کد خبر 1360447
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
هزینه ساخت هر متر مسکن نهضت ملی ۶ میلیون تومان شد

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به هزینه ساخت ۴.۵ تا ۶ میلیون تومانی ساخت هر مترمربع واحدهای نهضت ملی مسکن،‌گفت: ۲۰ هزار مسکن محرومان در دست ساخت است.

به گزارش مشرق، اکبر نیکزاد در نشست خبری با اشاره به این‌که در مسکن مهر کارگزار وزارت راه و شهرسازی بوده‌ایم، اظهار کرد: در زمان حاضر حدود ۸۰۰۰ واحد دارای مشکلات حقوقی با تعاونی‌ها و پیمانکار هستند. همچنین یکی از مشکلات این واحدها آب، برق و گاز است.

وی با اعلام این‌که ۶۰ هزار مسکن در قالب نهضت ملی مسکن تعریف پروژه شده است،‌ افزود: حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست ساخت است.

بیشتر بخوانید:

حالا که شاهکارتان رونمایی شده، یاد قیمت زمین و مسکن افتاده‌اید؟

وی درباره هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: بسته به طبقات پروژه‌ها هزینه ساخت هر مترمربع بین ۴.۵ تا ۶ میلیون تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

قیمت آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران +جدول

رئیس بنیاد مسکن اضافه کرد: در یک شهری که زمین داریم، در آب و برق و گاز مشکلی نداریم،‌ در افزایش محدوده شهر و روستا هم محدودیتی نداریم، لزومی برای آپارتمان سازی نیست. باید قطعه ۵۰۰ متری به مردم واگذار شود،‌این برای جاهایی است که مشکل زمین نداریم.

وی با انتقاد دوباره از عملکرد سازمان برنامه و بودجه،‌اظهار کرد: واقعیت آن است که آقای میرکاظمی، تخصصی در بودجه‌ریزی ندارد. اگر پروژه‌ها به دلیل عدم تزریق اعتبار متوقف شود، کشور دچار رکود می شود. شاید سازمان برنامه و بودجه بگوید از ۲۵ آبان‌ماه تا امروز وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی و یارانه‌ آنرا نداده ایم پس برنده‌ایم. این درست نیست.

وی ادامه داد: اگر توجه به روستاها کم شود و عمران و آبادانی روستایی مورد بی توجه قرار گیرد،‌روستاها خالی می‌شود و در بحث تولید کشور به مشکل می‌خورد. یارانه ۱۳ درصدی که قرار است به روستاییان می‌دهیم در مقابل یارانه‌ای که از آنها بابت تولیدات می‌گیرد ناچیز است. به مسئولان می‌گوییم روستاها برای کشور است و مال بنیاد مسکن نیست. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    5 0
    حقوق ما بازنشستگان فرهنگی شش میلیون قسط مسکن ملی هفت میلیون من سی و پنج سال خدمت کردم تا الان نتونستم خونه بخرم دی گم نمیتونم دولت کمی حقوق را افزایش میداد شدنی بود اما اینجوری پروژه شکست خورده میباشد
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 1
    وقتی ویلاسازی و تغییر کاربری ممنوع شده دولت باید یک منبع درآمد و توسعه جانشین برای روستا ایجاد کنه چون این ها خود باعث حفظ جمعیت روستایی و تزریق پول می شدند.
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    2 0
    لطفا خانه ها بالای 80 متر بسازید.
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    تو رهن و اجاره خونه موندیم... همه کاراتون همینه... طرح دادن رهن خونه یک چهارم قیمت خرید خوب ادم ابله این ک بدتر شدگرون تر شد چرا برای 1 سال باید 1 چهارم قیمت خرید بدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خونه ای ک تو کرج رهن کرده بودم 75 تومن سال دوم شد 125 و امسال گفته 230 خوب اخه مگه من کل سال 1400 رو 100 تومن حقوق داشتم که حالا 100 بذارم رو پول پیش؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی اگر نمیخوردم و نمیپوشیدم و کل حقوقمو جمع میکردم بازم نداشتم
  • MD ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 0
    این 6 میلیون یعنی تا انتهای کار, از قبیل آسانسور و برق و آب و گاز وصل باشد و محیط های مشاع از قبیل راهرو و کریدورها و انبارها و محوطه ساختمان کامل شده باشد؟؟؟ یا اینکه مثل بعضی از پروژه های مسکن مهر نیمه کاره و ریخت و پاش و شلخته تحویل مردم داده شود. درست است که مسکن مهر به طور کلی طرح خوبی بود ولی در جزئیات خیلی نواقص داشت که بهتر است در این طرح جدید همه آنها برطرف شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس