کد خبر 1363784
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
کابل

شماری زیادی از مردم خوست واقع در جنوب افغانستان در واکنش به حملات هوایی اخیر پاکستان بر مناطق مرزی با شعار «مرگ بر پاکستان» تظاهرات برگزار کردند.

به گزارش مشرق، حملات هوایی نظامیان پاکستانی بر بخش های از ولایت‌های خوست و کنر، خشم شهروندان ولایت خوست را برانگیخته و صدها شهروند این ولایت به جاده‌ها ریخته و شعار ضد پاکستانی سر دادند.

معترضان با در دست داشتن تصاویر قربانیان حملات هوایی پاکستان شعارهای «مرگ بر پاکستان را سرداده و این عمل پاکستان را وحشیانه و ظالمانه خواندند.

معترضان خشمگین با ابراز نگرانی از وضعیت فعلی از طالبان خواسته تا موضع خود را در مقابل حملات خودسرانه پاکستان برخاک افغانستان را مشخص ساخته ومانع همچون حملات از سویی این کشور شود.

 بر اساس اعلام منابع حملات هوایی نظامیان پاکستان بر دو ولایت شرقی و جنوب شرقی افغانستان از جمله خوست و کنر سبب کشته شدن 40 تن و زخمی شدن ده‌ها غیر نظامی شده وتلفات مالی سنگینی نیز بر مردم وارد کرده است.

وزارت خارجه طالبان نیز در واکنش به این حملات سفیر پاکستان در کابل را به مقر این وزارت احضار و اعتراض شدید افغانستان را نسبت به این حملات به سفیر پاکستان اعلام کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • TR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 2
    تظاهرات ضد ایرانی هم بود
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 1
    درجریان حوادث دو هفته پیش بین ایران وافغانستان که یک قطره خون ازکسی به زمین نشد من اقلاً چهار ویدیورا فرماندهان طالبان دیدم که علیه مردم ایران رجزخوانی میکردند حالاکه پاکستان ۵۰شهروندی افغانستان کشته این سلفیها حتی یک ویدیو منتشر نکردند این نشون میده که پیروان اهل درافغانستان چقدر مظلومه من به عنوان یک افغان ازپاکستان جهت این حمله که درمناطق پشتون وطالبان انجام داد تقدیر وتشکرمی کنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس