حمایت از صنایع دانش بنیان و اشتغال آفرینی در سه سطح

وزیر صمت تأکید کرد: با توجه به شعار سال برنامه‌ریزی کردیم تا صنایعی که به سمت تولیدات دانش بنیانی می‌روند و شغل بیشتری ایجاد می‌کنند، بیشتر از حمایت وزارتخانه برخوردار شوند.

به گزارش مشرق، «سید رضا فاطمی امین» در گفتگو با برنامه «قرن نو اقتصاد نو» رادیو اقتصاد گفت: وزارت صمت در دو حوزه دانش بنیانی و اشتغال آفرینی و در سه سطح ورود خواهد کرد و با تمرکز به کارها و طرح‌های نیمه تمام گذشته و جا مانده؛ سعی می‌کنیم با شتاب آنها را به انجام برسانیم.

وی با بیان اینکه در سطح نخست به رتبه بندی، اولویت گذاری، هدف‌گذاری و تعیین شاخص‌ها و پایش می‌پردازیم، گفت: به عنوان مثال در بحث صادرات مبنای رتبه‌بندی صادرکنندگان را دانش بنیانی خواهیم گذاشت یعنی صادرکنندگانی که محصول‌ دانش بنیان صادر می‌کنند رتبه و امتیاز بالاتری می‌گیرند و بیشتر حمایت خواهند شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: صنایعی که به سمت تولیدات دانش بنیانی می‌روند یا صنایعی که شغل بیشتری ایجاد می‌کنند از حمایت وزارتخانه برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سطح دوم به طرح‌هایی اختصاص دارد که باید در این حوزه تعریف شوند، گفت: خوشبختانه در سال گذشته زیرساخت‌هایی را ایجاد کردیم که به گسترش دانش بنیانی و اشتغالزایی کمک می‌کند.

فاطمی امین افزود: به عنوان مثال موضوع‌هایی مانند تامین مالی زنجیره‌ای و پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورتحساب بسیاری از مسائل سرمایه در گردش تولید را حل و کار را روان می‌کند.

به گفته وی موضوع‌های دیگری مثل تامین مواد اولیه که در بورس کالا انجام شد، هم از این دست کارها به شمار می‌آید.

وزیر صمت سطح سوم را فرآیندها و ساختارهای خود وزارتخانه بیان کرد و افزود: سال گذشته با تغییر ساختار وزارت صمت در تمامی دفاتر تخصصی مثل دفتر خودرو، دفترمنسوجات و پوشاک، دفتر تجهیزات پزشکی و دفتر صنایع ریلی یک گروه فناوری و نوآوری ایجاد کردیم که هدفشان اتصال دانشگاه به صنایع مختلف است.

وی گفت: ماهانه به مردم و رهبر عزیز گزارش عملکرد ارائه خواهیم کرد.

فاطمی امین بیان کرد: یکی از اولویت‌ها در تجهیزات پزشکی و صنعت است که از ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده خواهیم کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس