کد خبر 1362093
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
طوفان پروازها را در برخی فرودگاه های عراق متوقف کرد

طوفان شدید خاک که از ساعات اولیه بامداد امروز سه شنبه، عراق را در نوردید در کمتر از یک هفته برای دومین بار باعث اخلال در پروازهای برخی از فرودگاه های عراق شد.

به گزارش مشرق، شدت طوفان خاک و کاهش میدان دید امروز، باعث تعلیق پروازها در دو فرودگاه بین المللی بغداد و نجف اشرف و اخلال در پروازهای عموم عراق شده است.

نقشه های هوایی و نمودارهای بین المللی نشانگر پرواز مبتنی بر اطلاعات رادارهای پروازی نیز حاکی است که پروازها در آسمان عراق به دلیل شدت توفان خاک، به نحو چشمگیری کاهش یافته است.

طوفان پروازها را در برخی فرودگاه های عراق متوقف کرد

طوفان خاک چهار روز قبل نیز باعث توقف پروازها در فرودگاه های اربیل و سلیمانیه در شمال عراق شده بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی عراق به خبرگزاری دولتی عراق «اینا» گفت که همه پروازهای هوایی در فرودگاه بین المللی بغداد امروز سه شنبه به دلیل شرایط بد جوی تا اطلاع بعدی به حال تعلیق در آمده است.

«جهاد الدیوان» افزود: این تدابیر به منظور سلامت مسافرین و شرکت های هواپیمایی اتخاذ شده است.

مدیریت فرودگاه بین المللی نجف اشرف نیز اعلام کرده که پروازها در این فرودگاه تا ساعت ۵ بعد از ظهر امروز به حال تعلیق در آمده است.

گزارش های رسانه ای عراقی حاکی است که تعلیق یکباره پروازها در این دو فرودگاه مهم، باعث سردرگمی و ازدحام مسافرین در این دو فرودگاه شده است.

بارندگی های اندک زمستان گذشته، امسال باعث افزایش طوفان های خاک در این کشور شده است.

سازمان هواشناسی عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که طوفان خاک و شرایط بی ثبات جوی تا اواخر هفته جاری ادامه می یابد و شرایط جوی، روز جمعه آتی در سرتاسر کشور بهبود و از سوی دیگر، درجات دما رو به افزایش می گذارد.

هواشناسی عراق از این موج جدید طوفان خاک به عنوان یکی از شدیدترین توفان ها یاد کرده و افزوده است که میدان دید براثر توفان خاک به میزان کمتر از ۱۰۰۰ متر کاهش یافته است.

پیش بینی شده است که بعد از ظهر امروز سه شنبه از شدت طوفان خاک در مناطق شمالی و مرکزی عراق کاسته شود اما در مناطق جنوبی عراق تا پاسی از شب ادامه یابد.

طوفان های شدید خاک در عراق همواره باعث نارسایی هایی برای بیماران مبتلا به تنگی نفس می شود به نحوی که وزارت بهداشت عراق در هربار وقوع اینگونه طوفان ها، از بستری شدن دهها نفر در بیمارستان ها به دلیل تنگی نفس خبر می دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس