کد خبر 1360926
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
ایران قید میزبانی جام‌جهانی فوتسال را زد

باوجود اینکه ایران برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال اعلام آمادگی کرده بود، پیگیری این موضوع در همان مراحل اولیه در فدراسیون فوتبال متوقف شد.

به گزارش مشرق، مهرماه سال گذشته و در زمان ریاست شهاب الدین عزیزی خادم بر فدراسیون فوتبال بود که ایران برای گرفتن میزبانی جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال اعلام آمادگی کرد. در آن زمان، حسین شمس که رابطه نزدیکی با عزیزی خادم داشت خبر آمادگی ایران برای میزبانی در دوره بعدی جام جهانی فوتسال را رسانه‌ای کرد.

شمس در مصاحبه‌هایش تاکید داشت که ایران با داشتن سالن‌ها و هتل‌های استاندارد می‌تواند فیفا را برای اعطای میزبانی به کشورمان قانع کند و فدراسیون فوتبال طرح برگزاری این مسابقات را با هماهنگی چند وزیر تدوین خواهد کرد.

با این حال ایجاد تغییرات در فدراسیون فوتبال و برکناری عزیزی خادم از ریاست این فدراسیون، سرنوشت میزبانی ایران در جام جهانی را هم کاملاً منتفی کرد؛ هر چند که با حضور عزیزی خادم هم هیچ اقدام عملی برای این کار انجام نشده بود.

ایران قید میزبانی جام‌جهانی فوتسال را زد

حسین شمس گفت: حتی اگر آقای عزیزی خادم هنوز هم رئیس فدراسیون فوتبال بود، باز هم بحث میزبانی در جام جهانی فوتسال به جایی نمی‌رسید چون او اصلاً فرصت رسیدگی به فوتسال را نداشت. در سال جام جهانی فوتبال هستیم و رئیس فدراسیون به اندازه کافی گرفتاری داشت. عزیزی خادم حتی کار را هم واگذار نمی‌کرد و می‌خواست یک نفره همه چیز را جلو ببرد.

شمس ادامه داد: وقتی عزیزی خادم از جام جهانی لیتوانی بازگشت و متوجه شد میزبانی این رقابت‌ها چه عظمتی دارد از من سئوالاتی پرسید و خواست که دنبال کارهای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۴ بروم. باید یکسری فرم به چند وزیر از جمله وزیر راه، وزیر ورزش، وزیر نیرو، معاون اول رئیس جمهور و… ارسال می‌شد که هیچکدام از این کارها صورت نگرفت. همه چیز در حد همان شعار باقی ماند.

ایران قید میزبانی جام‌جهانی فوتسال را زد

دو دوره گذشته مسابقات جام جهانی فوتسال در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۱ (تعویق یک ساله به خاطر کرونا) به میزبانی کلمبیا و لیتوانی برگزار شد. ایران برای گرفتن میزبانی این دو دوره درخواست خود را به فیفا ارائه کرد که این درخواست‌ها مورد قبول قرار نگرفت.

برای سال ۲۰۲۴، چند کشور از جمله آمریکا و مراکش خواهان برگزاری جام جهانی هستند اما به نظر می‌رسد شانس مراکش بیشتر از آمریکا است.

مراکش که در سال‌های اخیر به یکی از کشورهای قدرتمند فوتسال در جهان تبدیل شده و بازی با تیم‌های بزرگ جهان را به سادگی برگزار می‌کند، در تلاش است تا فیفا را مجاب کند دوره بعدی جام جهانی را به قاره آفریقا ببرد.

قاره آفریقا تاکنون هیچ دوره‌ای از جام جهانی فوتسال را میزبانی نکرده است و مراکش قصد دارد به اولین کشور آفریقایی تبدیل شود که این رویداد را برگزار می‌کند.

ایران قید میزبانی جام‌جهانی فوتسال را زد

طبق اعلام «والریو اسکالابرلی» کارشناس ایتالیایی فوتسال، مراکش گزینه جدی میزبانی جام جهانی است. به گفته والریو، «فوزی لکجا» رئیس فدراسیون فوتبال مراکش اخیراً سمینار سطح بالای مربیگری فوتسال را با حمایت فیفا برگزار و فیفا هم از تلاش این کشور برای توسعه فوتسال تمجید کرده است.

از سوی دیگر برگزاری جام جهانی در مراکش این فرصت را به مردم کشورهای پرتغال و اسپانیا می‌دهد تا به لحاظ نزدیک بودن با مراکش خود را به سادگی به این کشور آفریقایی برسانند و از تیم‌های خود حمایت کنند.

مراکش اخیراً با دعوت از تیم ملی فوتسال آرژانتین، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۶ و نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۲۱، دو بازی تدارکاتی با این تیم برگزار کرد. مراکش در بازی اول با نتیجه ۴ بر ۳ پیروز شد و در دیدار دوم با ارائه یک مسابقه تماشاگرپسند و زیبا، نتیجه را ۲ به ۳ واگذار کرد تا بازهم اعتبار بیشتری برای خود در فوتسال جهان به دست بیاورد.

ایران قید میزبانی جام‌جهانی فوتسال را زد

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس