حفاظت از غیرنظامیان؛ موضوع اصلی مذاکره صلیب سرخ با مسکو

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از مذاکره با مقامات روسیه در مورد اهمیت حفاظت از غیرنظامیان در جریان جنگ در اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، «پیتر مائورر» در نشست خبری مشترک با «سرگی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت: در این دیدار در مورد حقوق بشر بین‌المللی، کنوانسیون ژنو در مورد خصومت و درگیری و این واقعیت که «غیرنظامیان باید محافظت شوند» بحث و گفت‌وگو کردیم.

وی همچنین عنوان کرد در دیدارش با مقامات مسکو مساله «اسیران جنگی، غیرنظامیان زندانی در روسیه و اوکراین» و نیز «بازگرداندن اجساد سربازان کشته شده به کشورشان» مطرح شده است.

بر پایه این گزارش، این در حالی است هیچ آمار قابل اعتمادی از تعداد کشته شدگان در یک ماه جنگ اوکراین از هیچکدام از طرف های درگیر منتشر نشده است.

لاوروف با استقبال از فرصت پیش آمده از سفر مائورر بار دیگر، مقامات اوکراین را به جلوگیری از انتقال غیرنظامیان به قلمرو تحت کنترل روسیه متهم کرد.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در سفر به روسیه همچنین قرار است با وزیر دفاع روسیه نیز دیدار کند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه/۲ اسفند ماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز  در ۵ اسفند/۲۴ فوریه آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و این روزها وارد دومین ماه خود می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس