کد خبر 1359160
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
ادامه کمپین کمک‌های اجتماعی و بهداشتی حزب‌الله در مناطق محروم صیدا+عکس

تیم‌های مربوطه در حزب‌الله در ماه مارس نیز همانند ماه‌های گذشته به فعالیت‌های خود در کمک به اقشار محروم صیدا در سطوح مختلف ادامه دادند.

به گزارش مشرق، کمیته‌های کار اجتماعی و بهداشتی حزب الله در منطقه صیدا و اطراف آن در ماه مارس گذشته نیز همچنان به فعالیت‌های خود ادامه دادند. شاخه اجتماعی کمیته‌های حزب‌الله در منطقه صیدا گزارش نهایی خود را از فعالیت‌هایی که در محله‌های صیدا و شهرستان‌های این منطقه انجام داده است ارائه کرد که شامل تامین مایحتاج روزمره و توزیع اقلام ضروری بین اقشار کم درآمد و نیازمندان است.

کمیته‌های اجتماعی حزب الله همچنین شروع به بازسازی ساختمان‌های فرسوده در مناطق عین الحلوه و اردوگاه‌های این منطقه، میه و الفوار و شماری از محله‌های قدیمی شهر، عبرا، الغازیة، حارة صیدا، کفرحتی، عنقون، بنعفول، رومین، حومین التحتا، زیتا، قناریت، عزة، إرکی و زغدرایا کردند.

سایر فعالیت‌های اجتماعی کمیته‌های حزب الله در همبستگی با مردم و به ویژه اقشار کم درآمد شامل تامین و توزیع ۷۴۸ بسته دارو، ۱۸۷۹ بسته غذایی، تامین سوخت برای ۱۲۱ خانواده، برگزاری مراسم افطار، نظافت مساجد، تامین وسایل گرمایشی برای خانواده‌های محروم، تامین پوشاک برای ۵۱۴ نفر، کمک تحصیلی برای دانش آموزان، تهیه شیر خشک برای نوزادان، دیدار با خانواده‌های شهدا، عیادت از بیماران و بستری کردن بیماران بدحال و ... است.

حزب‌ الله لبنان , لبنان ,

در مجموع تعداد فعالیت‌های اجتماعی کمیته‌های اجتماعی حزب الله در منطقه صیدا و اطراف آن به ۴۹۶۴ مورد در ماه مارس رسیده که ۶۱۸۹ نفر از این کمک‌ها بهره مند شده‌اند.

از طرف دیگر کمیته بهداشتی حزب الله در صیدا گزارش ماهانه خود را از فعالیت‌هایش برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در منطقه صیدا و اطراف آن طی یک ماه گذشته ارائه کرد.

کمیته فوریت‌های بهداشتی حزب الله در منطقه صیدا که متشکل از تیم‌های واکنش سریع بهداشتی، دفاع مدنی و تیم‌های آگاهی‌بخشی و راهنمایی است با ارائه گزارش ماهانه خود آمار فعالیت‌های کمیته‌های حزب الله در محله‌های صیدا و شهرستان‌های اطراف آن را ارائه داد.

انجام معاینات، فعالیت‌های آگاهی بخشی، راهنمایی و تشویق افراد برای واکسیناسیون و همچنین ارائه راهکارهای بهداشتی و کمک به مردم جهت جلوگیری از شیوع اپیدمی کرونا و سویه‌های جدید آن از جمله فعالیت‌های اساسی تیم‌های حزب الله برای کمک به مردم در جهت مقابله با این ویروس در ماه مارس بود.

تماس با ۱۹۹ نفر از مبتلایان به کرونا ، به راه انداختن ۵ کمپین برای راهنمایی مردم در زمینه مقابله با کرونا ، معاینه کردن ۲۳۳ بیمار، مشاوره پزشکی به ۱۵۸ نفر و راه اندازی کمپین واکسیناسیون مردم در شهرستان‌های اطراف از جمله فعالیت‌هایی بود که کمیته بهداشتی حزب الله در این منطقه در ماه گذشته انجام داده است.

حزب‌ الله لبنان , لبنان ,

به طور کلی فعالیت‌های بهداشتی تیم‌های حزب الله در صیدا به ۱۵۲ مورد می‌رسد که ۱۴۱۴ نفر از آن استفاده کردند.

کمک‌های اجتماعی حزب الله در منطقه صیدا در ماه فوریه نیز به این صورت است: ۴۸۰ بسته دارو، ۱۱۵۶ بسته مواد غذایی، ۱۰۷۵ مورد کمک مالی، توزیع لباس، توزیع سهمیه سوخت، دیدار با خانواده‌های شهدا، توزیع وعده‌های غذایی گرم، توزیع شیر خشک برای نوزادان در مناطق محروم، نظافت مساجد، تامین وسایل گرمایشی برای خانواده‌های محروم، توزیع بسته‌های خوراکی و ...

شیخ «زید ضاهر» مسئول حزب الله در منطقه صیدا به نوبه خود از همکاری کمیته‌های همبستگی اجتماعی در صیدا و شهرهای همجوار آن تشکر کرده و خواستار تداوم کمک‌ها و حمایت‌های این کمیته در ماه‌های آینده شد و تاکید کرد که باید در این شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی کنار مردم خود باشیم.

همچنین گزارش ماهانه فعالیت‌های بهداشتی حزب الله جهت مقابله با شیوع کرونا، جزئیات تلاش تیم‌های حزب‌الله در ماه گذشته در محله‌های صیدا و شهرک‌های اطراف آن در همدردی با افراد مبتلا به کرونا، انتقال آنها به بیمارستان و انجام معاینات و فعالیت‌های مربوط به آگاهی بخشی مردمی در زمینه تعامل با این بیماری و ... را نشان می‌دهد.

این اقدامات حزب‌الله به منزله تلاش حزب الله برای خدمت به مردم و نشان دهنده توجه به سلامت آنهاست.

این پویش حزب‌الله لبنان از سوی رهبران اجتماعی، شهرداری و بخش‌داری‌های لبنان با استقبال خوبی همراه بوده و این اقدام انگیزه همیشگی حزب‌الله برای سبقت گرفتن در دفاع از لبنان و ملت این کشور در برابر تمام خطرات -چه حمله‌های نظامی صهیونیستی و تکفیری -چه معضلات بهداشتی و –چه اجتماعی را به تصویر کشیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس