کد خبر 1363892
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
آشنایی با رقیب احتمالی ایران در جام‌جهانی

ولز، اسکاتلند یا اوکراین؛ یکی از این سه تیم بعد از برگزاری دو مسابقه در خرداد ماه به جام جهانی صعود خواهد کرد و همراه با انگلیس و آمریکا رقیب ایران می‌شود.

به گزارش مشرق، سومین رقیب تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ از دل پلی‌آف اروپا مشخص خواهد شد و یکی از سه تیم ولز، اوکراین و اسکاتلند به جام جهانی صعود خواهد کرد و در گروه B این رقابت‌ها همراه با انگلیس، آمریکا و ایران به رقابت می‌پردازد.

در این مرحله از پلی‌آف اروپا، ولز به انتظار برنده دیدار اسکاتلند و اوکراین نشسته است. پیش از این ولز توانست اتریش را در خانه با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد و حالا هم‌تیمی‌های گرت بیل فقط یک گام تا جام جهانی فاصله دارند.

طبق برنامه اعلام شده از سوی فیفا، یازدهم خرداد، اسکاتلند میزبان اوکراین است که برنده این بازی به دیدار ولز خواهد رفت که روز پانزدهم خرداد در کاردیف، پایتخت ولز برگزار می‌شود.

در ادامه این گزارش نگاهی خواهیم داشت به شرایط و شانس تیم‌ها برای صعود به جام جهانی که در نهایت تبدیل به رقیب نهایی تیم ملی ایران خواهد شد.

ولز

نسبت به دو تیم دیگر کار راحت‌تری دارد چرا که فقط یک دیدار دیگر و آن هم در خانه و مقابل طرفداران خودی انجام خواهد داد.

ولز که در فوتبال اروپا به اژدها معروف است، روی آمار و ارقام هم وضعیت بهتری نسبت به اسکاتلند و اوکراین دارد. هم تیمی های گرت بیل در رتبه نوزدهم رنکینگ فیفا قرار دارند و به تازگی هم توانستند اتریش را شکست دهند و یک قدم دیگر به جام جهانی نزدیک شوند.

آشنایی با رقیب احتمالی ایران در جام‌جهانی

این تیم در سال ۲۰۲۱ هم عملکرد خوبی داشت. آن‌ها در یورو ۲۰۲۰ به عنوان تیم دوم از گروهی متشکل از ایتالیا، سوئیس و ترکیه صعود کردند؛ به این ترتیب که مقابل ایتالیا با یک گل شکست خوردند اما با تساوی مقابل سوئیس و غلبه بر ترکیه، به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شدند ولی در مرحله یک شانزدهم نهایی در خاک دانمارک مغلوب این تیم شدند و با ۴ گل از دور مسابقات کنار رفتند.

در مرحله انتخابی هم ولز نمایش خوبی داشت و حتی در برابر بلژیک به تساوی یک بر یک دست یافت. البته آن‌ها پیش از مسابقات جام ملت‌ها با نتیجه ۳ بر یک در بازی رفت مقابل بلژیک شکست خورده بودند تا در نهایت به عنوان تیم دوم راهی پلی‌آف شوند.

با این اوضاع و احوال، تیم پرستاره ولز متشکل از گرت بیل، آرون رمزی، کانر رابرتس، وین هنسی و دیگر بازیکنان شاغل در لیگ برتر انگلیس، از شانس زیادی در خانه خود برای صعود به جام جهانی برخوردار هستند.

اوکراین

اوکراین در صورتی که اسیر جنگ نمی‌شد، می‌توانست بخت زیادی برای موفقیت داشته باشد اما در عین حال آن‌ها مملو از انگیزه هستند تا با حضور در جام جهانی، دیده شوند. اوکراین برای صعود به جام جهانی ابتدا باید اسکاتلند را در خانه این تیم شکست دهد و سپس چند کیلومتر دورتر به مصاف ولز می‌رود که در خانه میزبان است.

آشنایی با رقیب احتمالی ایران در جام‌جهانی

اوکراین در ماه‌های اخیر هم مسابقات باشگاهی نداشته و در فیفا دی اخیر هم به میدان نرفت و در واقع شکل گیری جنگ در این کشور عامل اصلی لغو بازی‌های پلی‌آف بود. با این حال نمی‌توان از قدرت این تیم گذشت؛ تیمی که تابستان امسال تا مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ پیش رفت و در نهایت مغلوب انگلیس شد و از پیشروی بازماند. اوکراین در یورو شروع خوبی نداشت و به زحمت با یک پیروزی مقابل مقدونیه شمالی (که ایتالیا را حذف کرد) و شکست مقابل هلند و اتریش به مرحله بعد رفت. آن‌ها در این مرحله سوئد را در وقت‌های اضافه شکست دادند و در یک هشتم نهایی با ۴ گل مغلوب انگلیس شدند.

آبی و زردها در رده‌بندی فیفا هم در جایگاه ۲۷ جهان قرار دارند که ۶ پله پایین‌تر از ایران است و در انتخابی جام جهانی در گروهی متشکل از فرانسه و جمهوری چک دوم شد و به پلی‌آف رفت.

اسکاتلند

دیگر تیم حاضر در پلی‌آف از منطقه بریتانیا همانطور که گفته شد در بازی اول میزبان اوکراین است و در صورت پیروزی به مصاف ولز خواهد رفت. این تیم در حال حاضر در رتبه ۳۹ فیفا قرار دارد و بیشتر از هر سالی به جام جهانی نزدیک شده است. آخرین حضور اسکاتلند در جام جهانی به سال ۱۹۹۸ بر می‌گردد که با سه شکست متوالی در دور گروهی به خانه برگشت.

با این حال آن‌ها در یورو ۲۰۲۰ حاضر بودند اما با نمایشی ضعیف در مقابل هواداران خودی از جمله یک تساوی مقابل انگلیس و دو شکست مقابل کرواسی و جمهوری چک به کار خود پایان داد.

اسکاتلند در دور گروهی انتخابی جام جهانی با حضور دانمارک، اتریش و رژیم صهیونیستی، دوم شد و حالا در پلی‌آف بخت خود را دنبال می‌کند.

آشنایی با رقیب احتمالی ایران در جام‌جهانی

این تیم با حضور بازیکن مانند آندرو رابرتسون (مدافع چپ لیورپول) و کایرن تیرنی، اسکات مک تومینای، لیندین دایکس، شی آدامز و ... در یکی از بهترین دوره‌های خود قرار دارد اما روی کاغذ شانس کمتری نسبت به ولز و اوکراین دارد. با این حال میزبانی در بازی نخست مقابل اوکراین، می‌تواند ورق را به نفع این تیم بچرخاند.

باید دید در پایان این مسابقات در پانزدهم خرداد، دراگان اسکوچیچ و شاگردانش با کدام تیم اروپایی هم‌گروه خواهند شد؟

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس