کد خبر 1358048
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳
.

«قلمرو ممنوعه» روی تصویری بزرگ از آیت‌الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، عکس و تیتری است که تقریباً تمام صفحه یک شماره دیروز روزنامه کارگزاران سازندگی را گرفته است.

به گزارش مشرق، سازندگی، ارگان رسمی حزب کارگزاران دو مطلب در این موضوع منتشر کرده است؛ یکی با همین تیتر قلمرو ممنوعه که همه اتفاقات مربوط به مشهد، و از جمله وقایع مربوط به حاشیه بازی فوتبال ایران و لبنان را مرتبط با حضور آیت‌الله علم الهدی در این شهر می‌داند و مطلب بعدی هم با تیتر «غائله مشهد» و باز هم عکس علم‌الهدی، همین را می‌گوید؛ همه چیز به علم الهدی برمی‌گردد!

مطالبی به هم ریخته و آشفته که همه چیز را به هم می‌دوزد؛ واکنش رئیسی به اتفاقات مشهد را به نسبت فامیلی او با علم الهدی ربط می‌دهد و بارها به جای اسم یا عنوان رسمی علم‌الهدی از عبارت «پدرزن رئیس‌جمهور» استفاده می‌کند یا رئیسی را «داماد» می‌نامد. امری که بیراه می‌نماید. چه آنکه هیچ استدلال یا حتی قرینه‌ای برای ادعای تأثیرگذاری این نسبت فامیلی در مواضع و تصمیم‌گیری‌ها ارائه نمی‌شود.

روزنامه سازندگی نخواسته استدلال بیاورد، تحلیل درست بنویسد یا حتی مشکلی را حل کند؛ مسئله این رسانه فقط ترساندن از علم الهدی و دولت جدید است. هم از این رو است که یکی از این نوشته‌ها اینگونه به پایان می‌رسد: «به نظر می‌رسد حالا دایره اختیارات امام جمعه مشهد در این شهر با حضور دامادش در رأس قوه اجرایی بیش از پیش شده است. شاید حتی از این پس، به جای اینکه از اجرای متفاوت قوانین در مشهد تعجب کنیم، شاهد اجرای قوانین مشهد در شهرهای دیگر باشیم!»

این مدل حدس و طعنه و شیطنت، یعنی اجرای بی رتوش یکی از سیاست‌های اصلی اصلاح‌طلبان. اینکه مردم را باید از «علم‌الهدی» ترساند. مردم باید از او وحشت کنند و او را پس بزنند. امام جمعه مشهد هم البته در این مسیر بیشتر همراه با اصلاح‌طلبان است تا طیفی که خود متعلق به آن است. آیت‌الله علم الهدی هم در بازنمایی رسانه‌ای صحیح از خودش و مواضع دینی مورد حمایتش نه تنها هیچ تلاشی ندارد، بلکه حتی خودش و نظراتش را به گونه‌ای ارائه می‌دهد که بیشتر مردم بترسند! می‌تواند مهربان‌تر و با سیاست‌تر عمل کند و حرف بزند، اما گویی علاقه دارد همه را علیه خود کند!

شماره دیروز روزنامه سازندگی یک نمونه‌ها از ده‌ها و بلکه‌ها صدها مطلبی است که طی یک دهه اخیر کوشیده علم الهدی را تخریب کند. با این حال هیچ کس هنوز به درستی نقش دقیق و مستقیم امام جمعه مشهد در وقایع اخیر مشهد را نمی‌داند. دفتر علم‌الهدی هم علاقه ندارد رسماً توضیح بدهد و صحت خبری را که غیررسمی در فضای مجازی پیچیده، اعلام کند؛ این خبر که او در هنگام بازی ایران و لبنان اصلاً در مشهد نبوده و به زیارت عتبات عالیات رفته بوده است.

یک فیلم از خطبه‌های نمازجمعه مشهد در اول بهمن ۱۴۰۰ (دو ماه قبل از بازی ایران و لبنان) دست به دست می‌شود که علم الهدی گفته که «عزیزان من مکان چمن فوتبال و بازی فوتبال جای هیجان است، شما مردان چقدر هیجان پیدا می‌کنید بعد بانوانی که به مراتب از نظر عاطفی و احساسی هیجانی‌تر هستند این هیجان را بروز و ظهورش را مراجع تقلید می‌گویند حرام است، صدای زن بلند شود و حرکات زن در مقام هیجان مردان را تحریک کند حرام است...»

و ادامه فیلم که نظر اصلی علم الهدی است، آورده نشده است و دفتر علم‌الهدی هم حداقل اکنون، فیلم نظر اصلی او را ارائه نکرده است. جایی که او پس از آن نظر حرام بودن هیجان زن در مقابل مرد نامحرم، طرح سؤال می‌کند که «حال زنان از تماشای فوتبال محروم باشند و تنها به تلویزیون اکتفا کنند؟» و جواب می‌دهد که «مسئولان فوتبال بیایند در ورزشگاه‌ها مکان‌هایی را مخصوص بانوان فراهم کنند که صیانت داشته باشند و از هیجان او یک مرد هوس‌ران و چشم‌چران سوءاستفاده نکند. زنان را باید صیانت کرد چه مانعی دارد از ورزشگاه فوتبال را ببیند، اما باید از او صیانت شود. دستگاهی که مسئول توسعه ورزش قهرمانی در کشور است مسئول ایجاد صیانت برای زنان در تماشای مستقیم فوتبال است و باید انجام دهد... ما وظیفه داریم برای زنان تمام تفریحات و ورزش‌ها را فراهم کنیم با صیانت و حفاظت و در این نظام به وسیله عناصر متدین دولت و مجلس برنامه ریزی شود و خواهران و دختران ما با کمال صیانت از هرگونه جریان غیردینی و غیرشرعی بتوانند از انواع ورزش‌ها و تفریحات لذت ببرند.»

آیا این سخنان غلط است؟ طبعاً خیر. جالب آنکه در یکی از این نوشته‌ها اذعان شده که نگاه امام جمعه مشهد نسبت به مشهد، «آرمان‌شهری» است. یعنی الزاماً این دیدگاه‌ها نادرست نیستند و صرفاً خیلی آرمانی به نظر می‌آیند و تأکید شده که امام جمعه مشهد به دنبال تبدیل مشهد به «مدینه فاضله» است.

اصلاح‌طلبان علاقه ندارند دیدگاه منطقی علم الهدی دیده شود و مع‌الاسف در دفتر آیت‌الله علم الهدی هم کسی کمک نمی‌کند تا این مواضع دیده شود.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 108
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • داود IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    37 40
    حرف کمتر بزنن ، هزینه کمتر برای نظام درست میشه
    • IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      33 42
      اصلاحات کینه ایت الله علم الهدی را وقتی برداشت که ایشان درسخنرانی راهپیمایی9دی 88 در میدان انقلاب تهران پرده از جنایات این گروهک برداشت و با انتخاب شدن ایت الله رییسی به عنوان ریس جمهور و برای تخریب ایشان ، این کینه بیشتر شد
    • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      8 2
      چیزی که عیان است حاجت به بیان ندارد!
    • FR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      9 5
      نظر مردم رو بپرسن
    • غبار IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      0 0
      چی میگی؟
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      3 4
      عقده شما غربزده ها از امام جمعه مشهد نیست، از مردم مشهده، از اینه که با وجود هزاران میلیارد تومان هزینه برای تهرانیزه کردن دومین کلانشهر کشور و تبدیل کردن این شهر مقدس به مرکز ...ی با ساخت دهها مرکز تجاری با پولهای کثیف و محاصره حرم مطهر در بافت غربی (همانطور که آل یهود با خانه خدا انجام دادند) و صدها توطئه دیگر، اما همچنان اکثریت مردم مشهد انقلابی هستن و بارها در انتخابات توی دهن غربزده ها زدن و بساط فتنه گری اوباش رو در شورشهای دهه 70 و 80 و 90 جمع کردن.
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      0 0
      علم‌الهدی هراسی
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    34 2
    خوب به جای همین متن شما فیلم سخنرانی را کامل بزارید.
    • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      0 5
      ایکاش وقتی آقای رئیسی انتخاب می شدن جور دیگه ای رفتار میکردن
    • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      23 14
      نهایت خباثت اصلاح طلبان .. از جذبه جنسیتی زنان البته با ترفند روشنفکرانه! با عنایت به آموزه های صهیونی!!!
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    16 24
    دشمن به هر صورت یه بهانه ا یگیر میاره
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    20 53
    ایت الله سید احمد علم الهدی از معدود علمای راستین دین پیامبر صلوات الله علیه و آله وسلم است که میشود بدون دغدغه از طریق ایشان به معارف ناب قرآن دست یافت .
  • نیمایی IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    4 6
    چی بگم
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    15 25
    هیچ یک از بازی های تیم ملی عربستان در مکه برگزار نمیشه هیچ فوتبالی در واتیکان برگزار نمیشه چون همه میدونن به خاطر قداست این مکان ها برای پیروان ادیانشون حساسیت های مذهبی بالاست. چه کسی اصرار داشته با توجه به حساسیت فیفا برای برگزاری بازی های ملی با حضور بانوان همچنین در مقابل حساسیت ها و ملاحظات مذهبی شهر مقدس مشهد بازی آخر تیم ملی در ورزشگاه امام رضا ع برگزار بشه و این مشکلات پیش بیاد؟ آیا ما در یک سناریوی از پیش تعیین شده افتادیم؟
    • IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      31 15
      ولی در کربلا و نجف و دمشق بازیها برگزار میشه و زنها هم تماشاچی هستند
    • به ۰۶:۱۴ US ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      23 6
      شمر در کربلا سر امام حسین علیه السلام را برید اما بر سرش سنگ از آسمان نیامد. نکند منتظربودی بر سر آن زنان سنگ ببارد تا مطمئن شوی دارند گناه می کننذ؟
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      11 1
      6:14 من مخالف رفتار انجام شده با بانوان در مشهد هستم ولی عراقی ها هم مثال خوبی برای این موضوع نیستن چون در هیچ زمینه ای حرمت اهل بیت رو اونجوری که باید نگه نمیدارن متاسفانه. دولتی های وابسته عراقی کشور امام حسین ع رو کردن جولانگاه سیا و موساد و ...مگه اتفاقات ورزشگاه کربلا (رقص زنان) که باعث اعتراض گسترده شیعیان جهان و مراجع تقلید شد و دولت عراق مجبور به عذر خواهی شد رو یادتون رفته؟
    • حميد TR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      1 3
      واتيكان…ديدي مساحتش چقدره؟عزيزم زمين فوتبال نداره اصلا…بعدم چه ربطي داره دين با ورزش..به شنا اسب سواري تير اندازي …توصيه شده حتي….وقتي جسم و روحت سلامت باشه به خدا راحت تر نزديك ميشي
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    15 8
    باید اونی رو خفت کرد که اصرار داشته بازی در مشهد برگزار بشه. میدونسته جو حاکم بر مشهد نسبت به این قضیه گارد داره تازه بازی هم فروخته ولی در نهایت این مسائل پیش اومده
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    15 17
    چه آقای علم الهدی باشه چه نباشه واقعیت ماجرا اینه که در شهر های مذهبی یک سری قوانین و خطوط قرمز نانوشته وجود داره مثل مکه و مدینه و ... که ناشی از حرمتی هست که شیعیان و مسلمین برای این مکان ها قائل هستند. چیزهایی که در شهر های دیگه عادی و مرسوم در این مکان ها مورد تایید نیست.
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    16 8
    باید همه جوانب موضوع مشخص بشه. بالاخره کی دستور داده به اون سرباز دم در که اجازه ورود خانم‌ ها رو نده؟ خودسر که اینکار رو نکرده.از سوی امام جمعه بوده؟ فدراسیون بوده؟ استانداری بوده؟ کی بوده؟
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      10 6
      عزیزم بلیطی فروخته نشده بود به زن ها
  • صابر IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    5 3
    عالی بود
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    15 3
    وقتی به قورباغه رو بدهند هفت تیر کش می شود ،.آقایان بازرسی ،وزارت ا .ط و سایر دستگاههای نظارتی واصل نود ،لطفا یک سری به ستاد مبارزه با مواد مخدر بزند وپرونده های اقتصادی و حیف ومیل و هزاران کار غیر قانونی آقای ع.... که الان دارد شعار فلان می دهد بررسب کنید والله العظیم ایشان بعنوان ذیحساب ستاد در نهاد ریاست جمهوری بقدری حیف ومیل کرده که خاوری باید لنگ بندازد خوب ایشان می بیند این همه تخلف و بخور ببخور کرده وکسی بهش کار نداره زمینه را برای گردن کلفتی وحرفهای پوچ مساعد دیده
  • حاجی IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    19 17
    مگه شاخ ودم داره پیداهست اینا میگن همه ایران مال ماس بقیه هم عمله ما هستن ما اینجا در شهر قم داریم میبینیم هرچی باغ بوده خریدن و حوزه علمیه ساختن
  • حمید IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    عجب...
  • مسعود IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    5 6
    امام جمعه مشهد بيشتر همراه اصلاح طلبان است تا … !
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    9 14
    ما که ایشان را نمی شناسیم- اما عدو شود سبب خیر اگر خدا بخواهد با مواجه در این قضیه تازه متوجه بزرگی شخصیت ای عالم بزرگوار (جناب عالم بزرگوار علم الهدا)شده ایم.
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    4 5
    مگه دروغ گفته عین واقعیت رو گفته
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    12 7
    پس درود بر آیت الله علم الهدی
  • حسن حبشی IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    5 4
    شما کمک می کنید تا نظرات علم الهدی دیده شود
  • فرزاد IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    10 9
    کارگزاران سازندگی واصلاح طلبان درواقع همان منافقین دهه ۶۰ هستند که با امام وانقلاب وشهدا وراه خدا جنگیدند .الان هم همان روزها وهمان مسائل اوایل انقلاب درحال رخ دادن است منتهی با روشی دیگر .
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    8 7
    شماها رفتار خودتون با داماد روحانی و برادرش رو یادتون رفته؟ چرا اون موقع دلسوزی نکردین که از عناوین رسمی این افراد استفاده نمیشه.
  • امید IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    11 7
    اصلاح طلباهااز چندسال پیش بخاطرانکه احتمال حضور رئیسی در انتخابات رامیدادن شروع به تخریب عالم بزرگ وروشن بینی مثل علم الهدی نمودند تاازرای رییسی بکاهند وهنوز این امر ناجوانمردانه ادامه دارد که تمام وقایع بد مشهد رابه ایشان نسبت ناروا می‌دهند حتی بادوختن آسمان به زمین ولی عزت نزدخداست وخداوند بامظاومان است
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      6 2
      دروغ سیزده امسال
  • علی IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    5 5
    با سلام فکر میکنم درست مثل آیت اله منتظری ایشان هم از طرف دفتر خود و وابستگان خود بیشتر ضربه خورده و میخورند پس با این حساب دفتر خود را باید پاکسازی کرده تا چهره مترقی ایشان برای مردم و جامعه شناخته شده و از سوع استفاده دیگران در امان باشند
  • محمد IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    7 38
    اصلا ربطی به اصلاح طلب واصول گرا نداره...حق زن ومرد یه اندازه س..خانومها هم حق دارن به استادیوم بیان..فقط این حرکات بخاطر تعلیق فوتبال ایران بود..دیگه خانومها هم هیچ زمانی وارد استادیوم نمیشدن..
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      22 6
      چطور تا چند دهه قبل مشکلی نبود ولی از وقتی دولت...! قبلی امد و از اول می گفت ورزشگاه ورزشگاه این ماجرا شروع شد؟ فکر نکن نمی فهمیم که آن دولت به فیفا گفت فشار بیاورید! وگرنه فیفا نمی در این چیزها حق دخالت ندارد در ضمن حق برابری که از فرهنگ نحس غربی بیاید راه ترکستان هست
  • US ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    14 3
    اگر کسی دلش برای حقوق بانوان سوخته بود، همین زنان را به تماشای مسابقات ورزشی بانوان می فرستاد که اتقاقا تماشاگر هم ندارند.
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    8 7
    مشهد هم مثل شهرهای دیگر نمیتوان سه میلیون نفر ساکن مشهد را مثلا از کنسرت محروم کرد قوانین باید در همه شهرها یکسان باشد
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      7 5
      موضوع گیری الان من ربطی به ماجرای ورزشگاه امام رضا ع نداره و من برخورد صورت گرفته با بانوان رو شدیدا محکوم میکنم و اما درباره نظر شما من باب محدودیت های مشهد الرضا: مشهد یعنی محل شهادت. شهر مذکور به برکت وجود امام هشتم رونق گرفته و کسانی که سالیان دراز به اونجا مهاجرت کردند مجاوران و شیعیان حضرت رضا ع بودند. کسانی که از برکات وجود مرقد شریف حضرت رضا سالیان سال ارتزاق کردن بهتره حرمت این مکان مقدس رو حفظ کنن و همونجور که از مواهب مالیش بهره میبرن محدودیت های حضور در یک مکان مقدس رو هم بپذیرن. شرایط مشابهی در کشور عربستان برای شهر های مقدس مکه و مدینه وجود داره
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      4 2
      موضوع گیری الان من ربطی به ماجرای ورزشگاه امام رضا ع نداره و من برخورد صورت گرفته با بانوان رو شدیدا محکوم میکنم و اما درباره نظر شما من باب محدودیت های مشهد الرضا: مشهد یعنی محل شهادت. شهر مذکور به برکت وجود امام هشتم رونق گرفته و کسانی که سالیان دراز به اونجا مهاجرت کردند مجاوران و شیعیان حضرت رضا ع بودند. کسانی که از برکات وجود مرقد شریف حضرت رضا سالیان سال ارتزاق کردن بهتره حرمت این مکان مقدس رو حفظ کنن و همونجور که از مواهب مالیش بهره میبرن محدودیت های حضور در یک مکان مقدس رو هم بپذیرن. شرایط مشابهی در کشور عربستان برای شهر های مقدس مکه و مدینه وجود داره
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      19 4
      خدای مشهد در سایر شهرها هم خدا است. کلا باید جلوی رفتارهای جلف زنان در حضور مردان نامحرم را گرفت.
  • حامد IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    1 2
    دروغ که نمیگه
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    10 4
    یه "ما دوباره میخوایم بیام سر قدرت مردم به ما رای بدید تا آزادی براتون بیاریم !!!" خاصی تو گزارش سازندگی هست نه قربونت هنوز اثرات اقدامات آزادی خواهانه! قبلیتون در جای جای زندگی مردم هست. ما حرف های امثال علم الهدی رو میتونیم تحمل کنیم ولی کارها و تصمیمات امثال حسن روحانی رو نه!
  • خسرو IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    11 5
    ماجرای انتخاب شهر مشهد بجای تهران برای مسابقه فوتبال بدون تصمیم هیئت مدیره فدراسیون و با تصمیم یکی دو نفر از ابتدا یک توطئه برای تخریب رئیس جمهور و آقای علم الهدا بود و چون تبلیغات وسیعی قبلا کرده بودند که رئیسی اگر رئیس جمهور شود خیابانها را برای حجاب دیوار کشی میکند و چون در این چند ماه هیچ برخوردی با بدحجابی و سختگیری های مورد انتظار آقایان اصلاح طلبان بوجود نیامد بهترین موقعیت پیش آمده برنامه ریزی مسابقه فوتبال بود و بخیر گذشت چون برای محروم کردن فوتبال ایران و تخریب آقای رئیسی و پدر همسر ایشان از قبل با ضد انقلاب خارج از کشور هم آهنگ شده بودند
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    چرا آخه
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    8 4
    همین که یک امام جمعه را پر رنگ می کنند و آن را عامل این جریانات اخیر ورزشگاه نشان از سطح پایین مخاطبین این رسانه ها هست وگرنه امام جمعه نمی تواند برای بازی ها تعیین تکلیف کند آن هم بازی های ملی
  • ۶۶۶۶۶۶ IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    6 1
    خدایا ما را ازدست منافقان نجات بده.
  • فرید IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    1 2
    باید با اینها برخورد بشه
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 1
    شما اهالی سایت مشرق که انقدر علم هدی دوست دارید
  • ایرانی IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    2 0
    کسی که خوابیده را میشه بیدار کرد اما اونی که خودش رو به خواب زده هرگز
  • صالحی IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    5 1
    دقیقا یه سناریوی از پیش طراحی شده
  • سیدهادی IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    6 1
    این ... اصلاح طلب و نوکر اجنبی و سرمایه های اسرائیل برای تخریب و ایجاد فرصت برای دشمن از هیچ کوششی دریغ نمی کنند
  • GB ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    4 0
    فیلم کاملش را خودت پخش کن مشرق جون!
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    6 1
    ببینید دشمن کجا را میزند، همانجا سنگر خودی است.
  • سهراب IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    7 3
    جیغ های بنفش سرمایه های اسرائیل یعنی اصلاح طالبان برای کوتاه کردن دست های اقتدار نظام با ایجاد ترس وهراس بی مورد از عوامل جنگ روانی است که توسط کدخدایشان آمریکا واربابسان اسرائیل هر روز به شکلی بروز وظهور می کند. اما اینبار دیگر مردم فریفته تحریم ربنای شجریان وکنسرت و دیوار کشی در خیابانها نمی شوند. آیه الله علم الهدی محبوب دل جوانان...
  • بهروز IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 2
    مشرق جون داستان اینه که ملت ما گیر جوسازی های رسانه های بیگانه افتاده
  • مسعود IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    2 1
    خوب شما بجای این همه تطهیر کردن اصل موضوع ،بیا و ادامه سخنرانی را نشان بده!
  • US ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    1 1
    مشرق تطهیر نمیشه
  • IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    2 2
    دشمن یک لحظه از تخریب دست نمیکشه
  • DE ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    6 3
    علم الهدی و واقعا علم هدایت شهر هستند
  • IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    7 8
    اولین افتخار ما بعد از حرم امام هسشتم داشتن امام جمعه ای در این سطح آگاهی است
  • IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    3 2
    سلام مثل اینکه شما هم سر سفره همین ها هستی
  • اسلامی IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    3 6
    ایشون ستون شهر هستند الحق
  • الاهوازی US ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    4 4
    همه ی آتیش ها از گور ضد انقلاب و اصلاحات بلند میشود
  • شهاب سنگ IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    4 3
    باید برای اعضای دفتر امام جمعه مشهد ی دوره کلاس اخلاق گذاشت
  • محسن IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    5 1
    خدایا به عظمت این ماه عظیم ما ‌و دین اسلام را از شر بدخواهان نجات ده
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    6 4
    جریان اصلاحات همیشه به دنبال ایجاد بحران و زیست انگلی در بحران ها بوده و به همین خاطر شاید در یکی دو بزنگاه سیاسی اقبال عمومی را جلب کند اما در بلند مدت این رویه باعث ایجاد نوعی هوشیاری در مردم گردیده و به طور فزاینده ای اکنون بعد از سه دهه زیست بحرانی این جریان بعد از حوادث دهه هفتاد و فتنه دهه هشتاد و عملکرد اقتصادی افتضاح در دهه 90 مردم شناخت نسبی از این جریان پیدا کرده اند
  • مهدی IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    4 1
    روزنامه سازندگی مال خاندان شیخ مغفول است این خانواده منحوس خودرا مالک کل ایران میدانند وهرچه هم میخورند سیر نمی‌شوند ثروت وقدرت و معرفیت را یک جا مطخواهند مخصوصا عزیز دردانه شیخ معروف فاجعه
  • رضایی IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    3 1
    اصلاح طلب های مزدور تا وقتی بخاطر خیانت به کشور محاکمه نشوند دیگران را محاکمه می کنند و این خصلت مزدوران غرب است
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    3 0
    باید هم از ایشان حمایت کرد
  • ایرانی مسلمان IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    3 2
    خدالعنت کند اصلاح طلبان خودخواه دیکتاتورراکه چون کنارزده شده اند بیایمانی خودرابا انگ زده بهنیروهای انقلابی وهجمه به آنان نشان میدهند وزارت ارشاد هم مرده متحرک است جلویشان رانیگیرد
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    1 10
    حرفهای علم الهدی درست است اما اسلام باید به روز شود گذشته باالان خیلی فرق دارد باید تدبیر کنند بعد نظر بدهند
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      54 1
      منظور شما از اسلام به روز دین جدیدی است. دینی مورد پسند استکبار جهانی. دینی که دین یزیدی و مروانی است بگویید با اسلام دشمنی دارید.
  • علی IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    2 2
    مرگ بر توده ای
  • حسین IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    3 2
    مآله کشیت واقعا تاثیر گذار بود.
  • رضا IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    1 1
    تو ایران امام جمعه یک شهر همه کاره آن شهر هست غلطه. ببینید بعد از مردمیتر شدن امام جمعه تبریز آیا مشکلات اونجا حل شده؟؟خیر/ چرا/ چون مسولان دیگری در مشکلات دخیل هستند
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    7 3
    افسارطلبهانمیتونندآقای علم الهدی رادرچشم ملت بدکنندماملت ایران همه سیدبزرگواررادوست داریم این جنایت خرابکاری درمشهدفقط کارخوداصلاح طلبها بود که دولت وملت رابجان هم بیندازد وای کورخونده ننگ به وطن فروشها
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    2 1
    من میگم اگر نقد هم میکنیم منصفانه باشه
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    3 4
    باز هم دست شیطان از استین اصلاح طلبان و کارگزاران در امد
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    3 2
    متاسفانه اقای علم اهدی در مواردی نظر میدن و دخالت میکنن که نه به صلاح ایشون و نهدر حوزه اختیارشونه...
  • هادی IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    3 3
    من در سفر حج توفیق داشتم همسفرشون بودم برخلاف شانتاژهای رسانه ای ایشون شخصیتی ارام با نگاه باز و بدور از تعصبات بود چند بار هم در کنار قبرستان بقیع باایشون هم صحبت شدم احساسم این است بعضی رسانه ها به دنبال فضا سازی های سیاسی مد نظر خودشون هستند تا تشریح واقعیت ها آقای علم الهدی رو انسان شریفی دیدم
  • ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    3 1
    تظاهرات سال 96 علیه روحانی در مشهد چطور ؟
  • مجید IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    1 0
    جالب بود
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    3 0
    مگر غیر از اینه که ایشان ( آقای علم الهدی ) در تمامی موارد مدنی ، سیاسی ، اجتماعی سخنانی را گفته که نمی توان انکار کرد .
  • نژاد رضایی GB ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    4 5
    خدا ایشون رو برای ما مشهدی ها نگه داره
  • FR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    4 3
    سرباز مظلوم و مورد ظلم عرصه ی دین
  • محمد جوادی IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    3 0
    اصل ماجرا این هست که بلیت فروشی شده اما از ورود خانم ها به ورزشگاه جلوگیری کرده اند و تنها فردی که می تواند علی رغم بلیط فروشی اجازه ورود به ورزشگاه به خانم ها را ندهد مثل روز روشن
    • محمد جوادی IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
      0 0
      ممنونم از اینکه هستید خندوانه بدون رامبد جوان هم بد نیست
  • هیچکس IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    2 3
    این جماعت زمانی با دوش حمام هم مخالف بودند
  • حسام IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 1
    ای کاش آقای علم الهدی در بازی ایران و کامبوج( که خانمها هم در ورزشگاه بودند) در ورزشگاه حضور داشتند و درستی و یا نادرستی ادعای خودشان در خصوص هیجان خانم ها در ورزشگاه و سایر حرفهایشان را از نزدیک میدیدند
  • عباس گرانمهر IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    1 0
    هرکسی را بهر کاری ساختن من یه ادم معمولی ام یه شهروندساده از طبقه پایین جامعه اوناییکه متفکرن،روشنفکرن،ازمابهترونن،دروضع موجود دخیلن،بما بگن اینهمه حس نفرت،کینه،انتقام،عصیان، از کجا امد؟
  • یا حق IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    1 0
    چرا تو کشور ما با رسانه های معلوم الحالی که با دروغ پراکنی های مکرر سعی در فریب مردم دارند برخوردی صورت نمیگیره؟ به والله تا این حد مماشات روا نیست
  • فرزاد IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 1
    خب مشخصا با ایشان دشمنی دارن.
  • محمودی IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 1
    درود بر آقای علم الهدا
  • ننگ بر فتنه گر IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 1
    هر روز فتنه گران فتنه به پا میکنن. خدایا مکرشونو به خودشون برگردون
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 1
    موافق مشرقم
  • فاطمه AE ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 1
    کارگزاران خرابکاری و نه سازندگی همیشه فتنه می کنند
  • نا IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    2 0
    جمع کنید بابا این ارجیف رو.
  • شاهین IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    1 0
    نظر مردم به نظر من نزدیک تره
  • گلابدره IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 1
    باید دید آیت الله علم الهدی چه زیانی بهشون رسونده که اینطوری تخریبش می کنند.
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    چی بگم
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 1
    درود بر آقای علم الهدی
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 1
    دشمن کارش دشمنیه
  • DE ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    درودخدا.
  • اریا IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    1 0
    سناریوشون به شکست تبدیل شد
  • سعید IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    در کاری ک در آن تخصص ندارید دخالت نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس