کد خبر 1363912
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
راهکار آجورلو برای گذر از مقطع حساس فصل

«مصطفی آجورلو» راهکار سکوت را برای اعضای باشگاه استقلال در روزهای پر حاشیه اخیر در نظر گرفته و به تمامی ارکان باشگاه توصیه کرده که از بیرون اجازه مشکل‌تراشی ندهند.

به گزارش مشرق، همه چیز از شکست استقلال در جام حذفی مقابل نساجی مازندران شروع شد، وقتی فرهاد مجیدی در نشست مطبوعاتی پس از پایان این مسابقه مصاحبه تندی را علیه یک از مسوولان کمیته داوران انجام داد و آتش اختلافی که از چند هفته قبل آغاز شده بود شعله‌ور شد.

در آخرین دیدار از مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، تیم‌های استقلال و نساجی در استادیوم آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی حساس در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید و در نهایت تیم نساجی توانست با پیروزی در ضربات پنالتی، راهی مرحله نیمه نهایی شود.

نشست جنجالی سرمربی استقلال

مشکوک‌ترین اتفاق بازی استقلال و نساجی مازندران در دقیقه ۱۱۲ رخ داد. ارسال عارف غلامی به روی دروازه با ضربه سر آرمان رمضانی همراه شد و این بازیکن توانست دروازه نساجی را باز کند اما داور خطای مهاجم استقلال به روی شاهین طاهرخانی را اعلام کرد تا این بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسیده و کار به ضربات پنالتی کشیده شود. استقلال در ضربات پنالتی با نتیجه پنج بر چهار شکست خورد تا فرهاد مجیدی با عصبانیت راهی کنفرانس مطبوعاتی شود.

او که به شدت از حذف تیمش خشمگین بود با انتقاد از یک کارشناس داوری، گفت: او در زمان داوری شیتیل را گرفته بود و محروم هم شد اما الان به تلویزیون می‌آید. با چه رویی به تلویزیون می‌آید؟ اگر این گل آرمان رمضانی خطا باشد، من دیگر مربیگری نمی‌کنم. بهانه نمی‌آورم اما وقتی در کنفرانس هفته گذشته حرف‌هایی را زدم دیدید که درست گفتم. الان شروع کردند که استقلال را متوقف کنند. ما شانس نداشتیم و اگر داشتیم در همان ۹۰ دقیقه به پیروزی می‌رسیدیم.

راهکار آجورلو برای گذر از مقطع حساس فصل

لشکرکشی خسروی برای فرهاد مجیدی

مصاحبه مجیدی خیلی سریع با واکنش علی خسروی همراه شد. اگرچه سرمربی استقلال در مصاحبه‌اش اسمی از خسروی نیاورد اما کدهایی که او بر زبان آورد حکایت از این داشت که منظور مجیدی چه فردی بوده است. او با انتشار یک استوری اعلام کرد که جواب آدم‌های بی سواد را نمی‌دهم تا این دعوا وارد فاز تازه‌ای شود. خسروی در ادامه با بازنشر استوری‌های دوستان و داورانی که از وی حمایت کرده بودند، نشان داد کینه سنگینی به دل گرفته است!

کمیته داوران فدراسیون فوتبال در واکنش به حرف‌های فرهاد مجیدی از او دعوت کرد تا به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شود.خدادا افشاریان رییس کمیته داوران خواستار رسیدگی به حرف‌های فرهاد مجیدی در نشست مطبوعاتی جنجالی‌اش شد.

جلسه‌ای که هنوز برگزار نشده است اما مدیران باشگاه استقلال دفاعیات سرمربی تیمشان را آماده وامیدوار به این هستند تا نشست وی همچون یحیی گل محمدی به صورت حضوری برگزار شود.

راهکار آجورلو برای گذر از مقطع حساس فصل

آجورلو وارد معرکه شد

مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال پس از این موضوع به حمایت از سرمربی تیمش پرداخت. او در ابتدا در مصاحبه با سایت رسمی باشگاه استقلال اظهار داشت: وضعیت داوری به صورت کلی شرایط خوبی ندارد و مشکلات داوری در بسیاری از بازی‌های این فصل و حتی فصل‌های گذشته وجود داشته که واقعا نگران کننده است. متاسفانه اشتباهات داوری بسیار زیاد و تاثیرگذار است و عملا در نتایج خیلی از دیدارها تاثیر مستقیم می گذارد.متاسفانه با این حجم از انتقاد، کمتر اراده‌ای برای اصلاح دیده می‌شود. این اعتراض‌ها باید اراده‌ای برای اصلاح ایجاد کند نه اینکه مقابل آن ایستادگی شود و عملا به نتایج تیم‌ها لطمه وارد کند. متاسفانه در بازی‌های اخیر ما از داوری ضربه خوردیم و انصاف و عدالت درباره ما رعایت نشد. اعتراض هم کردیم اما واقعا احساس نکردیم که تغییری در روند موجود ایجاد شده است. این حجم از اعتراض و گلایه و انتقاد باید وضعیت را تغییر دهد اما ما نشانه‌ای از تغییر مشاهده نکردیم.

وی در ادامه تهدید به شکایت از توهین کنندگان به فرهاد مجیدی کرد: پس از اینکه توهین‌ها به سرمربی تیم استقلال را مشاهده کردم، به معاونت حقوقی گفتم که حتما باید به کمیته اخلاق شکایت شود و در پی شکایت کمیته داوران لایحه دفاعیه برای سرمربی تیم تدوین شود. همچنین از مسوولان فدراسیون فوتبال می‌خواهم افرادی که به صورت علنی به اعضای کادر فنی باشگاه توهین کردند در چینش و گزینش داوران مدعیان قهرمانی نقش نداشته باشند. از کمیته اخلاق هم می‌خواهم که با انصاف نسبت به شکایت باشگاه استقلال اقدام کند و آقای سمیعی هم با جدیت این موضوع را دنبال کنند.

راهکار آجورلو برای گذر از مقطع حساس فصل

تهدید معاون حقوقی استقلال: آنهایی که به مجیدی توهین کردند، حق داوری ندارند

فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، دومین مقام رسمی باشگاه استقلال بود که حمایت قاطعانه‌ای از فرهاد مجیدی انجام داد. او اعلام کرد: اتهامات بی پایه و اساس، همراه با هتک حرمت و توهین به سرمربی محترم باشگاه استقلال توسط یکی از اعضای کمیته داوران بودیم که برای باشگاه استقلال قابل پذیرش نیست. شکواییه باشگاه آماده و مستندات کاملی نیز ضمیمه آن شده است و صرفا منتظر خاتمه توهین‌ها و تهمت ها در قالب استوری بودیم تا نام کسی از آنان در شکواییه ما جا نماند. درخصوص شکایت کمیته داوران علیه فرهاد مجیدی هم بدیهی است که لوایح دفاعیه تهیه و آماده حضور در جلسات رسیدگی هستیم و قطعا در خواست تشکیل این جلسات به صورت حضوری را داریم.

راهکار آجورلو برای گذر از مقطع حساس فصل

نامه مدیرعامل استقلال به کمیته داوران

مدیرعامل باشگاه استقلال در ادامه دفاعیات خود از فرهاد مجیدی نامه‌ای را به سرپرست فدراسیون فوتبال ارسال و مراتب اعتراض و نگرانی این باشگاه را از روند داوری‌های چند هفته گذشته اعلام کرد. او در این نامه با ارائه پیشنهاداتی به میرشاد ماجدی، خواهان بهبود وضعیت قضاوت مسابقات در هفته‌های پایانی شد و از فدراسیون فوتبال خواست که بهترین و باتجربه‌ترین داوران خود را برای مسابقات باقی‌مانده مدعیان قهرمانی در لیگ برتر انتخاب کند.

افشاریان: کار خودمان را بلد هستیم

خداداد افشاریان رییس کمیته داوران به نامه‌ای که مدیرعامل باشگاه استقلال به سرپرست فدراسیون فوتبال ارسال و خواستار تشکیل کار گروه ویژه و انتخاب داورانی که کمترین اشتباه را داشته‌اند شده بود واکنش نشان و مصاحبه تندی را انجام داد. او گفت: فدراسیون متعلق به آقای آجورلو (مدیرعامل استقلال) نیست که بخواهیم به خواسته این باشگاه برای یک تیم کارگروه ویژه تشکیل دهیم. ما به فکر همه تیم‌ها هستیم و برای همه باشگاه‌ها وسواس به خرج می‌دهیم. آجورلو باید بداند که ما کار خودمان را بلد هستیم تا حق به حقدار برسد و تیم‌ها کمتر دچار چالش داوری شوند.اجازه نمی‌دهیم هیچ باشگاهی در کار کمیته داوران دخالت کند همان طور که خودمان در کار باشگاه‌ها دخالت نمی‌کنیم.همه تیم‌ها برای ما یکسان هستند. این را هم بگویم فقط ۶ بازی حساس در پیش نداریم. مسابقات زیادی در لیگ برتر و لیگ دسته اول و حتی رده‌های پایین‌تر داریم که برای همه آنها به دنبال قضاوت‌های خوب هستیم. می‌خواهیم با صلابت جلو رویم تا حق به حقدار برسد.

راهکار آجورلو برای گذر از مقطع حساس فصل

آجورلو: اجازه نمی‌دهیم طراحان حاشیه به استقلال ضربه بزنند/ به صورت قانونی از حق استقلال و مجیدی دفاع می‌کنیم

مدیرعامل استقلال حالا در روزهای حساسی که برای این باشگاه در پیش است، راهکار سکوت را برگزیده است، او به خوبی می‌داند هر حاشیه‌ای ممکن است استقلال را وارد چالش کرده و از رسیدن به هدف برگی که در پیش دارد، دور سازد. او به تمام ارکان استقلال توصیه کرده است به جای پرداختن به این مسائل حاشیه‌ای فکر و ذهنشان را معطوف به شش هفته پایانی لیگ برتر کنند.

آجورلو  خطاب به مجموعه باشگاه استقلال اعلام کرده است: در نهایت آرامش کارهای قانونی خود را ادامه خواهیم داد. واحد حقوقی اقدامات لازم را انجام می‌دهد. وظیفه ما حمایت از منافع باشگاه و سرمربی‌مان است ولی نباید اجازه دهیم استقلال وارد حاشیه شود چرا که ادامه این حواشی به سود استقلال نیست. آنهایی که در زمین فوتبال حریف ما نشدند به دنبال این هستند تا با این حاشیه‌ها به اهداف شوم خود برسند و اجازه این کار را به طراحان این نقشه نخواهیم داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس