دکتر خداییان سخنگوی قوه قضاییه شد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفت‌وگو با رئیس انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی از سیاست‌های دوگانه غرب در قبال تنش اخیر بین روسیه و اوکراین انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، خداییان در گفت‌وگوی ویدئوکنفرانسی با شریف مالکوچ رئیس آمبودزمان ترکیه و رئیس انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و با اشاره به سیاست‌های دوگانه غرب در قبال تنش اخیر بین روسیه و اوکراین، گفت: متأسفانه به خاطر زیاده‌خواهی کشورهای استکباری شاهد فجایعی در برخی از کشورها در آسیا و هم‌اکنون در اروپا هستیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه کشورهای مسلمان سال‌ها و شاید حتی قرن‌هاست گرفتار چنین فجایعی هستند، حوادث رخ‌داده در افغانستان، لیبی، سوریه، یمن و فلسطین و آوارگی هزاران نفر را ناشی از زیاده‌خواهی‌های کشورهای استکباری دانست.

بیشتر بخوانید:

فرانسه: حمله به ایستگاه قطار در اوکراین "جنایت علیه بشریت" است

نائب رئیس انجمن آمبودزمان‌های کشورهای اسلامی با ابراز تأسف از برخوردهای دوگانه کشورهای غربی در خصوص حقوق بشر و رویکردهای تبعیض‌آمیز غرب در قبال جنگ و کشتار انسان‌های بیگناه در کشورهای اسلامی بیان کرد: مواضع آمریکا و غرب در حمایت از مردم اوکراین متفاوت از حساسیت آن‌ها نسبت به کشتار مسلمانان به دست استکبار جهانی و ایادی آن‌ها در منطقه است و این امر حکایت اعتقاد آن‌ها به تبعیض نژادی است، در واقع آن‌ها صرفا مردم کشورهای غربی را بشر می‌دانند و توجهی به مردم سایر کشورها ندارند.

وی ابراز امیدواری کرد با کمک انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی این موضوع به اطلاع ملت‌های دنیا برسد.

بیشتر بخوانید:

واکنش چین به حذف روسیه از شورای حقوق بشر

خداییان با استقبال از دعوت تعدادی دیگر از کشورهای اسلامی برای عضویت در انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی، آن را اقدامی مناسب و در جهت تقویت کشورهای اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد عضویت همه کشورهای اسلامی در انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی، مقدمه‌ای برای پیگیری حقوق بشر اسلامی شود.

وی همچنین نسبت به برگزاری برنامه‌های آموزشی متنوع برای اعضای انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی در سال میلادی جاری اعلام آمادگی کرد.

در ادامه این دیدار، شریف مالکوچ رئیس آمبودزمان ترکیه و رئیس انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و با تائید اظهارات رئیس سازمان بازرسی کل کشور ایران مبنی بر سیاست‌های دوگانه غرب در خصوص حقوق بشر گفت: در سفری که اخیراً به دعوت آمبودزمان مجارستان و برای بازدید از کمپ‌های مهاجرین اوکراین در این کشور داشتم، موضوعی که شما اشاره‌کرده‌اید را به وضوح شاهد بودم. این کشور برای پذیرش ۲۸ مهاجر سوری همه‌پرسی برگزار کرد، ولی اکنون آغوش خود را برای هزاران نفر آواره جنگ اوکراین باز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما این تبعیض‌ها را می‌بینیم. مثلاً نخست‌وزیر لهستان اخیراً طی موضعی اعلام کرد که از این لحظه به بعد یک مسلمان را به این کشور راه نخواهیم داد که این مواضع از بُعد حقوق بشر، شرم‌آور است. ما هم تا جایی که از دستمان برمی‌آید این دوگانگی را به روی آن‌ها می‌آوریم.

رئیس انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی تصریح کرد: راه نجات این است که کشورهای اسلامی قوی باشند و حاکمیت قانون و حقوق بشر را در کشور خود به‌جا بیاورند و به کشورهای دیگر نیز بقبولانند.

وی از خداییان دعوت کرد تا در اجلاس مهم بین المللی آمبودزمانی با حضور آمبوزمان کشورهای اسلامی و سایر آمبودزمان‌های مهم از کشورهای مختلف که قرار است اواخر سال میلادی جاری در ترکیه برگزار شود، شرکت کند.

در بخش ابتدایی این دیدار، مالکوچ گزارشی از نشست اخیر هیات مدیره انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی در کشور مراکش که با بدون حضور سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، ارائه داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس