لاوروف: روسیه و چین به سمت نظم جهانی عادلانه حرکت می‌کنند

وزیر امور خارجه روسیه گفت، پکن و مسکو و متحدان آن‌ها به سمت نظم جهانی چند قطبی، عادلانه و دموکراتیک حرکت می‌کنند.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت، پکن و مسکو به سمت نظم جهانی عادلانه و چند جانبه حرکت می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، لاوروف در دیدار با «وانگ یی» همتای چینی خود گفت: «در حال عبور از سطحی بسیار جدی در تاریخ روابط بین‌المللی هستیم».

وزیر امور خارجه روسیه افزود: «معتقدم که در نتیجه آن، وضعیت بین‌المللی به‌طور چشمگیری شفاف‌تر خواهد شد و ما در کنار شما و دیگر ملت‌های هم‌فکر خود به سمت نظم جهانی چند قطبی، عادلانه و دموکراتیک حرکت می‌کنیم».

لاوروف در جمع خبرنگاران در چین گفت، روسیه به توسعه روابط با چین به شکل متداوم و پیوسته علاقه‌مند است و رهبران دو کشور در این زمینه توافق دارند.

او همچنین گفت: «امروز گام‌های قابل ملاحظه‌ای را در نظر خواهیم گرفت که هدف آن‌ها اجرای متداوم همه این توافق‌ها خواهد بود».

وانگ یی نیز در جمع خبرنگاران گفت، روابط پکن و مسکو از آغاز سال جاری میلادی با توجه با تغییراتی جدی در اوضاع بین‌المللی با محک‌های مختلفی مواجه شده است.

وزیر امور خارجه چین گفت، با وجود این تغییرات در سطح جهانی، دو طرف «همچنان در مسیر درست و روند توسعه مستمر باقی مانده‌اند».

وزیر امور خارجه روسیه در سفری دو روزه برای شرکت در سومین نشست مسائل افغانستان با حضور نمایندگان آمریکا و پاکستان وارد چین شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 1
    نظام جهانی فقط توسط ایران اداره میشه چاییدین باو .از پس یه اکراین بر نمایین اکراین فقط مال نیم ساعت حزبالله بود اون امریکا که قد قد کرد زدیم ترکوندیمش اینم از روسیه که فیلم درست میکرد ما داعش شکست دادیم ایران هیچ کاره بود خلاصه گنده تر از دهنتون حرف نزنین
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 0
      برو قد قد نکن غربگدا، تا چند وقت دیگه اربابت باید بره غاز بچرونه جای گاو!!!
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 0
    احسنت به جناب لاوروف و جناب یی!! مدتهاست که منتظر این ائتلاف جهت فروپاشی یکجانبه گرایی یانکی‌های تروریست بودیم، با امید موفقیت برای شما و کشورهای غیر نوکر و غیر تروریست مثل ایران و ونزوئلا و کوبا و سوریه و....!!!
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    این نظم جهانی که آمریکای تروریست و غرب لامروت مدعی هستند نظم شیطانی و استکباری و تجاوز گری و بی رحمی و جنایت و خباثت و غارتگری و قتل و کشتار و ترور و تحریم های ظالمانه و فشار اقتصادی حد اکثری . ده ها اهداف اهریمنی می باشد . این ظالمان و یاغیان بین المللی از نام نهادهای بین المللی و قدرت زور گویانه خودشان نهایت سوء استفاده تا به آلان نموده اند و بایستی به این بی نظمی که توشط این شیاطین حاکم شده خاتمه داد و آلان بهترین موقعیت است که کشور های چین و روسیه و ایران و سایر کشور های همسو نظم نوین جهانی چند قطبی را پیگیر و سریعا ایجاد نمایند و بایستی به زور گوئی و جنایات این تبه کاران و راهزنان جهانی و قاتلان سفاک عالم فهماند که دیگر در دنیا نسخه ننگین وحشی گری تان تمام شده و موقع تن دادن و تسلیم شدن به نظم نوین جهانی چند قطبی است . و لازمه اش این است که کشور های چین و روسیه و ایران به قید فوریت آنرا دنبال کنند و گرنه در صورت کوتاه آمدن منجر به گستاخی و دیوانگی این اشرار بین المللی می شود .
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    پوتین اگر از این جنگ زنده بماند شاید با حذف دلار از معاملات بتواند ضربه به اروپا و امریکا بزند به شرطی که بتواند ادامه دهد و وسط کار به غلط کردم نیافتد و صلح نکند.
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    با سلام به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت، پکن و مسکو به سمت نظم جهانی عادلانه و چند جانبه حرکت می‌کنند. نظریه پردازان روابط بین الملل در باره روند و کیفیت تولید قدرت سیاسی معتقدند که در نهایت یک قدرت برتر در جهان شکل می گیرد و در دو مقطع بر اساس تصلب حاکمیت قدرت برتر اداره جهان از پایتخت سیاسی آن کشور اداره می شود. فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی انگیزه لازم را در کاخ سفید برای مدیریت آن مقطع تاریخی و ایجاد نظام تک قطبی بوجود آورد و آثار بی شماری به نظم مورد نظر کمک کردند. هانتینگتون ، فوکویاما، جنگ های اول و دوم خلیج فارس و تحولات بی شمار نظامی، اطلاعاتی، امنیتی، سیاسی همه بر اساس این انگیزه صورت پذیرفت. اظهارات لاورف مبنی بر ایجاد نظام دو قطبی و با چند قطبی عهد جدیدی از تحولات را رقم می زند و غرب و شرق آبستن تحولات زمینه ای است. با این اقدام روسیه و در این شرایط دو نکته اساسی قابل توجه است که پردازش آنها و تبیین علمی و عملی آنها کیفیت حل و فصل مسایل در جهان را تغییر خواهد داد. ۱- نظریه ابطال پذیری پوپر بر اساس این نظریه یک نظریه علمی تا زمانیکه ابطال نشده باشد دارای اعتبار است ولی به محض ایراد خدشه به آن وجاهت علمی خود را از دست می دهد. با این اوصاف نظریات مربوط به تحول در نظام قدرت در جهان و در آموزه های روابط بین الملل از خیر اعتبار ساقط شده اند. پس انتظار می رود کاخ سفید دست از ادامه خشونت و بسط قهرآمیز ارزش های مورد علاقه خود بر دارد. ۲- در مقابل نظریات ابطال پذیری سنت الهی حاکمیت دارد که تخلف ناپذیر و قطعی است. قرآن کریم در باره فلسفه خلقت و سیر تحول جوامع و قواعد و سنت های الهی آیات روشن و بی شماری را ذکر کرده است. این دو دیدگاه در مقابل یکدیگرند ولی در همان حال تحولات اخیر فرصت مناسبی برای انتشار اسلام و تشیع علوی است. بشریت متحیر نیازمند به آرامش و استقرار است. مکاتب تجربی جز خبر و سرگشتگی آدرس دیگری ندارند که نقشه راه بشریت متحیر شود. اعتبار کاخ سفید در این گردونه از بین رفته است و به لطف خدا شرایط برای صعود کلمه حق و ارزش های دینی از مرکز ام القری ایران اسلامی فراهم شده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس