کد خبر 1355612
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
حمله موشکی به عربستان در آستانه دومین گرندپری فرمول یک فصل/ انصراف احتمالی چند راننده از شرکت در مسابقه

یک مرکز تأسیسات نفتی در شهر جده عربستان که در فاصله‌ای نه چندان دور با محل برگزاری دومین گرندپری فصل جدید فرمول یک واقع شده است، مورد حمله موشکی قرار گرفت.

به گزارش مشرق و به نقل از نشریه گاردین، در پی حمله موشکی به یک مرکز تأسیسات نفتی در شهر جده عربستان سعودی که در فاصله کمتر از ۱۰ مایل با پیست محل برگزاری گرندپری فرمول یک عربستان واقع شده است، احتمال لغو این مسابقه وجود دارد.

قرار بود روز گذشته (یکشنبه) دومین جلسه تمرینی تیم‌های فرمول یک برای شرکت در مسابقه اصلی که دومین گرندپری فصل جدید فرمول یک است در پیست شهر جده برگزار شود، اما در پی حمله موشکی صورت گرفته، این تمرینات به تعویق افتاده است. گویا اتفاق رخ داده به حدی برای مقامات فرمول یک و تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات جدی بوده است که رانندگان و رؤسای تیم‌ها از سوی رئیس مسابقات فرمول یک، استفانو دومنیکالی احضار شده‌اند تا در جریان آخرین وضعیت و چند و چون مدیریت آن قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید:

تاسیسات حیاتی عربستان در ریاض را هدف قرار دادیم

گویا در این جلسه دومنیکالی به تیم‌ها اطلاع داده است که مسابقات روز یکشنبه به قوت خود باقی است و اینکه مقامات عربستان برقراری امنیت برای برگزاری مسابقه را تضمین کرده‌اند. با این حال قرار است یک جلسه دیگر با حضور مدیران و رانندگان تیم‌ها برگزار شود. در همین حال نشریه مارکای اسپانیا مدعی شده است که برخی از رانندگان خواهان انصراف از شرکت در این گرندپری و بازگشت به خانه شده‌اند.

در جدول رده‌بندی مسابقات گرندپری سال ۲۰۲۲، شارل لکلرک و کارلوس ساینس جونیور دو راننده تیم فراری به ترتیب با ۲۶ و ۱۸ امتیاز اول و دوم هستند و لوئیز همیلتون با ۱۵ امتیاز در رده سوم قرار دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    چون سهام این شرکت ها رو شیخ نشین ها خریدند برای همین میان اون جا مسابقه میدن
  • پری مجرد منگل 45 IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 1
    عربستان کشور خوبیه مخصوصا سعودی ها
  • ج د ا IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    درود بر رزمندگان انصارالله یمن و درود بر سپاه پاسداران همیشه قهرمان ، مجاهدان راه حق و راه خدا .درودتان باد سلامتان باد . الحمدلله رب العالمین
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    خوب دیگه،الان می تون به پهبادها و موشک ها مسابقه بدن! و یک دفعه برن تویه هوا! .. دنیا پرست ها خبیث کثیف.
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    2 0
    الان باید پیست اتو مبیل رانی عربستان رو بزنند
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 0
    این ال سقوط تو این چند سال اخیر هی می گفت جنگ رو به داخل ایران می کشونه ولی حالا امنیت براش ارزو شده. زنده باااااد ایران قوی
  • DE ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    مسابقه ظهر یکشنبه شروع میشه . یکی دوساعت قبلش یک موشک ناقابل بزنید اون اطراف تا به بن سلمان بیشتر بخندیم .
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    تمرینات برگزار شد. حتی امروز هم تمرینات و تعیین خط برگزار میشه و مقامات فیا و رییس فرمول یک هم تاکید کردند که مسابقه برگزار خواهد شد. راننده ها به رهبری همیلتون و آلونسو (حیف که فتل این مسابقه نیست وگرنه اونم اضافه میشد) از حضور در عربستان ناراحتند و دنبال لغو مسابقه هستند اما خب مسایل سیاسی باعث شده فیا و تیمها دنبال برگزاری مسابقه باشند. البته طبق قوانین فرمول یک اگر راننده ها نخوان مسابقه بدن هیچ مرجع قانونی ای نمیتونه جلوشون رو بگیره و جریمشون کنه و یا اگر بیش از ۴ تیم از مسابقه انصراف بدند مسابقه لغو خواهد شد. از طرفی شایع شده در صورت برگزار نشدن مسابقه تیمها و راننده ها زودتر از یک هفته دیگه امکان خروج از عربستان ندارن. ولی در نهایت آرامکو اسپانسر اصلی فرمول یک هست و به قول ورشتپن اونها ۹۰ میلیون دلار دلیل برای برگزاری مسابقات دارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس