کد خبر 1356341
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
مقام اوکراینی: انتظار نمی رود مذاکرات پیشرفتی داشته باشد

یک مقام ارشد اوکراینی در آستانه مذاکرات بین نمایندگان روسیه و اوکراین در ترکیه گفت، انتظار ندارد مذاکرات پیشرفت مهمی داشته باشد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز نوشت: وادیم دنیسنکو (Vadym Denysenko) مشاور وزارت کشور اوکراین روز دوشنبه (امروز) گفت: من فکر نمی کنم که مذاکرات در موضوع های اصلی دستاوردی داشته باشد.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه  پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد، رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین روسای جمهور ترکیه و روسیه روز یکشنبه در خصوص اهمیت برقراری آتش بس میان اوکراین و روسیه تلفنی گفت وگو کردند.

در این بیانیه آمده است، اردوغان و پوتین توافق کردند دور بعدی مذاکرات میان روسیه و اوکراین در «استانبول» برگزار شود.  

دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه خود اضافه کرد: اردوغان بر اهمیت برقراری آتش بس میان روسیه و اوکراین، برقراری صلح و بهبود وضعیت بشردوستانه در منطقه تاکید کرد.  

پیشتر دیوید آرخامیا مذاکره کننده اوکراین اعلام کرده بود دور بعدی مذاکرات میان اوکراین و روسیه از روز دوشنبه در ترکیه از سر گرفته خواهد شد.  

با این حال هیات مذاکره کننده روسیه ضمن تایید از سرگیری مذاکرات با اوکراین اعلام کرد این گفت وگوها از روز سه شنبه در ترکیه برگزار خواهد شد.  

مذاکرات میان روسیه و اوکراین تاکنون دستاورد زیادی نداشته است و هر دو کشور نسبت به آن‌ها ابراز بدبینی کرده‌اند.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 0
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت اقتصاد ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگرو مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس