مذاکره‌کننده اوکراینی: دونتسک و لوهانسک سرزمین‌های اوکراین هستند

یک مذاکره کننده اوکراینی در مصاحبه‌ای تاکید کرد که دو منطقه دونتسک و لوهانسک سرزمین‌های اوکراین بوده و هیچ مذاکره‌ای درباره آنها انجام نمی‌شود».

به گزارش مشرق، «رستم امیروف» نماینده رئیس جمهور اوکراین در مذاکرات با روسیه گفت که کی‌یف خواستار توافق امنیتی است که از اوکراین حمایت کند.

وی که با شبکه العربیه مصاحبه می‌کرد، گفت: «با وجود حملات روسیه،‌ مذاکرات متوقف نشده است».

این مذاکره کننده اوکراینی اضافه کرد: «دونتسک و لوهانسک سرزمین‌های اوکراین بوده و درباره آنها مذاکره نمی‌کنیم».

وی گفت که اوکراین کشوری مستقل بوده و هیچ فشاری از سوی کشورهای غربی علیه اوکراین وجود ندارد.

امیروف اضافه کرد: «به دفاع از کشورمان تا اخراج کردن آخرین نظامی روسیه ادامه خواهیم داد و هیچ مذاکره‌ای با روسیه درباره حتی یک وجب از خاک کشورمان انجام نخواهیم داد».

شبکه سی ان ان بر اساس تصاویر ماهواره‌ای از صف هشت مایلی(۱۳ کیلومتری) کاروان نظامی ارتش روسیه به سمت مناطق شرقی و جنوبی اوکراین خبر داد. 

براساس تصاویر ماهواره‌ای شرکت مکسار، کاروان نظامی روسیه روز یک شنبه از طریق شهر بورلوک در شرق خارکیف در نزدیکی مرز با روسیه در حال انتقال به شرق و جنوب این کشور است. 

طبق اطلاعات دریافتی، این کاروان نظامی شامل خودروهای زرهی، کامیونها و یدک کشهای توپخانه و تجهیزات پشتیبانی است. 

در همین ارتباط، مقامات اوکراینی می‌گویند که نبرد اصلی اکنون در شرق اوکراین در جریان است و توپخانه سنگین در سرتاسر منطقه دونباس در حال تبادل آتش است. 

رئیس سازمان اطلاعات ارتش اوکراین روز جمعه به شبکه سی ان ان گفت که نیروهای روسی درحال بازسازماندهی در سراسر مرز هستند و طرح آنها پیشروی به سمت خارکیف است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 0
    عمو پوتین کریمه رو هم از دست نده صلوات..ههههههه
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 1
    اون اوایل کسی انتظار نداشت اوکراین بتونه بیش ار 72 ساعت مقاومت کنه و همه کشورهای غربی فرار کردند الان جوری شده که ارتش اوکراین عملا از فاز دفاعی وارد مرحله هجومی شده و این اعتماد بنفس پیدا کرده که روسیه رو تماما شکست بده.
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      1 1
      فعلا اوکراین بهتره بی آبرویی و رسوایی در کشتار شهروندان خودش رو جمع کنه بعدا شما پز تهاجمی شدنش رو با تسلیحات و ارتش عاریتی داعشی بدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس