کد خبر 1363679
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
عربستان گرفتار در باتلاق یمن

سعودی‌ها به شدت در گردابی که یمنی‌ها ایجاد کرده اند گرفتار هستند و تنها راه پیش روی آن‌ها هم ترک مخاصمه است.

به گزارش مشرق، هشت سال است که عربستان علیه یمن جنگ راه انداخته و در طول این سال‌ها به اهداف اصلی خود دست نیافته است.

هر چند عربستان کشور یمن را با حملات خود ویران کرده، اما مقاومت مردم یمن در برابر هجوم رژیم سعودی که با حمایت چند رژیم عربی همچون امارات در جریان است با شکست روبرو شده است.

بیشتر بخوانید:

چرا رهبر انقلاب به عربستان توصیه کرد جنگ یمن را تمام کند؟

مقایسه میان عربستان و یمن از نظر تجهیزات تسلیحاتی و نیروهای نظامی، برتری سعودی‌ها را نشان می‌دهد، باید به این برتری کمک‌های بزرگ تسلیحاتی و اطلاعاتی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ریاص را نیز حساب کرد.

با این همه حمایت گسترده از سوی آمریکا و غرب، تجاوز نظامی به یمن برای سعودی‌ها دستاوردی نداشته و اکنون در تکاپو هستند که به گونه‌ای آبرومندانه از صحنه درگیری خود را خارج کنند.

سران سعودی به هر شکلی که بخواهند به جنگ پایان دهند و خود را از باتلاق یمن نجات دهند، برای آن‌ها بی آبرویی باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید:

اگر حمایت آمریکا از عربستان نباشد، دوهفته‌ای ایرانی خواهند شد+فیلم

پر واضح است که آمریکا، اروپا و صهیونیست‌ها خواهان پایان جنگ عربستان علیه یمن نیستند، هر اندازه جنگ در کشورهای اسلامی طولانی‌تر باشد، باب میل آن‌هاست.

نابودی کشورهای اسلامی و کشتار مسلمانان جهان یکی از اهداف نظام سلطه علیه مسلمانان است.

مردم سوریه، عراق، یمن، افغانستان و برخی دیگر از کشورهای اسلامی درگیر جنگ‌هایی هستند که غرب آن‌ها را به راه انداخته است و در این میان برخی رژیم‌های سرسپرده با خواسته‌های آمریکا همراهی می‌کنند و عمله غرب هستند.

شاید برای رژیمی چون آل سعود دشوار باشد که خود را از زیر یوغ آمریکا بیرون آورد چرا که سال‌ها است به هین سبک و روش عادت کرده و ترک عادت هم موجب مرض است!

اعتیاد به وابستگی به آمریکا در میان برخی رژیم‌های عربی منطقه بسیار است، اما برای خلاصی از این وضعیت باید ترک اعتیاد کنند تا هم خود و هم جهان اسلام را شر این وابستگی مخرب نجات دهند.

عربستان خواه ناخواه باید به جنگ علیه مردم مظلوم و مقاوم یمن پایان دهد و چه بهتر که این اتفاق هر چه زودتر بیفتد، اکنون نیز با گذشت هشت سال از جنگ بسیار دیر شده و ریاض مجبور به ترک مخاصمه خواهد شد.

رژیم سعودی دو راه پیش روی خود دارد، یا به شکست و پایان جنگ تن بدهد یا این که با مقاومت رزمندگان یمن و رشادت آن‌ها و پاسخ‌های ویرانگری که حملات متجاوزان می‌دهند، مجبور شوند دست از اشغال یمن بردارند و به جنگ پایان دهند.

راه نخست برای سعودی‌ها به صلاح نزدیکتر است، اما اگر با پاسخ‌های کوبنده مقاومت یمن مجبور به پایان جنگ شود، شکست سنگین تری را باید بپذیرد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران نظام توصیه‌ای به عربستان سعودی کردند که اگر از سوی آن‌ها توجه شود، می‌توانند خود را نجات دهند.

رهبر معظم انقلاب در آن دیدار فرمودند؛ «در مسئله یمن بنده یک حرف نصحیت‌آمیزی به آقایان سعودی دارم که این از روی نصیحت است، واقعاً خیرخواهی است؛ چرا جنگی را که یقین دارید در آن پیروز نمی شوید ادامه می دهید؟ اصلاً احتمال پیروزی سعودی‌ها در جنگ یمن هست؟ احتمالش هم نیست؛ با این همتی که مردم یمن دارند، با این شجاعتی که رهبرانشان دارند نشان میدهند، با این ابتکار عملی که در بخش‌های مختلف دارند، احتمال پیروزی وجود ندارد؛ خب جنگی که در آن احتمال پیروزی وجود ندارد، چرا ادامه پیدا می کند؟ یک راهی پیدا کنید خودتان را خارج کنید از این جنگ.»

سعودی‌ها این توصیه را به گوش بگیرند و خود را هر چه سریع‌تر نجات دهند که اگر از این فرصت استفاده نکنند احتمالات زیادی در جنگ یمن وجود دارد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    کاملا صحیح است وسعودی ها در این جنگ هر گز پیروز نمیشوند پس بهتر است سعودی ها ازجنگ خارج شوند واجازه دهند یمنی ها خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند در غیر این صورت عربستان شاید تاوان بسیار سنگینی بپردازد و نابودی ال سعود رقم بخورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس