کد خبر 1363966
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱
تصویب ۲ تحقیق و تفحص در کمیسیون‌های مجلس

خلاصه‌ای از مصوبات و موضوعات مطرح شده در برخی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس را در این گزارش می‌خوانید.

به گزارش مشرق، کمیسیون های تخصصی مجلس امروز جلسه علنی داشتند که خلاصه مصوبات و موضوعات بررسی شده در برخی از این کمیسیون‌ها را در این گزارش می‌خوانید:

* تحقیق و تفحص و بررسی عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه در کمیسیون کشاورزی تصویب شد

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی امروز جلسه داشتند که در این جلسه اعضای کمیسیون کشاورزی با طرح تحقیق و تفحص و بررسی عملکرد مالی و ستاد احیای دریاچه ارومیه از بدو تاسیس تا آخر سال ۹۹ موافقت کردند.

بررسی نحوه فروش، هزینه‌کرد، سهم ۱۴ و نیم درصد نفت، نحوه سرمایه‌گذاری در حوزه آب و برق، فروش نفت از طریق نیروگاه‌ها به‌ویژه نیروگاه اتمی بوشهر و... محورهای اصلی بحث امروز کمیسیون انرژی بود و در نهایت بند بند تبصره‌های تصویب شده در لایحه بودجه توسط نمایندگانی -که از کمیسیون انرژی در کمیسیون تلفیق حضور داشتند- توضیح داده شد و نحوه نظارت بر اجرای این بندها مورد بحث قرار گرفت.

وی همچنین افزود: دولت و سازمان برنامه و بودجه باید حق توانیر، وزارت نفت، سازمان انرژی اتمی، مدیریت منابع آب و... را در  بودجه به طور کامل بدهد هرچند شنیده شده دولت در اواخر سال ۱۴۰۰ قسمتی از منابع مالی خود را از محل سهم وزارت نفت تامین کرده است که این صحیح نیست چراکه این وزارتخانه امروز با چالش‌های بسیاری رو به رو است و نیاز به بازسازی، نوسازی، توسعه و هزینه کرد در حوزه‌های پدافند غیرعامل و... دارد.

در این جلسه مقرر شد؛ کمیسیون انرژی علاوه‌بر مطالبه‌گری تحقق تبصره‌های قانون بودجه توسط وزارتخانه‌ها، مدافع حقوق این وزارتخانه‌ها نیز باشد و درصورت نیاز دراین خصوص کمیته‌ای تشکیل شود.

**برش اقتصادی برنامه‌های وزارت تعاون به منظور تحقق سیاست‌های کلی تامین اجتماعی بررسی شد

دستور کار اول کمیسیون اقتصادی نشست با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونین وی در خصوص بررسی برش اقتصادی برنامه‌های این وزارتخانه به منظور تحقق سیاست‌های کلی تامین اجتماعی بود.

در این جلسه نمایندگان عضو کمیسیون و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بخشی از مباحث خود را در زمینه تحقق سیاست‌های کلی تامین اجتماعی را مطرح کردند.

دستورکار دوم نشست امروز کمیسیون اقتصادی در زمینه بررسی شور دوم طرح مسئولیت، اهداف، ساختار و وظایف بانک مرکزی جمهوری اسلامی بود که از صحن علنی به این کمیسیون ارجاع داده شده است.

در این جلسه بندهای از طرح مذکور در زمینه هیات عالی و مجمع عمومی بانک مرکزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، پس از بررسی تمامی مواد این طرح مجددا به صحن علنی ارجاع داده می‌شوند.

همچنین علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های بانک مرکزی ارائه کرد.

همچنین به دلیل اینکه بررسی تقاضای تحقیق وتفحص از شرکت ایران خودرو خراسان در این کمیسیون مراعا ماند.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس هم در این جلسه تقاضای تحقیق و تفحص از فدراسیون سوارکاری که در جلسات قبلی کمیسیون روی آن بحث شده بود به بحث گذاشته شد و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس