کد خبر 1360709
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۹
۱۳ مهاجر در دریای مدیترانه جان باختند

غرق شدن قایق حامل پناهجویان غیرقانونی در دریای مدیترانه ۱۳ قربانی گرفت که از میان جان باختگان جسد ۶ کودک نیز از آب ها بیرون کشیده شده است.

به گزارش مشرق از خبرگزاری "فرانسه"، مقامات تونس روزهای جمعه و شنبه جسد ۱۳ مهاجر را در نزدیکی سواحل خود یافتند که بیشتر آنان را کودکان و زنان تشکیل می دادند.

مراد الترکی سخنگوی دادگاه شهر صفاقص در شرق تونس به فرانس پرس گفت که آب دریا روز جمعه جسد ۹ مهاجر از جمله ۴ زن و ۴ کودک  را پس از آن که قایق آنها غرق شده بود، به نزدیکی ساحل صفاقس آورده بود.

وی در عین حال گفت که ۱۸ مهاجر دیگر نجات یافتند و ۲ مهاجر نیز همچنان مفقود هستند.

روز شنبه نیز جسد چهار تن (۲ زن و ۲ کودک) در نزدیکی ساحل صفاقس که قایق آنها غرق شده بود، پیدا شده است.

الترکی در عین حال گفت که ۱۹ مهاجر را زنده پیدا کردند و ده‌ها تن دیگر نیز همچنان مفقود هستند.

تمام این مهاجران از کشورهای جنوب صحرای آفریقا هستند.

هزاران مهاجر عمدتاً از کشورهای جنوب صحرای آفریقا، با هدف عبور از دریای مدیترانه به اروپا به تونس می آیند تا با قایق های بادبانی راهی قاره سبز شوند.

ایتالیا یکی از نقاط اصلی برای ورود مهاجران غیر قانونی از شمال آفریقاست که از تونس و لیبی راهی اروپا می شوند.

شمار مهاجرانی که در سال ۲۰۲۱ از لیبی و تونس راهی اروپا شده‌اند، بشدت افزایش یافته است.

بر اساس گزارش انجمن حقوق اقتصادی و اجتماعی تونس و متخصص در زمینه مسأله مهاجرت، در سال گذشته میلادی حدود ۱۵ هزار و ۶۷۲ مهاجر از جمله ۵۸۴ زن توانستند از سواحل تونس خود را به ایتالیا برسانند، درحالی که این رقم در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۲ هزار و ۸۸۳ نفر (۳۵۳ زن) بود.

براساس گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، در سال ۲۰۲۱ نیز، بیش از ۱۲۳ هزار پناهجو خود را به ایتالیا رساندند، درحالی که این تعداد در سال ۲۰۲۰، ۹۵ هزار نفر بود.

سازمان بین المللی مهاجرت نیز اعلام کرد که حدود ۲ هزار پناهجو در سال ۲۰۲۱ در دریای مدیترانه جان خود را از دست دادند که این تعداد در سال پیش از آن، یکهزار و ۴۰۱ نفر بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس