کد خبر 1357132
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
ورزشی که شما را از زوال عقل در امان نگه می‌دارد

محققان ژاپنی یک ورزش را برای در امان ماندن از زوال عقل توصیه کرده‌اند.

به گزارش مشرق، تحقیقات نشان می‌دهند که بازی گلف می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را تا یک سوم کاهش دهد.مطالعه که توسط پژوهشگران ژاپنی انجام شده بیانگر آن است که گلف بازان مرد مسن ۳۷ درصد کمتر به زوال عقل مبتلا می‌شوند؛ کارشناسان معتقدند این محاسبات ذهنی و جنبه اجتماعی بازی است که کمک می‌کند.

بررسی‌ها همچنین نشان دادند بازی گلف به زنان برای در امان ماندن از زوال عقل کمکی نکرد، اما نویسندگان می‌گویند در عوض ممکن است در کارهای خانه موثر واقع شود.

بر اساس نتایج این پژوهش مردان بالای ۶۰ سال که ورزش منظم و با سرعتی آرام مانند گلف انجام می‌دهند تا ۳۷ درصد کمتر در معرض ابتلا به این اختلال قرار دارند.

تحقیقات قبلی نشان داده اند که عواملی مانند انزوای اجتماعی نیز احتمال ابتلا به زوال عقل را افزایش می‌دهد و عدم تعامل شخصی با دیگران به عنوان یک عامل خطر کلیدی برجسته شده است.

نزدیک به ۵ میلیون نفر در ایالات متحده نیز با این اختلال زندگی می‌کنند و شمار افراد مبتلا به آن در انگلیس نیز بالغ بر ۹۰۰ هزار نفر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    2 0
    ترامپ خیای گلف بازی میکند
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    4 0
    ببخشید اما این ورزش به درد ما نمیخورد برای اینکه ورزش پولدارهاست برای ما فقیر بیچاره ها ورزشی ارزانتر معرفی کنید
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    4 1
    کاش محققان در تمام جهان یک بار هم شجاعت و شهامت بررسی تاثیر اسلام و خواندن نماز و سخن گفتن با خداوند یکتا و بیان آثار و برکاتی در تمام زندگی انسان دارد را داشتند تا بفهمند که راه و شیوه زندگی معتدل و مطابق با سیره نبوی و مکتب اهل بیت پیامبر ص چه برکاتی در دنیا دارد بماند که در آخرت تمام راه و روشنائی ابدی را برای فرد مخلص و با ایمان به همراه خواهد آورد. ان شاء الله
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 1
    نظر بسیار سطحی است ! همه ورزشها همین اثر را دارند !
  • DE ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 0
    اتفاقا تنها ورزشی که انسان را از فراموشی حفظ مبکند همین ورزش گلف است زیرا من‌این خبر را قبلا جای دیگری خوانده ام و اینقدر مسخره و بیخود بود که محاله تا آخر عمر فراموش کنم .این هم از برکت خبر گلف بازی که انسان فراموش نمیکند چقدر مسخره است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس