به گزارش مشرق، کانال تلگرامی کاوش پلاس فیلمی از اظهارات کارشناس آمریکایی را منتشر کرد.

سال 2030 و بعد از پایان امپراتوری آمریکا اینگونه خواهند نوشت که ایالات متحده در یک خطای راهبردی 8 تا 10 تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کرد تا نفت که در حال پیوستن به زباله دان تاریخ بود را حفظ کند!

دانلود

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نیما IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    8 0
    کی کفته نفت داره به زباله دان تاریخ می پیوندد نفت تا ۳۰۰ آینده هنوز است و لی آمریکا در حضهور در عراق افغانستان اشتباه شوروی را کرد
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      7 0
      دقیقا، این جناب کارشناس !!! فکر می کند فقط خودش کتاب می خواند. نفت و گاز منابع اصلی تمام انرژی و تکنولوژی امروز دنیا است. تمام سیستم حمل و نقل جاده ای و ریلی و هوائی ، بیشتر راه سازی در جهان تماما وابسته به مشتقات نفتی و حتی تامین بیشتر انرژی الکتریسیته در جهان حاصل فرآیند سوخت آن است . حتی انرژی اتمی نیز به تنهائی تامین کننده الکتریسته لازم برای جهان آینده نیست. ضمنا همانطور که می دانید صنعت پتروشیمی گلوگاه کل صنایع مختلف در جهان است. اگر واقعا نفت اینقدر بی ارزش است چرا بیش از ده ها تریلیون دلار برایش هزینه می شود؟. یعنی هیچ کس نمی فهمد این افراد بخشی از پروپاگاندای رسانه ای هستند که در حال پیاده کردن افکار تئوریزه شده در ذهن مخاطب می باشند. مثل گرم شدن زمین برای کنترل استفاده کشورهای در حال توسعه از انرژی نفت. در حالی که بهینه کردن و استخراج مشتقات نفتی تمام آینده پیشرفت تکنولوژی را در بر می گیرد. انرزی خورشیدی و سایر انرژی های تجدید پذیر هم می تواند تا حدود 50 تا 60 درصد از انرژی را در کشورهای دارای تابش کافی در طول روز به ارمغان بیاورد که ایران عزیز از این نعمت هم به کفایت برخوردار است . نفت دیگر به تنهائی یک کالای استراتژیک نیست زیرا با پیشرفت تکنولوژی قادر به استخراج موادی از آن خواهیم بود که جهان را با شتابی چند برابر قرن بیستم میتواند به پیش ببرد. تازه صنعت فضائی را نگفتم که کاملا وابسته به مشتقات نفتی است و بیشتر پلیمرها و مصنوعات مشتق از آن حاصل فرآیند بیو شیمی نفت و از مصنوعات های تک و پیشرفته است. خام فروشی نفت نوعی خیانت است و باید با پتروشیمی و استخراج سایر مواد از آن خود را به رده های بالای تکنولوژی برسانیم. در کنار توسعه انرژی صلح آمیز هسته ای ، ایران با این همه نعمت خدا دادی یک فوق ابر قدرت آینده در تولید انرژی مخصوصا الکتریسیته خواهد بود. نگذارید ذهن هایتان را با اخبار بی محتوا از مسیر درست دور کنند. با طراحی روشهای بازیافت و سیکل ترکیبی و ژنراتورهای فوق مدرن و استفاده حداکثری از اترژی نفت باید راندمان نیروگاه های فسیلی را به بالای 80 تا 90 درصد رساند تا بشود گفت از آن درست استفاده می کنیم .این کار حتی با تکنولوژی امروزی هم شدنی است اما نیاز به دانشمندانی دلسوز و پیشرو دارد و البته مسئولینی آگاه به شرایط زمان و جلوگیری از فرصت سوزی.
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      0 0
      اصلا موضوع فقط نفت نیست. اسلام و حضور کشورهایی مسلمان و منطقه راهبردی و استراتژیک غرب آسیا که نقطه اتصال سه قاره هست و امنیت اسرائیل و در نهایت ظهور امام زمان همه دلیلی هست که آمریکا را به منطقه کشانده آمریکا شیطان بزرگ است و دشمن دین و خدا و اسلام است. همانطور که قبل از ظهور نفت انگلیس در منطقه بود.
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    12 0
    نفت هرگز به زباله دان تاریخ نخواهد رفت. بلکه دیگر به عنوان سوخت بکار نخواهد رفت. نفت در پتروشیمی جایگزینی ندارد. هنوز مانده، از نفت چه مواد اولیه عجیب و غریبی ساخته خواهد شد که امروزه در تخیل ما هم نمی گنجد.
    • DE ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      0 0
      در آینده نزدیک با نفت چلوکباب کوبیده هم درست خواهد شد ولی چلوکباب برک نمی‌شود چون احتیاج به برگ درختان هست.
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    9 0
    دکی. آمریکا رو به افوله؟ من تازه می خواستم مهاجرت کنم برم آمریکا تا آخر عمر آسوده بچرم!!! گوربابای وطن! گوربابای غیرت! آخه من یه وطنفروش بی ناموس آمریکاپرستم!!
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    8 0
    اون چیزی که به زباله دان تاریخ میپیونده آمریکای جنایتکاره نه نفت!!!!
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    6 0
    حرفش در مورد از مد افتادن نفت مسخره است، در واقع این راهبرد غرب برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت هست و بدون شک حتی در خوشبینانه ترین حالت تا یک قرن آینده نفت و گاز منبع اصلی تامین انرژی جهان خواهد بود . همونطور که ضرب المثل میگه با دست پس می زنند و با پا پیش می کشند، میگن پیف پیف بو میده که توی سر قیمت بزنند، نه اینکه به راستی نفت در حال از دست دادن جایگاهش باشه. حالا چهارتا خودرو برقی تولید کرده اند گول این را نخورید که تا ده سال آینده نود درصد خودروها برقی می شوند! تهیه باتری و همچنین برق(غیر فسیلی) لازم برای چند صد میلیون خودرو در این برهه غیر ممکن است.
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    3 1
    دچار اشتباه در محاسبات شده. همین الان اهرم فشار در مقابل کل تحریم‌ها، نفت و گاز است. ماحصل نفت که فقط انرژی الکتریکی نیست.
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    1 0
    تو اکثر این کامنتها از بین نرفتن اهمیت نفت بهانه شده تا اصل مقاله افول آمریکارو زیر سوال ببرن ! آخه روشون نشد رک بگن و افول آمریکارو انکار کنن همه کاسه کوزه هارو دارن سر نفت بیچاره میشکنن ! بابا این دیگه حرفای قالیباف یا رییسی نیست حرف یه تحلیلگر و کارشناس خود آمریکاست ! این یارو یه آمریکائیه آمریکایی می فهمین یعنی چی ؟! اگه اینم قبول ندارین فقط مونده اینم بگین که مثلا زیر نویس فارسی این مصاحبه انگلیسی رو مشرق نیوز دستکاری کرده ! و از عشق شما مغرب زمین به مشرق کشونده !
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 3
    از روزی که به دنیا آمدم این حرفارا میشنم ولی روز به روزدره قدرتوامپروریش بیشتر میشه نه کمتر
  • mojtaba SE ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    امریکا همین حالاش مرده است چون امریکا به پست رهبر عالیقدر ایران خورد که نه تونست ازش رد شه و نه تونست دورش بزنه.که منطقه ما رو حسابی و باخیال راحت بچابه و روزی 25 میلیون بشکه نفت ببره مجانی..پاینده رهبر عزیزم
  • IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    //// اللهم العجل لولیک الفرج //// -(فارغ متن این خبر) همین الان ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس