فعالیت ۳۳ هیئت رسیدگی به تخلفات کارکنان اداری قوه قضاییه در کشور/شیخ عباسی: فرآیند رسیدگی به تخلفات اداری بزودی الکترونیکی می‌شود

مدیر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و تحلیل آماری آن از فعالیت ۳۳ هیئت بدوی و یک هیئت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری در قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش مشرق، حیدر شیخ عباسی با اشاره به فعالیت‌های امور مربوط به دفتر هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان حوزه ستادی و هیئت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری بیان کرد: دفاتر هیئت‌های بدوی حوزه ستادی و هیئت تجدیدنظر در دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری مستقر هستند و جلسات به صورت منظم و هفتگی برگزار می‌شود و رسیدگی به بیش از ۳۰۰ پرونده در سال در جریان است و مدت زمان رسیدگی از شش ماه به حدود ۳ ماه کاهش یافته است.

شیخ عباسی عنوان کرد: بر اساس میانگین آماری پنج سال اخیر بیشترین میزان تخلفات را موارد انضباطی مانند غیبت غیر موجه، کم کاری یا سهل انگاری در انجام وظایف و اعمال و رفتار خلاف شئون شغلی یا اداری تشکیل می‌دهند و بیشترین میزان مجازات‌های تعیین شده به ترتیب توبیخ کتبی با درج در پرونده استخدامی، کسر حقوق و فوق العاده شغل و اخطار کتبی بدون درج در پرونده است.

مدیر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری همچنین در تشریح اقدامات موثر این مدیریت در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: جلسات آموزشی مستمر برای مسئولین دفاتر هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و آموزش کارگاهی و عملیاتی روند رسیدگی به تخلفات اداری به آنان برگزار و با بازرسی از هیئت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری، در ادامه جلسات مشترکی با معاونین منابع انسانی دادگستری کل استان‌ها به منظور تبیین و شناسایی نقاط قوت و ضعف موارد احصا شده، تشکیل شد. همچنین استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۱۳ قانون رسیدگی به تخلفات اداری برای آماده به خدمت کردن کارمندان دارای پرونده اتهامی در موارد ضروری از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته است.

وی افزود: ارتقاء کیفی آراء صادره از حیث مستدل و مستند بودن آن‌ها از طریق اقداماتی همچون دقت در انتصاب اعضاء هیئت‌های مزبور و استفاده از کارشناسان خبره در دفتر هماهنگی برای انجام امور دفتری هیئت و تعامل مستمر با مرکز حفاظت و اطلاعات به منظور اخذ مستندات لازم در راستای تکمیل پرونده‌های اتهامی در حال انجام است.

وی ادامه داد: تخصصی کردن امر رسیدگی به تخلفات از طریق ایجاد ساختار و پست ثابت برای متولیان و توانمندسازی آن‌ها موثر است.

شیخ عباسی در ادامه به بیان برنامه‌های متعددی که در دستور کار این مدیریت قرار دارد پرداخت و گفت: تحول در ترکیب هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری با هدف فعال شدن هیئت ها، تهیه پیام‌های آموزشی و اطلاع رسانی با موضوع تخلفات اداری برای کارمندان و راه اندازی سامانه اخذ شکایات از مردم در راستای تکریم ارباب رجوع و پیشگیری از وقوع تخلف از جمله اقدامات در حال برنامه ریزی و اجرا است.

مدیر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری همچنین از الکترونیکی نمودن فرآیند رسیدگی به تخلفات اداری در سامانه سمپ در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: اقدامات اولیه انجام شده است و در سال جاری به صورت آزمایشی در حوزه ستادی و دادگستری کل استان تهران مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

شیخ عباسی درخصوص تعامل با سایر مراجع سازمانی از نحوه تعامل با دیوان عدالت اداری و هیئت عالی نظارت و متمرکز شدن امر تبادل لوایح با دیوان عدالت اداری در حوزه مربوط به امر رسیدگی به تخلفات اداری در دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری عنوان کرد: رسیدگی به آراء منقوض در دیوان عدالت اداری در هیئت‌های ذیربط با توجه به الزام قانونی موجود مبنی بر رسیدگی مجدد به پرونده‌های اتهامی موضوع آراء منقوض در حداکثر ظرف مدت یک ماه بروز رسانی شده است و بهبود تعامل با دیوان عدالت اداری از طریق برگزاری جلسات مشترک با قضات و مسئولین دیوان در راستای رسیدن به فهم مشترک و اتقان هرچه بیشتر لوایح تنظیمی جریان دارد.

مدیر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری در پایان سخنان خود ضمن تشکر از حمایت‌های بی دریغ معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه مهمترین ماموریت‌های سال ۱۴۰۱ راپیشگیری از بروز تخلف با شناسایی گلوگاه‌های تخلف و ساختار و فرآیندهای تخلفزا و تعامل با سایر مراجع سازمانی برای رفع آن‌ها برشمرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    دادگستری با این حقوق کمش و این سختی کارش فقط اینا را کم داره فقط تهدید اصلا نشد مثل ادارات دیگه تشویقی هم داشته باشن
  • حمید IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    0 0
    دولت رییسی که آمد رییس های دانشگاههای دولتی وزارت علوم تحقیقات فناوری تغییر کرد بعضی از کارمندها را به زور و تهدید جا به جا کردند و تعداد کمی کارمندهای خانم در جا به جایی ها نقش اساسی داشتند و عجیب این است که این کم خانم ها وسایل شخصی همکارانشان را بدون اجازه برداشته اند و برنگردانده اند و این کارمندهای خانم خیانت در امانت کرده اند. آیا با بودن این کارمندهای خانم دانشگاه دولتی پاک داریم؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس