ارسال پهپادهای انتحاری آمریکایی به اوکراین برای مقابله با روسیه

آمریکا قصد دارد ارتش اوکراین را به پهپادهای انتحاری قدرتمند برای مقابله با روسیه مجهز کند.

به گزارش مشرق، منابع خبری روز سه شنبه از ارسال قریب الوقوع پهپادهای انتحاری ساخت آمریکا به اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه خبر دادند.

به نوشته روزنامه «دیلی میل» آمریکا قصد دارد ۱۰ فروند پهپاد انتحاری بسیار قدرتمند «سوئیچ بلید ۶۰۰» را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری تازه رونمایی شده به اوکراین ارسال کند.

این پهپادهای ۵۰ پوندی می‌توانند ۲۴ مایل پرواز کرده و به مدت ۴۰ دقیقه بر فراز هدف پرواز کنند. این پهپادهای انتحاری با استفاده از کلاهک‌های  مخصوص می‌توانند یک تانک را نابود کنند.

خبر اهدای کمک مالی به اوکراین توسط پنتاگون روز جمعه گذشته اعلام شد و قرار است پهپادی سوئیچ بلید مستقیماً از شرکت  سازنده مستقر در کالیفرنیا تهیه، نه اینکه از انبار ارتش ایالات متحده گرفته شود. این پهپادها جدا از بسته ۸۰۰ میلیون دلاری اعلام شده توسط کاخ سفید در ۱۶ مارس (چهارشنبه ۲۵ اسفند) هستند.

این در حالی است که  چند تحلیلگر امور نظامی آمریکایی به تازگی با بررسی تحولات اوکراین و استفاده این کشور از پهپادهای «بیرقدار» ساخت ترکیه نوشتند، بیرقدارهای اوکراین نمی‌توانند پشتیبانی هوایی نزدیک ارائه دهند و برابر پدافند هوایی روسیه بسیار آسیب پذیر هستند. 

 «کریستن فونتنروز» و «اندی دربی» در تحلیل خود عنوان کردند که «زمان» یک عامل مهم است. در ترکیه، چرخه تولید بیرقدار کند است، به این معنی که آنکارا نمی‌تواند تعداد مورد نیاز را به موقع در اختیار اوکراین قرار دهد. همچنین، حتی اگر اوکراینی‌ها با پهپادهای ترکیه به خوبی عمل کنند، باز هم زمان می‌برد تا در عملیات زمینی درگیر شوند. آنها در ارائه پشتیبانی هوایی نزدیک شکست خورده‌اند، زیرا این سیستم هنوز برابر دفاع هوایی آسیب پذیر است.

به گفته این دو تحلیلگر آمریکایی، در سوریه و لیبی، پهپادهای ترکیه به سامانه پدافند هوایی متحرک «پانتسیر-اس ۱» آسیب جدی وارد کردند، اما روسیه از این سامانه در اوکراین استفاده نمی‌کند. ناتوانی بیرقدار در ارائه پشتیبانی هوایی لازم در حقیقت زیر مشهود است، ۳۹ فروند از این نوع  پهپاد در لیبی سرنگون و مفقود شد، ۸ فروند در سوریه و ۳ فروند از این پهپاد  نیز در مناقشه قره باغ سرنگون شده است، و شماری از آن‌ها توسط روس‌ها سرنگون شده‌اند که اوکراین هنوز در حال شمارش است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    5 1
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    1 0
    آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس