کد خبر 1363107
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
فعالیت اورژانس هوایی ارتش در ۲۸ استان

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش گفت: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۲۸ استان کشور اورژانس هوایی را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش مشرق، سرهنگ ولی رحمانی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته فولادشهر ضمن تبریک روز ارتش به همه مردم، فرمانده کل قوا و فرماندهان ارتش اظهار داشت: نامگذاری ۲۹ فروردین از سال ۵۸ به نام ارتش با هوشیاری، هوشمندی و نگاه حضرت امام (ره) انجام شد.

وی افزود: امام (ره) می‌دانست همراهی و همگامی ارتش جمهوری اسلامی ایران و بدنه ارتش باعث پیروزی انقلاب اسلامی و روند حرکت به جلوی این نظام ارزشمند می‌شود.

به گزارش مشرق، فرمانده قرارگاه محورمیت زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران ۴۸ هزار شهید را در جنگ تحمیلی تقدیم کرده است، اضافه کرد: در بین این شهدا، شهدایی چون کشوری‌ها، شیرودی‌ها دوران‌ها، بابایی‌ها، خلعتبری‌ها و … بوده است.

وی ادامه داد: زمانی که صدام اعلام کرد که ما آتش سرخ در بغداد ایجاد کردیم و هیچ هواپیمایی نمی‌تواند وارد بغداد شود و می‌خواست سران اجلاس کشورهای غیر متهد رو در بغداد برپا کند، شهید دوران با هواپیما وارد بغداد شد و حماسه آفرید و در نهایت با هواپیمای خود وارد ساختمانی شد که قرار بود محل برگزاری اجلاس باشد، در این راستا باید یادآور شوم که خلبانان اسیر عراقی در خاطراتشان نوشته‌اند که ما روزها پس از شهادت شهید دوران به پیکرش احترام گذاشتیم چرا که این شهید می‌توانست از هواپیما به بیرون بپرد اما به خاطر کشور و عزت مردمش جانش را فدا کرد.

سرهنگ رحمانی با اشاره به رشادت‌های شهید خلعتبری نیز افزود: این شهید وقتی به شهادت می‌رسد و برای مادرش خبر می‌آورند می‌گویند که پسرت در مسیر تصادف کرده، مادرش می‌گوید دیشب در خواب دیدم که پسرم سر به تن ندارد، وقتی که موشک به فانتوم شهید خلعتبری اثابت می‌کند، سر شهید از بدن جدا می‌شود و بدنش هم تکه تکه می‌شود، اینها فرزندان شما در ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی تاکید کرد: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ۵۰۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی داشته که یک رکورد جهانی است.

جانشین مرکز آموزش هوانیروز ارتش با اشاره به رشادت‌های شهید صیاد شیرازی نیز ابراز داشت: این شهید قرارگاه عملیاتی بین سپاه و ارتش را در زمان جنگ احداث کرد و شعار داد ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی است و با این اقدام به موقع نیروها در کنار هم با پشتیبانی مردم یک وجب از این خاک را به دشمن ندادند.

وی گفت: امروز در تمام دنیا ایجاد امنیت پایدار و برقراری ثبات نیازمند اقتدار نظامی است که بتواند احساس امنیت را در جامعه فراهم می‌کند و این را در کشور نیروهای مسلح تحت مدیریت فرمانده کل قوا انجام داده‌اند و ارتش در کنار دیگر نیروهای مسلح آماده است و جان فشانی می‌کند.

سرهنگ رحمانی با بیان اینکه امروز هوانیروز ارتش در ۲۸ استان کشور اورژانس هوایی را راه‌اندازی کرده است، گفت: در بسیاری از بلایای طبیعی ارتش قبل از نیروهای امدادی در صحنه حاضر می‌شود.

وی افزود: فرمانده کل قوا فرموندند، ارتش از مردم، در کنار مردم، با مردم و در کنار تحقق اهداف مردم است.

فرمانده قرارگاه جهادی و محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی ایران وی تاکید کرد: ارتش به مصداق آیه «اشدا ٕ علی الکفار و رحمإ بینهم»، در مقابله با دشمن آماده و پا در رکاب دفاع و نسبت به مردم شعار «از مردم، با مردم، درکنار مردم و درخدمت مردم» را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه ارتش در همه عرصه‌ها در کنار مردم بوده است، افزود: در مدیریت کرونا شاهد راه‌اندازی مراکز درمانی، تأمین تجهیزات بهداشتی و … بوده‌ایم که بسیار کمک کننده بوده است.

سرهنگ رحمانی گفت: ارتش در زمینه آبرسانی، محرومیت زدایی و ساخت مسکن محرومان نیز اقدامات شایسته‌ای را داشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس