کد خبر 1359657
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
اشاره تلویحی شورای همکاری به قبول شروط انصارالله

سفیر شورای همکاری خلیج فارس در یمن گفت، این نهاد با میزبانی کشوری دیگر برای مذاکرات یمن مشکلی ندارد.

به گزارش مشرق، مذاکرات ریاض ویژه یمن، از چهارشنبه گذشته در عربستان آغاز به کار کرد و بنا به گفته برخی مقامات در شورای همکاری خلیج فارس از انصارالله نیز برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آمده است.

صنعاء از همان ابتدای شروع به کار مذاکرات ریاض اعلام کرد که این گفت‌وگو نمی‌تواند به میزبانی یک کشور متجاوز برگزار شود و باید در کشوری بیطرف باشد.

در همین ارتباط، «سرحان المنیخر» سفیر شورای همکاری خلیج فارس در یمن در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد، شورای همکاری مشکلی با برگزاری رایزنی‌های ویژه یمن در کشوری دیگر ندارد.

وب سایت «الخبر الیمنی» در این خصوص گزارش کرد، این اظهارات نشان دهنده احتمال تن دادن شورای همکاری به مطالبات انصارالله است و پس از آن اعلام می‌شود که احتمال مشارکت صنعاء در نشست‌های مذکور کم به نظر می‌رسد.

از سوی دیگر، «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، بامداد امروز (پنجشنبه، ۷ آوریل)، «علی محسن الاحمر» معاون خود را برکنار کرد و قدرت را به شورای رهبری ریاست جمهوری واگذار کرد.

 هادی، طی حکمی ضمن برکناری الاحمر، از تشکیل شورای رهبری ریاست‌جمهوری به ریاست «رشاد العلیمی» با عضویت هفت نفر دیگر از احزاب و جناح‌های سیاسی یمنی خبر داد و هدف از تشکیل این شورای رهبری ریاست‌جمهوری که دارای اختیارات ریاست‌جمهوری و معاونت او است، را تکمیل اجرای ماموریت مرحله انتقالی اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس