حکایتی از دلدادگی صیاد دلها به هیأت مذهبی و معارف دفاع مقدس+ عکس

امیر سرتیپ نامجو گفت: شهید صیاد شیرازی با توجه به مقام ارشد رسیده بود، هیچگاه اجازه نمی‌داد، سربازان یا شخص دیگری کارهای هیئت را انجام دهند.

به گزارش مشرق‌،‌ امیرسرتیپ دوم خسرو نامجو نیک همرزم شهید صیاد شیرازی در دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه شهدا به دلیل دارا بودن شاخصه‌های گوناگون الگوی خوبی برای جوانان امروز هستند؛ تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی از خصوصیات بسیار زیادی برخوردار بود، یعنی در عین حالی که بسیار با محبت بود دارای یک شخصیت والای نظامی بود و در درگیری با دشمن همچون شیری غرش می‌کرد.

وی شهید صیاد شیرازی را فردی دانا و آگاه نسبت به مسائل روز خواند و افزود: شهید صیادشیرازی به صورت عمیق مسائل را مورد بررسی قرار می‌داد و پس از تحقیق و تحلیل اقدام می‌کرد.

همرزم شهید صیاد شیرازی به اعتقاد راسخ شهید به دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: شهید صیادشیرازی تمام خوبی‌ها را در خود جمع کرده بود؛ یعنی برخی از افراد تنها یک یا دو خصوصیت بارز دارند و در سایر خصوصیات‌ نسبت خیلی بالایی ندارند؛ اما شهید صیادشیرازی دارای همه خصوصیت‌های دینی، مذهبی، نظامی و اخلاقی بود.

شهید , سازمان مجاهدین (منافقین) , دفاع مقدس , شهدای ترور ,

 امیر سرتیپ دوم نامجو نیک در ادامه سخنان خود از خاطرات خود با شهید صیاد شیرازی سخن گفت و تصریح کرد: بنده خاطرات زیادی با شهید صیاد شیرازی دارم اما غالب آنها شخصی است و برایم بسیار سخت است که آنها را عمومی کنم چرا که این خاطرات مختص خودمان است و بنده با این خاطرات زندگی می‌کنم.

وی به جلسات ماهانه شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: این شهید والا مقام به صورت ماهانه جلسات مذهبی برگزار می‌کرد که این جلسات پس از شهادت ایشان هم ادامه داشت چراکه شهید صیادشیرازی برای بالابردن سطح معارف و اطلاعات مذهبی مردم احترام ویژه‌ای قائل بود.

* شهید صیاد شیرازی بنیانگذار معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران بود

همرزم شهید صیاد شیرازی با بیان اینکه برای برگزاری این جلسه خود شهید از یک روز گذشته دست به کار می‌شد؛ اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی با توجه به مقام ارشد رسیده بود، هیچگاه اجازه نمی‌داد، سربازان یا شخص دیگری کارهای هیئت را انجام دهند و به این کار افتخار می‌کرد و خیلی این فعالیت‌ها را دوست داشت.

سرتیپ دوم نامجو نیک در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه شهید صیاد شیرازی بنیانگذار معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران بود؛ خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی از همان زمان درک کرد، دفاع مقدس بسیار با ارزش بوده و باید به ابعاد گوناگون آن رسیدگی شود، بنابراین دستور داد مرکز معارف جنگ در ارتش جمهوری اسلامی ایران ایجاد شود.

شهید , سازمان مجاهدین (منافقین) , دفاع مقدس , شهدای ترور ,

* درباره شهید صیادشیرازی

 شهید سپهبد علی صیادشیرازی یکی از غیورمردان کشورمان که در روزهای سخت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، جانانه برای حفظ اسلام و میهن عزیزمان اقدامات بی‌شائبه‌ای انجام داد. ایشان در ۱۴ خرداد ۱۳۲۳ خورشیدی در درگز استان خراسان‌ رضوی دیده به جهان گشود.بعد از گذراندن دوران مدرسه به سربازی رفت و با پایان این دوره به استخدام ژاندارمری سابق درآمد و به دلیل رشادت‌ها و فعالیت‌هایش به ارتش منتقل شد و قبل از انقلاب اسلامی در شهرهایی مانند گرگان، مشهد، آمل و شاهرود مشغول به فعالیت در ارتش بود.

سپس به دانشکده افسری ارتش رفت و در ۱۳۴۶ خورشیدی با درجه ستوان‌دومی در رسته توپخانه از آن دانشکده فارغ‌التحصیل شد، همچنین وی دوره‌های چتربازی و رنجر را نیز با رتبه یکم گذراند. ایشان در سازماندهی و فعالیت نیروهای انقلابی در ارتش تلاشی گسترده داشت.

این فرمانده شجاع و متعهد در مهر ۱۳۶۰ خورشیدی از طرف امام(ره) به فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی منصوب شد و در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۶ خورشیدی به درجه سرتیپی ارتقای مقام یافت بعد از پایان جنگ تحمیلی در ۱۳۶۸ خورشیدی با حکم آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان معاون بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح منصوب و در شهریور ۱۳۷۲ جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح شد. همچنین در ششم فروردین‌ ۱۳۷۸ خورشیدی از طرف مقام معظم رهبری به درجه سرلشکری ارتقا درجه یافت.

سرانجام این فرمانده متعهد در ۲۱ فروردین ۱۳۷۸خورشیدی در حالی که با خودروی خود به قصد عزیمت به محل کارش از خانه خارج شده بود، مورد هجوم مرد ناشناسی قرار گرفت. به گفته شاهدان مرد تروریست با پوشش لباس رفتگر در حوالی خانه وی به کمین نشسته بود و او را هنگام خروج از خانه به رگبار بست در پی این حادثه سخنگوی گروهک تروریستی منافقین در تماس با خبرگزاری فرانسه در نیکوزیا مسئولیت این جنایت را بر عهده گرفت.

شهید , سازمان مجاهدین (منافقین) , دفاع مقدس , شهدای ترور ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    9 0
    شادی روحش صلوات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس