کد خبر 1360454
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۱/۰۱/۲۰

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌میلیون و ۲۹۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۲میلیون و ۸۳۰ هزار تومان است.

به گزارش مشرق، هم‌اکنون در بازار آزاد،  قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌میلیون و ۲۹۶ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۲میلیون  و ۸۳۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۲میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم‌اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۷میلیون و ‌۲۸۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۴میلیون و ۱۷۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۲میلیون و۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

 قیمت طلای ۲۴عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۷۲۵ هزار تومان و هر مثقال طلا، ۵میلیون و ۶۱۵  هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

علاوه بر این، در صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار ۲۵هزار و ۲۷۰  تومان و قیمت خرید دلار از مردم ۲۵ هزار و ۱۹  تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل ۲۸هزار و ۶۸۷ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۸هزار و ۴۰۲ تومان اعلام شده است.

در بازار آزاد هر دلار آمریکا در برابر ۲۷ هزار و ۶۴۰ تومان معامله می شود.

بروز رسانی: شنبه ۲۰ فروردین ماه ساعت ۱۱:۳۰

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (صرافی بانکی)

۲۵ هزار و ۲۷۰

قیمت دلار (بازار آزاد)

۲۷ هزار و ۶۴۰

قیمت یورو (صرافی بانکی)

۲۸ هزار و ۶۸۷

قیمت درهم

.....

بروزرسانی: ‌شنبه ۲۰ فروردین ماه ساعت ۱۱:۳۰

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

۱۲ میلیون و ۸۳۰ هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

۷ میلیون و ۲۸۰ هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

۴ میلیون و ۱۷۰ هزار

قیمت سکه گرمی

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار

بروز رسانی: ‌شنبه ۲۰ فروردین ماه ساعت ۱۱:۳۰

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای ۱۸ عیار

یک میلیون و۲۹۶هزار

گرم طلای ۲۴ عیار

یک میلیون و ۷۲۵ هزار

مثقال طلا

۵ میلیون و ۶۱۵هزار

انس طلا(دلار)

۱۹۴۷

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بشار عبدالواحد مسوول مشرق IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 0
    قیمت ها حباب است
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    2 0
    از صدر اسلام تا اوائل سده‌ی چهاردهم هجری قمری، دینار، که یک واحد پول فلزى از جنس طلا با وزن مشخص بود، در میان مسلمانان رایج بود. مزیت این پول آن بود که با گذشت زمان ارزش آن کاهش نمی‌یافت؛ مثلاً قیمت متوسط گوسفند در زمان‌های متمادی، همواره حدود یک دینار بود. این امر باعث می‌شد که وقتی کسی پولی را قرض‌الحسنه می‌داد، در زمان پس گرفتن پولش، متضرر نمی‌شد؛ اما متأسفانه ارزش پول اعتباری بدون پشتوانه‌ی فعلی ریال، دائماً کم می‌شود. لذا اکنون لازم است یک واحد پول ملی جدید داشته باشیم که ارزشش همواره معادل وزن مشخصی از طلا باشد. به یاد شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی سردار دل‌ها، این واحد جدید را سلیمانی می‌نامیم و آن را معادل یک میلی‌گرم طلای ۲۴ عیار تعریف می‌کنیم. در این لحظه یک سلیمانی معادل ۱۷۱۷ تومان (۱۷۱۷۰ ریال)، و یک دلار آمریکا معادل ۱۶٫۱ سلیمانی می‌گردد؛ اما قیمت یک گرم طلای ۲۴ عیار همواره برابر تعریف قانونی، هزار سلیمانی خواهد بود و این امر باید توسط بانک مرکزی و دولت، نظارت، و با پشتوانه‌ی ذخائر طلای بانک مرکزی، کنترل و مدیریت گردد. به این ترتیب در زمان شروع اجرای طرح تثبیت ارزش پول ملی در برابر طلا، موجودی ریالی تمام حساب‌ها، با توجه به قیمت ریالی طلای ۲۴ عیار در آن لحظه، به معادل سلیمانی تبدیل، و اسکناس‌های ریالی با اسکناس‌های سلیمانی، به‌تدریج، اما با همان نرخ برابری منجمد شده در لحظه‌ی شروع، جایگزین می‌گردد؛ در نتیجه، هم تمام صفرهای زیادی قیمت‌ها با واحد ریال از بین می‌رود، و هم پول با گذشت زمان دیگر از ارزش نمی‌افتد و دچار تورم نمی‌شود؛ ضمن آنکه سنت قرض‌الحسنه هم احیاء می‌گردد و می‌توان سود را هم از نظام بانکی حذف، و بانک‌داری اسلامی بدون ربا را محقق کرد. این پول در برابر ارزهای خارجی، ارزشش با مرور زمان کم نخواهد شد، زیرا قیمت طلا به هر ارزی که مبنا باشد، در دراز مدت افزایش می‌یابد؛ در نتیجه امکان تبدیل شدن به واحد پول بین‌المللی را هم خواهد داشت. مزیت دیگر این پول آن است که دیگر دلالی طلا، سکه و ارز با این پول سودی نخواهد داشت، زیرا قیمت طلا و سکه به پول سلیمانی همیشه ثابت است، و قیمت ارز به سلیمانی نیز تک‌نرخی و شناور شده، و به مرور زمان کاهش می‌یابد، و دیگر نیازی به دخالت دولت در بازار ارز وجود نخواهد داشت، در نتیجه نقدینگی بهتر به سمت تولید هدایت خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس