند. یک سر ساحل به دامنه‌های صخره‌ای شیب‌دار کوه سنت آنجلو، که معبد قرن اولی ژوپتیر در بالای آن قرار دارد، می‌رسد. در ساحل مناطق آزاد و رایگانی برای مسافران فعال و پرانرژی وجود دارد.

زیبایی‌های شهر گائتا به ساحل ختم نمی‌شود

محیط شهر گائتا به قدری دلنشین است که آن را به یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ایتالیا تبدیل می‌کند. رومیان باستان نیز این را می‌دانستند و اینجا را به یکی از مکان‌های اصلی خود برای اقامت در کنار دریا برگزیده بودند. از زمان رومیان تا به امروز یک شهر زیبا در بالای سواحل به تدریج گسترش یافته است که در آن یک قلعه‌ی قرن ششمی غول پیکر، کلیساهای قرون وسطایی و خیابان‌های باریک بسیار دیدنی هستند. ماسه‌های طلایی نرم گائتا با کافه‌های ساحلی و جاذبه‌های توریستی شهر، اینجا را به یک انتخاب عالی برای تفریح تبدیل کرده است.

بهترین سواحل نزدیک رم ایتالیا

چرا ساحل قلعه‌ی پورتزیانو یک پدیده‌ی نادر در ایتالیا است؟

زیرا ساحل قلعه‌ی پورتزیانو بکر، وحشی و در حالت طبیعی است و در آن از کلوپ‌های ساحلی گران‌قیمت یا ردیف‌هایی از چتر و صندلی‌های آفتاب گرفتن خبری نیست. باور این که این بخش ساحلی دنج و توسعه‌نیافته تا این حد به رم نزدیک است، بسیار سخت است اما اینجا یک مکان فوق‌العاده برای گردشگرانی است که به دنبال جاهای خلوت هستند.

چیویتاوکیا

تعداد کمی از سواحل دیگر می‌توانند مانند ساحل چیویتاوکیا، دو گزینه‌ی عالی را همزمان ارائه دهند: یکی این که این ساحل رایگان است و دیگر اینکه تنها پنج دقیقه پیاده تا ایستگاه قطار، در یک خط مستقیم از رم فاصله دارد. این ساحل شنی است و شاید در مجموعه‎ی سواحل یاد شده آب آبی درخشان‌تر از این هم یافت شود، اما آب اینجا هم نسبتاً تمیز و شفاف است. می‌توانید چتر کرایه کنید و در مسیر پیاده‌روی از دکه‌های غذاخوری، پیتزا و ژلاتو خرید کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس