کد خبر 1356783
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
مشخصات پوکو M4 5G لو رفت؛ یک خوش قیمت جذاب دیگر از شیائومی

شیائومی به زودی از گوشی مورد انتظار پوکو M۴ ۵G رونمایی خواهد کرد. مشخصات فنی این گوشی میان‌رده افشا شده که نشان می‌دهد باز هم با یک گوشی خوش‌قیمت اما قوی از شیائومی طرف هستیم.

به گزارش مشرق، شرکت شیائومی از سال گذشته میلادی عرضه گوشی‌های سری پوکو ام ۴ را آغاز کرد. این شرکت چینی امسال بر خلاف انتظارها عمل کرد و ابتدا گوشی پوکو M۴ پرو ۵G را معرفی و روانه بازار کرد. با حتی بعد از این گوشی هم خبری از نسخه M۴ ۵G نبود و شیائومی نسخه ۴G پوکو ام ۴ پرو را معرفی کرد. هنوز هم با گذشت چند ماه، خبری از نسخه ۵G گوشی پوکو ام ۴ نشده اما حالا اطلاعاتی درباره مشخصات فنی این میان‌رده فاش شده که نشان‌دهنده معرفی یک گوشی قدرتمند و در عین حال خوش قیمت از شیائومی در آینده نزدیک است.

مشخصات گوشی پوکو M۴ ۵G لو رفت +عکس

مشخصات فنی و تصاویر فاش شده گوشی پوکو M۴ ۵G شیائومی

پیش از هر چیز جالب است بدانید با توجه به مشخصات فنی فاش شده، این گوشی شباهت زیادی به پوکو M۳ پرو ۵G دارد که سال گذشته معرفی شد؛ پس احتمالا خرید این گوشی برای کاربران ام ۳ پرو ۵G، انتخاب خیلی خوبی نباشد.

ظاهرا گوشی پوکو ام ۴ ۵G شیائومی به تراشه دایمنسیتی ۷۰۰ مدیاتک مجهز خواهد شد. این تراشه برای کسانی که به گوشی‌های میان‌رده علاقه دارند، نامی به شدت آشنا است. دایمنسیتی ۷۰۰ به دو هسته ARM Cortex A۷۶ مجهز شده که دارای حداکثر فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز هستند. شش هسته دیگر این تراشه هم از نوع ARM Cortex-A۵۵ هستند و از پس حداکثر فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز بر می‌آیند. پردازنده گرافیکی تراشه میان‌رده مدیاتک نیز از نوع Mali-G۵۷ و دو هسته‌ای است. این SoC به طور کلی عملکرد خوبی در گوشی‌های میان‌رده مجهز به ۵G داشته و انتخاب خوبی برای گوشی جدید Poco است.

در گزارش‌های منتشر شده اعلام شده است که گوشی پوکو M۴ ۵G شیائومی به ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد شد. این گوشی از کارت حافظه میکرو اس دی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

در بخش نمایشگر نیز شاهد مشخصاتی قابل قبول هستیم و پوکو، از یک پنل IPS LCD ۶.۵۸ اینچی استفاده کرده است. رزولوشن صفحه نمایش این مدل فول اچ دی پلاس است و خوشبختانه از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی این گوشی هم با استفاده از طراحی قطره‌ای در بالای نمایشگر قرار خواهد داشت.

در پنل پشتی گوشی شاهد یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی خواهیم بود که در کنارش، یک دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی قرار خواهد گرفت. آن طور که در اطلاعات فاش شده اعلام می‌شود، خبری از دوربین اولترا واید نخواهد بود. دوربین سلفی این گوشی هم ۵ مگاپیکسلی است.

مشخصات گوشی پوکو M۴ ۵G لو رفت +عکس

دیگر ویژگی‌های گوشی پوکو ام ۴ ۵G

بر خلاف دیگر گوشی‌های این سری، این مدل با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI ۱۳ روانه بازار خواهد شد. این گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری انرژی خواهد گرفت و از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی خواهد کرد.

با توجه به گزارش‌ها، این گوشی احتمالا نسخه تغییر نام داده شده گوشی ردمی نوت ۱۱E خواهد بود که اوایل ماه جاری میلادی روانه بازار کشور ژاپن شده بود. حسگر اثر انگشت این مدل در فریم گوشی و روی کلید پاور قرار خواهد گرفت.

گوشی پوکو M۴ ۵G به جک ۳.۵ میلی متری هدفون مجهز می‌شود و بدنه گوشی، از جنس پلاستیک خواهد بود. به زودی اطلاعات بیشتری از این گوشی در وبسایت گجت نیوز منتشر می‌شود. همراه ما باشید.

منبع:گجت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس