کد خبر 1359816
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
خشم سفیر اوکراین از سخنان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

پس از اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره تحولات اوکراین، سفیر کی‌یف حین سخنرانی او در یک نشست جلسه را ترک کرد.

به گزارش مشرق، «یوگن کورنیچوک» سفیر اوکراین در تل‌آویو نشستی با  حضور وزیران خارجه و جنگ رژیم صهیونیستی و همچنین سفرای دیگر کشورها را ترک کرد.

 خبرگزاری «اسپوتنیک»، امروز (پنجشنبه)، به نقل از رادیو ارتش رژیم صهیونیستی «گلگلتز» گزارش داد که علت خروج سفیر اوکراین از نشست، سخنرانی «بنی گانتز» وزیر جنگ تل‌آویو بوده است چراکه او در این سخنرانی گفته: «اسرائیل از نزدیک جنگ روسیه و اوکراین را زیر نظر دارد».

بیشتر بخوانید:

تداوم تخریب منازل اسرای فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی

یوگن کورنیچوک روز چهارشنبه (دیروز) در نشستی با حضور گانتز و «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم و سفرای چند کشور دیگر حضور پیدا کرد. به گزارش رادیو ارتش، کورنیچوک به محض پایان سخنرانی لاپید حین شروع سخنرانی بنی گانتز نشست را در اعتراض به اینکه وزیر جنگ تل‌آویو رویدادهای جاری در اوکراین را صریحا محکوم نکرده، ترک کرد.

 رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در گزارش خود خبر داد، به نظر می‌رسد سفیر اوکراین به عدم موافقت تل‌آویو با ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین نیز معترض بوده است.

رسانه‌های عبری، روز گذشته، خبر داده بودند که یک هیأت رسمی اوکراینی مدتی است که برای رایزنی با شرکت‌های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی وارد تل‌آویو شده است. 

روزنامه عبری «هاآرتص» روز گذشته در این خصوص گزارش داد که تل‌آویو برای آنکه خشم روسیه را برنیانگیزد، هنوز به شرکت‌های صهیونیستی اجازه فروش تسلیحات به هیأت اوکراینی را نداده است. این رسانه همچنین به نقل از یک منبع خبر داد که وزارت جنگ تل‌آویو تمام مجوزهای فروش اسلحه به کی‌یف را از زمان آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین تعلیق کرده است.

پیش از این هاآرتص گزارش داده بود که هیأت نمایندگی روسیه پس از بیانیه حمایتی تل‌آویو از اوکراین، اعلام کرده است: «روسیه حاکمیت اسرائیل بر جولان را به رسمیت نمی‌شناسد. [جولان] بخش لاینفکی از سوریه است. ما نگران طرح‌های اعلامی تل‌آویو برای توسعه فعالیت‌های شهرک‌سازی در این منطقه اشغالی هستیم».

هاآرتص در این خصوص نوشته بود که این پیام تنها پس از بیانیه حمایتی اسرائیل از اوکراین و تنها چند ساعت قبل از آغاز جنگ روسیه قرائت شده است. طبق این گزارش، این اظهارات را «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در یکی از جلسات شورای امنیت بیان و حساب رسمی هیأت نمایندگی روسیه این اظهارات را به نقل از او در حساب رسمی این هیأت در توئیتر منتشر کرد.

«لیور خیاط» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، چند ساعت پیش از این اعلام برای اولین بار به تحولات شرق اوکراین واکنش نشان داده بود و از اقدام روسیه در به رسمیت شناختن دو منطقه لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین، ابراز نگرانی کرده بود.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، نوشت: «اسرائیل از امنیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند و نگران اقدامات انجام شده در شرق این کشور است. اسرائیل خود را در نگرانی‌های جامعه بین‌الملل در خصوص گام‌های برداشته شده در شرق اوکراین و تشدید جدی اوضاع شریک می‌داند و برای یک راه‌حل دیپلماتیک که به آرامش منتهی شود، امیدوار است و در صورت درخواست، آماده کمک است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    5 0
    نه خیر اوکراین به عدم قطع ارتباط تجاری روسیه با اسراعیل مرتبطه.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    1 2
    عجب این اوکراینیها پررو هستند!! طلبکاری مگه کلنگی نازی؟!!
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    0 0
    اسراییل وامریکا برای امنیت به اوکراین نمیایند برای استقراردواعش ونئونازیها والتحریری های الشام که الاوکراین شده اند میایندواوکراین هم به ناچارنیم نگاهی حمایت برای نابودنشدن مثل روسیه به مقاومت دارد
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    1 0
    عجب یعنی اوکراین نازی و زلنسکی یهودی!!!!عجب به قول جوجو ربیت که nazi and joho arent friend (نازی و جهود دوست نیستند)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس