کد خبر 1363017
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
سناتور آمریکایی: امنیت تایوان، تأثیر جهانی دارد

سرپرست هیأت آمریکایی که به تایوان سفر کرده در دیدار با رئیس‌جمهور این کشور، ضمن تکرار حمایت واشنگتن از تایپه، امنیت این جزیره را با اهمیت جهانی توصیف کرد.

به گزارش مشرق، هیأت آمریکایی که شب گذشته بدون توجه به هشدار چین به تایوان سفر کرده بود، امروز (جمعه) با «تسای اینگ‌ون» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

«باب منندز» سناتور آمریکایی و سرپرست هیأت فراحزبی این کشور در دیدار با تسای گفت تایوان «کشوری با اهمیت جهانی» است و امنیت آن پیامدهایی برای تمام جهان دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، منندز در این نشست اظهار داشت: «با توجه به اینکه تایوان ۹۰ درصد از محصولات نیمه‌هادی پیشرفته جهان را تولید می‌کند، کشوری با اهمیت، پیامد و تأثیر جهانی است و بنابراین باید درک کرد که امنیت تایوان تأثیر جهانی دارد».

وی با بیان اینکه دولت چین از سفر هیأت آمریکایی به تایوان بسیار ناراضی است، اما تاکید کرد که چنین مسئله‌ای واشنگتن را از حمایت از تایوان منصرف نمی‌کند.

این هیأت که شامگاه پنجشنبه از استرالیا برای یک سفر دو روزه اعلام نشده به تایوان وارد شد، با «جوزف وو» وزیر امور خارجه و «چیو کو چنگ» وزیر دفاع این کشور دیدار خواهد کرد.

سناتور دموکرات آمریکایی پیش از این در ماه فوریه نیز لایحه‌ای را پیشنهاد داد که واشنگتن را ملزم می‌کرد تا در مورد تغییر نام سفارت تایوان در واشنگتن به «دفتر نمایندگی تایوان» مذاکره کند.

پیش از این، دفتر ریاست جمهوری تایوان در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد، سفر نمایندگان کنگره آمریکا به این جزیره نه‌تنها حمایت فراحزبی آمریکا از تایوان، بلکه ماهیت مستحکم روابط دو جانبه را نشان می‌دهد.

این سفر در حالی انجام شده است که دولت چین بارها درباره اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در قبال تایوان و تشدید تنش در دو سوی تنگه تایوان هشدار داده است.

قرار بود در این سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز این قانون‌گذاران را همراهی کنند اما هفته گذشته نتیجه تست کرونای او مثبت اعلام شد.

ارتش چین نیز اعلام کرد در واکنش به سفر هیأت آمریکایی به تایوان، در اطراف این جزیره رزمایش نظامی برگزار کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    1 0
    امریکا حالا داره آتش معرکه تایوان رو بپا میکنه'ای مرگ بر این شیطان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس