کد خبر 1362971
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی/ ۶۷ فلسطینی زخمی شدند

منابع فلسطینی از یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به صحن های مسجدالاقصی و زخمی کردن ده‌ها فسطینی خبر دادند.

به گزارش مشرق، ده‌ها فلسطینی در یورش بامداد امروز نظامیان رژیم صهیونیستی به صحن های مسجدالاقصی زخمی شدند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که ۶۷ فلسطینی تاکنون زخمی شده‌اند که همگی به بیمارستان‌های قدس اشغالی منتقل شده اند.

طبق گزارش هلال احمر فلسطین، نظامیان صهیونیست مانع از تردد آمبولانس‌های حامل مجروحان می‌شوند.

کشور فلسطین،

هلال احمر فلسطین ازبرپایی بیمارستان صحرایی در مرکز اورژانس قدس هم خبر داد.

شاهدان عینی اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی با بمب های صوتی و گاز اشک آور به سمت نمازگزاران حمله ور شدند که بر اثر آن شماری از فلسطینی ها زخمی شدند.

نمازگزاران فلسطینی هم به مقابله با نظامیان صهیونیست پرداختند و مانع از یورش آنها به مسجدالاقصی شدند.

کشور فلسطین،

نمازگزاران فلسطینی با سنگ به مقابله به نظامیان رژیم صهیونیستی پرداختند و شعار می‌دادند: «با جان خود با خون خود فدایت می شویم ای مسجدالاقصی».

منابع فلسطینی گزارش دادند که برخی از نظامیان صهیونیست بر بالای ساختمان‌های نزدیک به باب السلسله در پیرامون مسجدالاقصی رفته‌اند.

الجزیره گزارش داد که نظامیان صهیونیست همه دربهای منتهی به مسجدالاقصی را به جز باب حطه بسته اند.

طبق این گزارش، شماری از نمازگزاران در داخل مسجدالاقصی و مسجد قبه الصخره در محاصره هستند.

کشور فلسطین،

رسانه های رژیم صهیونیستی از زخمی شدن سه نظامی این رژیم در جریان درگیری با فلسطینیها خبر داد.

«عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی به الجزیره گفت: تشکیلات خودگردان ملزم به تحمل مسئولیت در حمایت از مسجدالاقصی است. افراطیون یهود بر تصمیمات کابینه اسرائیل در حال حاضر حاکم هستند. اشغالگران به حملات خود با هدف تخلیه مسجدالاقصی از نمازگزاران ادامه می دهند.

وی افزود: از از کشورهای عربی می خواهم که به نقش خود در ممانعت از تخلیه مسجدالاقصی از سوی اشغالگران عمل کند.

صبری گفت: به شدت درباره وارد کردن قربانی ها به مسجدالاقصی هشدار می دهیم. اشغالگران از شیوه های ناجوانمردانه استفاده می کند و نمازگزاران بی دفاع را به سلاح گرم هدف قرار داده است.

عبدالله معروف تحلیلگر فلسطینی گفت: آنچه امروز در مسجدالاقصی رخ می دهد در راستای آماده شدن اشغالگران برای تخلیه مسجدالاقصی از سی هزار نمازگزار است و گواهی بر این است که به دنبال اجرا کردن مراسم قربانی کردن در داخل مسجدالاقصی بر خلاف آنچه ادعا می کند.

همزمان مدیر مسجدالاقصی به الجزیره گفت: درگیری ها ادامه دار است و نظامیان رژیم صهیونیستی با خشونت شدید با نمازگزاران برخورد می کنند.

این درحالی است که گروه موسوم به هیکل قصد دارند که عصر امروز جمعه به مسجد الاقصی یورش برده و آنچه قربانی کردن نامیده می شود را انجام دهند که این به انفجار اوضاع مسجد الاقصی منجر خواهد شد.

هرگونه تعدی به مسجدالاقصی انفجار اوضاع را به دنبال خواهد داشت

«صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که گروه‌های مقاومت فلسطین به طرف‌های واسطه اعلام کرده‌اند که هرگونه تعدی و دست‌درازی اشغالگران اسرائیلی به مسجد مبارک الاقصیف موجب انفجار اوضاع نه تنها در فلسطین، بلکه در کل منطقه و جهان خواهد شد.

وی در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که ملت فلسطین هر لحظه برای رویارویی و مقابله با اشغالگران آماده است و فلسطینیان وارد موج جدیدی از عملیات‌های مقاومتی به منظور بیرون راندن اشغالگران از کرانه باختری و قدس خواهند شد. دفاع از مقدسات فلسطین بر همه فلسطینیان واجب است.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت که ما گول وعده‌های دشمن را نمی‌خوریم و به قدرت و آمادگی ملت برای دفاع از مسجد الاقصی با تمامی داشته‌های خود ایمان داریم.

صالح العاروری تاکید کرد که ملت فلسطین وارد مرحله خیزش سراسری و فراگیر علیه دشمن صهیونیستی در کرانه باختری، قدس، سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ و حتی خارج از فلسطین شده و غزه در این مرحله جایگاهی استراتژیک دارد.

العاروری تاکید کرد که فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ از بارزترین نقاط قوت ملت فلسطین هستند و در نبرد شمشیر قدس نیز خیزش قهرمانانه‌ و بی‌نظیری از خود به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی با اهتمام ویژه‌ای اقدامات قهرمانانه ساکنان اراضی اشغالی ۱۹۴۸ را تحت نظر دارد، تاکید کرد که آن‌ها وظیفه اعتکاف و حراست در مسجد الاقصی را عهده‌دار هستند.

از سوی دیگر «اسماعیل رضوان» با بیان اینکه جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین مقاومت را متوقف نمی کند، به این رژیم درباره هر گونه تعرض به مقدسات و مسجد الاقصی هشدار داد.

«اسماعیل رضوان» از اعضای ارشد جنبش حماس در واکنش به تازه‌ترین تحولات کرانه باختری گفت: بر وحدت فرزندان ملت فلسطین در این رویارویی فراگیر و همه جانبه با دشمن صهیونیستی تأکید می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ما به دشمن می‌گوییم این جنایت‌ها در حق ملت فلسطین، مسیر مقاومت را متوقف نمی‌کند و ما خواهان تشدید تقابل و درگیری با صهیونیست‌ها هستیم.

رضوان تصریح کرد: به دشمن هشدار می‌دهیم تعرض به مقدسات فلسطین و مسجد الاقصی، تنش آفرینی خطرناک و عبور از همه خط قرمزها به شمار می‌رود.

همچنین» عزام ابو العدس» تحلیلگر امور فلسطین اعلام کرد: اشغالگران به خوبی می‌دانند که اگر خیزش مردمی به همه شهرهای کرانه باختری سرایت کند با تمام نظامیان خود هم قادر به مهار آن نخواهند بود. حجم درگیری میان فلسطینی‌ها و شهرک نشینان بسیار زیاد است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ در راستای تشدید سیاست‌های بازداشت، قتل و ویرانی حرکت کرده اما نتوانسته است که شوکت مقاومت را از بین ببرد به ویژه که کابینه این رژیم از بحران رنج می‌برد و احتمال سقوط آن وجود دارد.

در همین حال، «عصمت منصور» تحلیلگر فلسطینی گفت: اوضاع در کرانه باختری به سمت تشدید تنش پیش می‌رود. شاهد حملات برنامه ریزی شده رژیم صهیونیستی هستیم و از ابتدای سال جاری میلادی ۴۰ فلسطینی شهید شده اند.

این شخصیت فلسطینی افزود: هدف صهیونیست‌ها ایجاد رعب و وحشت است. رژیم صهیونیستی به دنبال تحقق پیروزی‌های خیالی در کرانه باختری است.

از سوی دیگر «حسین الشیخ»، عضو کمیته اجرایی جنبش فتح، گفت که خون فلسطینی هر روز در مقابل جشمان جامعه بین الملل ریخته می شود.

وی  اعلام کرد: خون فلسطینی‌ها هر روز به دست نیروهای اشغالگر در مقابل چشمان جامعه بین‌المللی ریخته می‌شود، جامعه بین‌المللی که در نتیجه سکوت و طفره‌رفتن خود از اجرای حداقل موضع اخلاقی ارائه شده در تأمین حمایت بین‌المللی از ملت ما و سیاست یک بام و دو هوا در اجرای قطعنامه های بین المللی اعتبار خود را از دست داده است.

الشیخ گفت که تا چند ساعت یا حداکثر یکی دو روز آینده موضعی روشن از جانب رهبران فلسطین در قبال آنچه می‌گذرد گرفته خواهد شد.

او گفت که نمی‌تواند درباره تصمیماتی که گرفته می‌شود توضیحی بدهد و افزود که در جلسه کمیته اجرایی و با حضور رهبران فلسطینی همه جنایاتی که در حق ملت فلسطین انجام می‌شود بررسی خواهد شد.

الشیخ افزود که سکوت در برابر آنچه می‌گذرد یا ادامه وضع موجود مطلقا ممکن نیست و گفت که جنایت‌هایی که در فلسطین رخ می‌دهد با تصمیم تل آویو و پشتوانه بین‌المللی و برای همین رهبران فلسطینی درباره این اوضاع تصمیمات راهبردی خواهند گرفت.

او گفت که روشن است که تل آویو به ارتش خود اختیارات مطلق داده که بدون هیچ قید و بندی در سرزمین‌های فلسطینی دست به جنایت بزنند و این یعنی صدور حکم اعدام همه فلسطینیان.

این عضو ارشد تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت که مسئولیت جنایاتی که فلسطین رخ می‌دهد متوجه اسرائیل و جامعه بین‌المللی است تشکیلات خودگردان نگرانی خود را با کشورهای جهان در میان گذاشته است.

پیش از این گروه‌های مقاومت در غزه نیز اعلام کردند که خود را آماده تحولات تازه کرده‌اند.

این در حالی است که هیئتی از رهبران حماس به ریاست موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی این جنبش روز پنجشنبه با نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان در بیروت دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در مورد آخرین تحولات فلسطین از جمله تصمیم شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی برای تعرض دسته جمعی به مسجد الاقصی و قربانی در داخل آن به مناسبت عید یهودی «پسح» گفتگو کرده و در مورد خطرات چنین اقدامی که موجب تحریک احساسات و عواطف امت اسلامی و عربی خواهد شد، هشدار دادند.

«موسی ابومرزوق» اظهار داشت که ملت و مقاومت فلسطین هرگز اجازه اجرای چنین طرح خطرناکی را که تجاوز از تمامی خطوط قرمز است، نمی‌دهند.

موسی ابومرزوق بری را در جریان جنایات اخیر دشمن صهیونیستی علیه ساکنان کرانه باختری که به شهادت ۶ فلسطینی طی ساعات گذشته منجر شده، قرار داد.

وی از موضع نبیه بری در حمایت از حقوق ملت فلسطین تقدیر کرد.

طرفین در مورد اوضاع آوارگان فلسطینی در لبنان نیز گفتگو کردند.

از سوی دیگر، نبیه بری بر موضع ثابت لبنان در حمایت از ملت و قضیه عادلانه فلسطین تاکید و عنوان کرد که تجاوزات اشغالگران و نیات شوم آنان، مستلزم اتخاذ موضع قاطع و یکپارچه امت عربی و اسلامی است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    41 9
    میبینم که بامداد ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ بعد از سخنرانی قاآنی اسراییل پایگاه پهپادیتون توی حومه دمشق رو برای بار هزارم بمبارون کرد! حتی خبرش رو هم نمیزنید؟! یه سرفه کنید بدونیم زنده اید
    • محمد IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 0
      شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه
  • NL ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    اونجا سرزمین قوم بنی اسرائیل است یا بنی اسرائیل در این سرزمین مقدس وعده داده شده ساکن شوید شما را بر جهانیان برتری بخشیدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس