کد خبر 1363900
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: 

آیت الله العظمی بهجت (ره) نقل می کند

"حضرت امیر المؤمنین (ع) لباس خود را در حالی‌ که بر بالای منبر نشسته بود، تکان می‏ داد، از امام حسن (ع) علت آن را سؤال کردند، فرمود پدرم پیراهن دیگری نداشت، همین پیراهن را شسته و پوشیده، لذا تکان می ‏دهد تا خشک شود.

ما نمی ‏خواهیم این‌ گونه افراد حاکم ما باشند! ما مثل معاویه را می ‏خواهیم که به یکی از رؤسا صد هزار می ‏داد و به دیگری هیچ نمی ‏داد، باز هم می‏ گویند او سخی ‏تر است! هم او که بیت‌المال مسلمان‌ها را بین خود و دوستان و خویشان خود تقسیم می ‏کرد.

ما می‏ خواهیم مرجع دینی ما، تابع و دل‌خواه ما باشد، بی‌خود نیست که هر چه می ‏گوییم «عَجّلْ فَرَجَه؛ [خدایا] در فرج او تعجیل فرما»، ولی اثر ندارد؛ زیرا اگر او بیاید تابع کسی نمی ‏شود، لذا «عَجّلْ فَرَجَهُ» گفتن ما فایده ندارد، چون در حقیقت در راه او و تابع او نیستیم". 

(در محضر بهجت ، جلد ٣،ص ۲۹۴ )

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    12 21
    من که نفهمیدم چی نوشتین سه تا جمله بود هیچ کدوم هیچ ربطی به بقیه نداشت
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      9 5
      از خدا بخواه یه جو درک و معرفت بهت بده
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      16 6
      داره میگه ما بدیم که امام زمان ظهور نمیکند. ما دلمون نمی‌خواد مثل امام زمان باشیم بلکه ما میل به معاویه ها داریم
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      0 0
      واضح است. می گه امام زمان مثل امام علی علیه السلامه نه مثل معاویه. اگر ما به زبان بگیم عجل فرجه (خدایا فرج او را نزدیکتر بگردان) ولی در دل و عمل یکی مثل معاویه رو بخواهیم این عجل فرجه گفتن ها فایده ای نداره
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    یکی از دلایل سختیها و بلایای قبل ظهور همین هست که به مرحله تسلیم برسیم و همانطور در دعای زیر هم هست که خدایا ما را از پیروان واقعی و کسانی که راضی به تمام اقدامات و احکام امام مهدی هستند قرار ده! اللّهُمّ صَلّ عَلَى مُحَمّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ انْصُرْ شِیعَةَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِکْ أَعْدَاءَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ ارْزُقْنا رُؤْیَةَ قَائِمِ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اجْعَلْنا مِنْ أَتْبَاعِهِ وَ أَشْیَاعِهِ وَ الرَّاضِینَ بِفِعْلِهِ بِرَحْمَتِكَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس