کد خبر 1359697
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
آلمان از رژیم صهیونیستی پهپاد نظامی می‌خرد

کمیسیون امور دفاعی پارلمان آلمان با خرید ۱۴۰ پهپاد تهاجمی از رژیم صهیونیستی موافقت کرد.

به گزارش مشرق، یک منبع پارلمانی آلمان خبر داد که فراکسیون دفاعی پارلمان برای اولین بار با خرید ۱۴۰ پهپاد از نوع «هارون تی بی» از رژیم صهیونیستی موافقت کرده است.

او به خبرگزاری فرانسه گفت که وزارت دفاع آلمان قصد دارد ۶۰ فروند از این پهپادها را برای آموزش و ۸۰ فروند دیگر را برای استفاده عملیاتی خریداری کند که ارزش آن‌ها ۱۵۲.۶ میلیون یورو و قرار است در عرض دو سال تحویل وزارت دفاع آلمان شود.

طبق سند وزارت دفاع آلمان، این پهپادها قرار است برای پشتیبانی از نظامیان آلمانی در خارج از این کشور مورد استفاده قرار گیرد. آلمان در سال ۲۰۱۸ قصد خرید این نوع پهپادها را داشت اما حزب سوسیال دموکرات به رهبری اولاف شولتز که در آن زمان یکی از اعضای ائتلاف حاکم بود، با این مسأله مخالفت کرد و باعث شد این پروژه لغو شود.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود گفت که با حمله نظامی روسیه به اوکراین، آلمان نیز در صدد تقویت تسلیحاتی خود بر آمده و این جنگ به مثابه یک هشدارباش برای کشورهای اروپایی عمل کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    1 1
    پهپادهای اسرائیل نامبر وان و بی نظیر هستند وقتی باهاشون عملیات می کنی دشمن چند روز فکر می کنه صاعقه زده خخخخخخخخخخ
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      0 0
      اسراییل اصلا سازنده پهپاد نیست. تمام این فن آوزی ها را از آمریکا می دزدد. یک نگاهی به لیست پهپاد های آنها بنداز تا ببینی از سال 2009 به بعد دیگر پهپادی نتوانسته اند بسازند. دلیلش هم روشن است. بعد از بحران مالی سال 2008 آمریکایی ها خودشون هم پهپاد جدیدی نساخته اند و فقط قبلی ها را بهینه سازی کرده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس