کد خبر 1360140
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
روسیه 45 دیپلمات لهستانی را اخراج می‌کند

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه خبر داد که در اقدامی متشابه ۴۵ دیپلمات لهستانی را اخراج می‌کند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه خبر داد که ۴۵ دیپلمات لهستانی حاضر در سفارت و کنسولگری لهستان در روسیه را از این کشور اخراج می‌کند. 

از سوی دیگر، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که دو دیپلمات سفارت بلغارستان در مسکو را بر اساس اصل اقدام متقابل، از این کشور اخراج می‌کند. 

چند روز پیش بود که بلغارستان ۱۰ دیپلمات روس را «بابت تخطی از کنوانسیون‌های بین‌المللی روابط دیپلماتیک» اخراج کرد.

پیشتر نیز خبرگزاری «تاس» روسیه خبر داده بود که پارلمان اروپا ورود دیپلمات‌ها و مقامات روسیه و بلاروس به مقر این نهاد را ممنوع کرده است. ریاست پارلمان اروپا در بیانیه‌ای ادعا کرده بود: «در منزلگاه دموکراسی برای کسانی که به‌دنبال نابودی نظم دموکراتیک هستند جایی وجود ندارد». کشورهای اروپای طی سال‌های گذشته نیز با بهانه‌های متفاوت و به تبعیت از واشنگتن بارها دست به اخراج دیپلمات‌های روس زده بودند.

 وزارت خارجه روسیه روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که مسکو این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که پس از اخراج دیپلمات‌های روسی توسط کشورهای اروپایی، این اقدام را تلافی کند.

پاریس اخیرا اعلام کرده بود که قصد دارد شماری از دیپلمات‌های روسی را به دلیل «تهدیدات امنیتی» که به همراه دارند، اخراج کنند و شبکه تلویزیونی «ب اف ام» اعلام کرده بود که حداقل‌ ۳۵ دیپلمات روس در لیست اخراج از پاریس قرار دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس