حضور شائبه‌برانگیز قهرمان لیگ والیبال ایران در رقابت‌های امارات؛ مقاومت شهداب چگونه "بن‌ثانی" شد؟

تیم شهداب یزد با نام "بن‌ثانی" در رقابت‌های والیبال جام رمضان امارات شرکت کرده است.

به گزارش مشرق، رقابت‌های والیبال جام رمضان امارات با حضور ۸ تیم در حال برگزاری است و تیم مقاومت شهداب به عنوان قهرمان لیگ برتر والیبال ایران در این رقابت‌ها شرکت کرده است؛ اما حضور این تیم در امارات با شائبه‌هایی مطرح است و مشخص نیست فدراسیون والیبال و به خصوص شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان بر چه اساسی با سفر مقاومت شهداب به این رقابت‌ها موافقت کرده است.

مهمترین اتفاقی که در خصوص حضور این تیم در امارات رخ داده تغییر نامش است و مقاومت شهداب با نام "بن‌ثانی" به مصاف حریفانش در امارات می‌رود. ضمن اینکه شنیده می‌شود مقاومت شهداب تنها تیم باشگاهی در این رقابت‌ها است و سایر تیم‌ها در همان امارات تشکیل شده‌اند و عمرشان تنها تا پایان مسابقات است. اتفاق بدتر اینکه پرچم امارات روی لباس تیم‌ها که تیم مقاومت شهداب هم یکی از آنهاست نقش بسته است.

شهداب یزد

مسئولان باشگاه مقاومت شهداب باید پاسخگوی این سوال باشند که چرا با وجود این شرایط حاضر به شرکت در رقابت‌هایی شدند که نه جایگاه فنی دارد و نه مسابقات رسمی محسوب می‌شود. این رقابت‌ها بیشتر شبیه دورهمی است که اماراتی‌ها  برای بهره‌برداری تبلیغاتی و در جهت منافع خود برگزار می‌کنند. اینکه نام تیم مقاومت شهداب به یک نام عربی تغییر پیدا می‌کند و در ادامه پرچم امارات روی پیراهن این تیم نقش می‌بندد مصداق همین موضوع است.

شنیده می‌شود دلیلی که باعث شد تیم مقاومت شهداب با شرایط اماراتی‌ها موافقت کند این بوده که همه هزینه‌های این تیم را اعم از هزینه بلیط هواپیما، هزینه هتل و هزینه البسه تیم را کشور میزبان پرداخت کرده؛ اما قطعا این سفر رایگان که بیشتر یک سفر توریستی محسوب می‌شود همانقدر که برای اماراتی‌ها یک بازی برد برد است به هیچ عنوان برای ورزش کشور صورت خوش ندارد.

انتظار می‌رود مسئولان فدراسیون والیبال هر چه زودتر زمینه را برای بازگشت تیم مقاومت شهداب به کشور فراهم کنند؛ چرا که ادامه حضور در رقابت‌های امارات لطمات بیشتری را برای وجهه کشور به دنبال دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 2
    زنده باد امارات و قطر و عربستان
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 1
    پاسخ: فلوس شهر بی ریشه شهر گدا صفت شهر اجنبی پرست شهر مفسد جمهوری عنقلابی اسلامی
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    27 2
    ببین پول چه میکنه. وزارت ورزش در خواب عمیق
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    15 6
    اینها یه مشت خائن به مملکت هستند
  • محمد IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    13 0
    پول نباشه طرف همه چیزشو میفروشه پول پول پول8622
  • سیدمرتضی IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    9 2
    قضیه مثل قضیه سرمربی تیم ملی وفتبال جوانان با پرچم اسرائیله ما باید معلوم کنیم قانون کنیم این اتفاقات رو محروم کنیم و... وقتی که بعضی از مسؤلین منطقه ای میبینیم که بدون اجازه دولت مرکزی نخل قاچاق میکنن و با قطری توافق میکنن برخورد قاطع نمیشه همین میشه کاری نداره سال دیگه این باشگاه رو محروم کنید که دفعه بعد کسی این کارو نکنه اون مسؤلین استان بوشهر هم محاکمه بشن ما فدرال هم باشیم مثل روسیه و امریکا هر ایالت رئیس جمهورم داشته باشه حق نداره اینکارو بکنه این تیم ها دولتین اگر خصوصی بودن کاری به کارشون نبود اما همه پول بیت الماله
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 0
    خوب شما كه پول مفت نميديد دست كم كتك مفت بهشون بزنيد كه دل همه خنك بشه.
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    1 0
    بی مایه فتیره
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 1
    خب وقتی پولش را ایران نمی دهد و امکانات را برایشان مجانی نمی کنند، پس افتخارش هم نباید برا ایران باشد، درعوض افتخارش برا کسیه که پول و امکانات انجام مسابقه را به تیم می دهد و امکانات و تجهیزاترابرایشان مجانی می کند. یا پول خرج کنید یا سکوت داشته باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس