کد خبر 1359119
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
زیر سویه "BA.۲" حدود ۷۲ درصد موارد جدید ابتلا به کرونا در آمریکا را تشکیل می‌دهد

طبق داده‌های منتشره توسط "مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها" در آمریکا این زیر سویه در حال گسترش است و دو سوم موارد جدید را تشکیل می‌دهد.

به گزارش مشرق، طبق داده‌های منتشره در روز سه‌شنبه توسط "مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها" (CDC) در آمریکا، نوع "BA.۲" از سویه اومیکرون به سرعت در سراسر ایالات متحده گسترش یافته و اکنون حدود ۷۲ درصد از کل موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

فوت آمریکایی‌های فقیر بر اثر کرونا دو برابر ثروتمندان

"ان‌بی‌سی" در این باره نوشت, تخمین جدید CDC از تخمین حدود ۵۵ درصد یک هفته پیش افزایش یافته است؛ زمانی که این نوع فرعی تصور می‌شد مسری‌تر از نوع ابتدایی سویه اومیکرون است، به نوع غالب ویروس کرونا در کشور آمریکا تبدیل شد.

با وجود گسترش این نوع، کارشناسان بهداشت آمریکا هیچ دلیلی برای هشدار در ایالات متحده نمی‌بینند. دلیل آن این است هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که این نوع فرعی شدیدتر از نوع اولیه است و به این دلیل که سطح بالای ایمنی در کشور آمریکا توسط واکسیناسیون ایجاد شده, بعید است به یک تهدید بزرگ تبدیل شود.

افزایش ناگهانی موارد "BA.۲" در اروپا و سایر نقاط جهان در ماه گذشته، نگرانی‌هایی را در میان برخی از کارشناسان و مقامات بهداشتی ایجاد کرده است که ایالات متحده نیز ممکن است افزایش نگران‌کننده موارد را تجربه کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس