کد خبر 1356415
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
لاوروف: دموکراسی‌های آمریکا و اروپا بیشتر شبیه دیکتاتوری است

وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با رسانه‌های صربستان تاکید کرد کشورش در پی تحریم‌های غرب منزوی نشده و به انتقاد از اقدام آمریکا و کشورهای اروپایی در تحمیل ارزش‌های ساختگی خود بر دیگر کشورها پرداخت.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با چهار رسانه صربستان از جمله رادیو و تلویزیون این کشور درباره موضوعات مختلف از جمله اقدامات ضد روسی غرب اظهارنظر کرد.

روسیه منزوی نیست

هنگامی که از وی در خصوص «انزوای روسیه» در پی تحریم‌های غرب سوال شد، تاکید کرد که چنین انزوایی وجود ندارد و کشورش تعداد زیادی شریک در منطقه آسیا-اقیانوسیه، آفریقا و آمریکای لاتین دارد.

به گفته لاوروف، «روسیه روابط خوبی با اکثریت قریب به اتفاق سازمان‌هایی دارد که توسط کشورهای در حال توسعه ایجاد شده و از جمله آن‌ها می‌توان به اتحادیه آفریقا و جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب و همچنین اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا  (آسه‌آن) و بسیاری دیگر اشاره کرد».

امیدواری روسیه به موفقیت مذاکرات با اوکراین

وزیر امور خارجه روسیه همچنین به مذاکرات جاری بین مسکو و کی‌یف اشاره کرد و گفت روسیه امیدوار است که این مذاکرات موفقیت‌آمیز باشد.

وی گفت: علاقه‌مندیم که این مذاکرات با نتیجه‌ای به پایان برسد که به اهداف اساسی خود برسیم. اول از همه، پایان کشتار غیرنظامیان در منطقه دونباس است که برای هشت سال طولانی ادامه داشته و در طی آن کل جامعه مترقی غربی سکوت کرد، حتی هرگز اظهارنظر انتقادی نکردند، اگرچه همه، بمباران زیرساخت‌های غیرنظامی، بیمارستان‌ها، مهدکودک‌ها، کلینیک‌ها و ساختمان‌های مسکونی در این منطقه را تماشا کردند.

لاوروف همچنین تصریح کرد که مسکو آماده در نظر گرفتن مکان‌های مختلف برای ادامه مذاکرات روسیه و اوکراین از جمله بلگراد است.

دیدار پوتین و زلنسکی؟

لاوروف درباره دیدار احتمالی بین ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی وی گفت که که این دیدار باید زمانی برگزار شود که دو طرف به توافق بر سر موضوعات کلیدی نزدیک‌تر شوند.

وی افزود که «در جریان مذاکرات کنونی با اوکراین، مسکو موظف است اطمینان حاصل کند که مردم دونباس دیگر هرگز از رژیم کی‌یف رنج نخواهند برد و اوکراین نظامی شدن به صورت متداوم را در تلاش برای تهدید روسیه متوقف می‌کند».

روابط روسیه و چین در محکم‌ترین سطح قرار دارد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت روابط روسیه با چین در زمانی که کشورهای غربی با تحریم‌های بی‌سابقه بر سر اوکراین به دنبال منزوی کردن مسکو هستند، در محکم‌ترین سطح خود قرار دارد.

پکن بارها مخالفت خود را با تحریم ها اعلام کرده و اصرار دارد که مبادلات اقتصادی و تجاری عادی با روسیه را حفظ خواهد کرد.

دموکراسی‌های غربی بیشتر دیکتاتوری است

سرگئی لاوروف همچنین در سخنان خود از اتحادیه اروپا و "ارزش‌های غربی" به شدت انتقاد کرد و گفت که مجموعه دموکراسی‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا در واقع به وضوح خودکامگی است و این نشان می‌دهد که کلمه دیکتاتوری برای آن‌ها مناسب‌تر است.

وی با اشاره به تحمیل نئولیبرالیسم توسط غرب ادامه داد: ما باید به جای تحمیل ارزش‌های ساختگی خودمان، به یکدیگر احترام بگذاریم. آن‌ها اکنون در تلاش برای سرکوب تمدن‌هایی هستند که هزاران سال است در حال رشد بوده‌اند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه، «ناتوانی اروپا در ایفای نقش میانجی» را زیر سؤال برد و به وعده‌های عملی نشده در رابطه با توافق‌های ۲۰۱۳ برای ایجاد شهرداری‌های صرب در کوزوو اشاره کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 2
    ترامپ ۴ساله دیکتاتوره پوتین 22ساله دموکراسی
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      0 0
      دیکتاتوری آمریکا 200 سال است که برقرار است.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    این نکته ای بود که امام راحل در نامه به گورباچف اشاره کردند که غرب هم چون مارکسیسم در مسائل دیگری به بن‌بست رسیده.
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    آن چه در غرب وجود دارد صرفا یک قدرت و یک تمامیت هست نه چیزی بیشتر. آن چنان کانون های ثروت و رسانه و زور تحت کنترل قرار گرفته که اساسا صدای ضد حاکمیت شنیده نمی شود.
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    دیکتاتوری‌های وحشتناک آمریکای لاتین و شرق آسیا همگی با کودتاهای غربی برپا شدند. سلاطین عرب را غرب به تخت نشاندند؛ بنابراین باید گفت برای غرب فقط تا جایی دموکراسی محترم است که منجر به سواری گرفتن از رای مردم شود
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    توخوبی
  • بوسجين IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 0
    واقعا ليبرال دموكراسي وارد فاز ديكتاتوري خشن شده است او مسئله تا كنون چهره ان را براي مردم ناشناس نگه داشته يكي سرازير شدن ثروت هاي جهاني به غرب كه رفاه ايجاد كرده بود و كسي به كسي كاري نداشت و مردم هم از وضعيت موجود رضايت داشتند ديگر رسانه ها بود كه با كمك ان اقدامات انان را مشروع نشان مي داد و فكر مي كردند كه واقعا انها بدنبال پيشرفت و حقوق بشر هستند اما به تدريخ با كم شدن سرازير ثروت اولا نارضايتي و تبيض در غرب احساس مي شود و ديگر اينكه وجود ديكتاتوري وابسته و همچنين جنگ ها و تجاوزات خونين كه با دخالت غرب اغاز مي شد و رفتار دوگانه غرب در مسئله اوكراين و يمن و عراق و سوريه همه چهر ه خود را نشان داد كه ليبرال دموكراسي در بستر ديكتاتوري با حاميان ديكتاتور زده بيشتر تجانس دارد و الان ان هنگامه اي كه در جنك اوكراين راه افتلد هيچوقت در رابطه با امريكا كه ٩٣ درصد از عمر تشكيلش در تجلوز به ملت و دولت هابوده ناديده گرفته مي شود و همه اينها نشان مي دهد اين ليبرال دموكراسي خشن براي رياست و و تثبيت كدخدايي خود در جهت جهاني سازي با رياست خود مي خواهد هر نوع مقاومتي را در هم بشكتد تا هميشه قدرت بلامنازع جهاني باشد با تضمين منافع خود
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 0
    خخخخخخخخخخ چنین جوکی رو تا حالا نشنیده بودم!! دموکراسی دیکتاتوریست!!! خخخخ اونوقت تمامیتخواهی و تک حزبی و دیکتاتوری دموکراسی هست!!!! خخخخ. فشار شکست نظامی به مغز دیپلماتهاشون زده
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 0
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت اقتصاد ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگرو مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس