آخرین وضعیت طرح شفافیت آرا در مجلس/ احتمال خارج‌شدن طرح برای همیشه از دستور کار

رئیس مجلس در پاسخ به اخطار قانون اساسی نماینده مردم قائنات نسبت به ضرورت بررسی شفافیت آراء نمایندگان، از بررسی این موضوع در جلسات علنی یک ماه آینده مجلس خبر داد.

به گزارش مشرق، سلمان اسحاقی نماینده قائنات در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ( دوشنبه ۱۵ فروردین) قوه مقننه طی اخطار قانون اساسی، گفت: امروز مجلس در حال فراهم کردن بستر تنقیحی قوانین است که در سال‌های آینده دستاوردهای آن برای مردم ملموس خواهد بود.

ببینید:

عکس/ نخستین جلسه مجلس در سال ۱۴۰۱

وی عنوان کرد: این مهم در حالی است که اگر موضوع شفافیت به عنوان یک اصلاح در نظر گرفته شود می‌توان بسیاری از موارد را تحت آن عنوان کرد. در واقع نمی‌خواهم اصرار کنم که ساختار بودجه اصلاح شود، در کشور شاهد برداشته شدن قدم‌های سازنده در اقتصاد خواهیم بود اما اگر موضوع شفافیت را بررسی کنیم می‌توان اصلاح ساختار بودجه را در قالب آن انجام دهیم.

نماینده قائنات در مجلس ادامه داد: مردم انتظار دارند قدم‌هایی که برای اصلاح آیین‌نامه داخلی برداشته می‌شود در راستای شفافیت باشد. اگر می‌خواهیم شفافیت را محقق کنیم باید در اولین جلسه سال ۱۴۰۱ تکلیف شفافیت آراء را برای مردم مشخص کنیم و بگوییم اگر برای اصلاح ساختار بودجه قدم‌های موثری برداشته می‌شود، باید عنوان شود تکیه‌گاه اصلی این اصلاح شفافیت خواهد بود. مردم اگر بتوانند از بحث‌های کارشناسی نمایندگان در مورد طرح‌های مختلف مطلع شوند، قطعاً به توان کارشناسی مجلس افزوده خواهد شد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به اخطار قانون اساسی این نماینده، گفت: مردم عزیز و نمایندگان بدانند در جلسات تعیین دستور جلسه بحث مربوط به شفافیت را در دستور کار قرار دادیم و ان‌شاء الله در ماه مبارک رمضان بحث شفافیت در صحن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس