تلاش اصلاح‌طلبان برای مصادره به مطلوب جنایت تروریستی مشهد

تروریست جنایت حرم رضوی، با اعتقاد به اینکه شیعیان رافضی هستند و کشتن آن‌ها ثواب دارد، دست به چنین جنایتی زده و تحلیل‌های اصلاح‌طلبان برای مصادره به مطلوب یک جنایت تروریستی در نوع خود جالب توجه است.

به گزارش مشرق، پس از اتفاق تروریستی در حرم رضوی و شهادت دو طلبه و مجروح شدن طلبه‌ای دیگر، واکنش اصلاح‌طلبان اینگونه بود که چنین خشونت‌هایی حاصل نحوه عملکرد حکومت و از جمله قشر روحانیت است! خلاصه موضع‌گیری‌های آنان را می‌توان در توئیت یک فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب دید که در مورد جنایت در حرم رضوی نوشت: «نفرت بکارید، خشونت درو می‌کنید».

واقعه تروریستی مشهد یک رویداد از جنس اختلاف نظرات و مشاجرات و حتی دعواهای سیاسی جناح‌های سیاسی نبود، بلکه ترور با زمینه افراطی‌گری مذهبی بود و تقلیل آن به اختلافات سیاسی و از سویی متهم کردن قربانیان حادثه به مقصر بودن در چنین پیشامدی، هم تقلیل حادثه است و هم می‌تواند ضمن تبرئه متهم و توجیه ترور، به دفاع از تروریست‌ها هم تعبیر شود. خصوصاً که اصلاح‌طلبان با حضور ایران در سوریه برای جنگ با داعش و سایر تکفیری‌ها هم مخالف بودند و همین گزاره می‌تواند درستی حمایت اصلاح‌طلبان از تکفیری‌ها را تقویت کند.

حمید رضا ترقی، کارشناس سیاسی همین برداشت را از رفتار اصلاح‌طلبان دارد؛ دفاع از تروریست‌ها. او می‌گوید: «سناریوی اصلاح‌طلب‌ها در حمایت از گروه‌های تکفیری یک موضع تکراری است و در فتنه‌ها و حوادث سال‌های گذشته نیز این جریان سیاسی آب در آسیاب دشمن می‌ریخت و با آن‌ها همسو می‌شد.»

او سپس این توضیح را اضافه می‌کند: «بعد از پیروزی‌های درخشان جبهه مقاومت با فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی در سوریه و عراق و در هم شکستن جبهه غربی، دشمن به این نتیجه رسید که چسب استحکام‌دهنده مقاومت اسلامی در منطقه فراتر از پول‌پاشی برخی کشورهای عربی است و از این رو دستگاه ادراکی دشمن در سویی قرار گرفت که این دژ محکم و صف متحد رزمندگان اسلام را بر هم بزند.» و بعد در مورد اصلاح‌طلبان می‌گوید: «متأسفانه این جریانات سیاسی موضع مشخصی در قبال گروهک‌های تکفیری و داعش ندارند و با حمایت از این جنبش‌های اجتماعی همسویی خود را با این جریانات انحرافی اثبات کرده اند.»

اسماعیل گرامی مقدم، قائم مقام حزب اعتماد ملی اخیراً نوشته بود: «زمانی که از تریبون‌های عمومی گفتمان خشن ترویج می‌شود و برخلاف قانون اعلام می‌شود که علاقه‌مندان به موسیقی، باید یک شهر خاص را ترک کنند، طبیعی است که این نوع گفتمان به شکل و شمایل دیگری در قالب رفتارهای خشن بروز می‌کند، اما موضوع دیگری که ریشه‌های خشونت در جامعه را شکل می‌دهد به فشارهایی باز می‌گردد که بنا به دلایل گوناگون بر افکار عمومی تلنبار می‌شود. در جریان بازی ایران و لبنان مشاهده شد که رفتار نامناسبی با بانوان صورت گرفت و به صورت آن‌ها اسپری فلفل پاشیده شد. این فشارها نیز ریشه‌های قطور خشونت را در جامعه شکل می‌دهد. موضوع مهم بعدی، گسترش فقر و مشکلات معیشتی است. بررسی اظهارات تحلیلگران و جامعه‌شناسان نشان می‌دهد که یکی از ریشه‌های اصلی گسترش خشونت در جامعه، فقر است. فردی که برای تأمین نیازهای عادی و روتین خود با مشکل مواجه باشد، نمی‌تواند رفتارهای مسالمت‌آمیزی از خود نشان بدهد. گسترش زورگیری، سرقت، قتل‌های فجیع و... نشان‌دهنده ارتباط بین خشونت و فقر است.»

بخشی از اصلاح‌طلبان هم در فضای مجازی پی این تحلیل رفتند که مردم از روحانیت متنفر شده‌اند و این خشونت نتیجه چنین تنفری است. در حالی که تروریست جنایت حرم رضوی، با اعتقاد قلبی به اینکه شیعیان رافضی هستند و کشتن آن‌ها ثواب دارد، دست به چنین جنایتی زده است و تحلیل‌های اصلاح‌طلبان برای مصادره به مطلوب یک جنایت تروریستی در نوع خود جالب توجه است.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    3 0
    بزرگترین حامی اصلاح طلبان ایران در جهان،کیان صهیونی است!
  • ناشناس IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    1 6
    اصلاح طلبان حقیقت می گویند ولی کو گوش شنوا
    • سید IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      2 0
      گوش صهیونی ها برای حقیقت گویی اصلاح طلبان خیلی هم شنوا به نظر می رسد!!!!!!!
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      1 0
      اول مشخص کن خود کلمه اصلاحطلبی نسبت به خودشان چقدر حقیقت دارد بعد در مورد حرفهایشان بحث کن
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 2
    عزيزان محترم اقايان حميدرضا ترقى اسماعيل گرامى مقدم ضمن تشكر از دلسوزى هاى شما خواهش و التماس ميكنم كمى صبور باشيد و دقت فرمايند ضارب قصدش اين نبود به هر روحانى كه دم دستش پيدا شود ضربت بزند هدف او ٣ روحانى شناخته شده از قبل بود كه باهم در يك جبهه در حومه مشهد خدمت ميكردند. يك كاربر در اين خصوص بسيار روشن و با اطلاعات بيشتر و ريزه كارى نظرش را نوشت. با وجود اينكه سپاه مشهد از مردم خواست از گمانه زنى ها خوددارى كنند خيلى ها كه از افغانستانى ها دل پرى داشتند حمله را شروع كردند. وقتى معلوم شد ضارب اهل افغانستان نيست ١٨٠ درجه برگشتند بسوى عربستان و اسرائيل صهيونييست.
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      0 0
      مزه چلوكباب خوب را از كباب اش تشخيص ميدهند. كباب حذف شود سير ميشويم ولى لذت نميبريم.
  • Fara hare IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 0
    سالهاست میگم مثل آمریکا وغرب یک قانون مجازات حامیان تروریست و کشورهای بیگانه رو به قوانین کشور اضافه کنید تا نود درصد مشکلاتی که عوامل ومذوران بیگانه داخلی ایجاد می‌کنند خود بخود حل شود.میدیدید چجوری سلبریتی های سفارتی و افسادات حداقل از نظر رسانه ای وجنگ روانی ماستها رو کیسه می‌کردند. برید آمریکا ببینید کسی جرات دارد از حادثه دست ساز یازده سپتامبر کوچکترین حمایت که هیچ حتی انتقادی بکند ببینید چجوری محو ونابودش میکنند یا همون انکار هولوکاست یا ببینید جرأت دارند از ایران یا روسیه حمایت کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس