ترامپ نمایه

سوزان مستروس همسر دوم پمپئو یکی از عوامل اصلی ترور حاج قاسم نامه‌ای برای مقامات سیاسی در تهران فرستاده و اعلام می‌کند که از اقدامات دولت آمریکا ناامید بوده و درخواست امان‌نامه دارد!

سرویس سیاست مشرق- آمریکایی‌ها آخرین تلاش‌ها را برای ایجاد یک معادله سیاسی مبهم در مذاکرات وین انجام داده‌اند. خارج کردن نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریست خارجی (FTO) در برابر ایجاد دریچه‌ای در توافقِ احتمالی آینده برای گفتگوهای منطقه‌ای و نیز انصراف ایران از پیگیری ماجرای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خطی است که این روزها واشنگتن برای اجرای آن دست به عملیات روانی در رسانه‌ها زده است.

 جالب آنکه کاخ سفید برای فروختن این معادله به ایران دست بالا را گرفته و ادعا می‌کند که کنگره زیر بار چنین تفاهمی نرفته و اگر ایران بیشتر می‌خواهد بازهم باید بیشتر بدهد! در حالی این ادعا از سوی واشنگتن مطرح‌شده است که در سفر انریکه مورا به تهران، پیام‌رسان آمریکا از مقامات سیاسی و دیپلماتیک کشورمان درخواست عاجزانه می‌کند که برای ادامه مذاکرات، تهران از ماجرای پیگیری ترور ناجوانمردانه حاج قاسم دست کشیده و مسئله انتقام را بایگانی کند تا مذاکرات به خط آخر خود برسد. در آن جلسات وزارت امور خارجه به‌صورت صریح به‌طرف اروپایی اعلام کرده است که مسئله انتقام خون شهدای فرودگاه بغداد هیچ ارتباطی با مسئله پرونده هسته‌ای نداشته و لیست ترور طبق صورت‌بندی منتشرشده پیگیر قضایی، حقوقی و میدانی شده و قاتلان شهید سلیمانی نمی‌توانند خواب راحتی داشته باشند.

این پیغام سفت‌وسخت از جانب ایران باعث شد تا غوغایی در واشنگتن به پا شود. سوزان مستروس همسر دوم پمپئو یکی از عوامل اصلی ترور حاج قاسم نامه‌ای برای مقامات سیاسی در تهران فرستاده و اعلام می‌کند که از اقدامات دولت آمریکا ناامید بوده و درخواست امان‌نامه دارد! همسر پمپئو به مقامات کشورمان پیغام داده بود که همسرش مست بوده و در حالت نامتعادل سخنانی را علیه جمهوری اسلامی ایران و ترور ژنرال سلیمانی بر زبان آورده است.

تعقیب سایه به سایه قاتلان حاج قاسم در نیویورک / پیغام یک نایاکی به ایران: از قصاص صرفه نظر کنید!

نامه همسر پمپئو باعث تحقیر دستگاه دیپلماسی و نیز سازمان‌های اطلاعاتی در آمریکا شده است، ازاین‌رو تیم عملیات روانی دولت بایدن با تولید چند سناریو عجیب ازجمله خروج سپاه از FTO‌ در برابر مذاکرات فرابرجامی در منطقه سعی دارد؛ حیثیت سیاسی خود را بازیابی کند. در آخرین تحولات ند پرایس اعلام کرده است که اگر ایرانیان می‌خواهند که تحریم‌های ورای برجام برداشته شوند، باید به نگرانی‌های ما در پس از برجام رسیدگی کنند. این ایران است که باید تصمیم بگیرد.

منظور مذاکرات فرابرجامی از سوی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مجموعه اقدامات از جانب ایران است که باعث شکار و مجازات عاملین ترور شهید سلیمانی در عراق شده است. سربازان گم نام امام زمان (ع) در سلسله عملیات فنی و اطلاعاتی به لیستی دقیق از تمامی عوامل میدانی عاملین ترور و نیز کارگزاران سیاسی درگیر در آن ماجرای جنایت‌کارانه دست‌یافته‌اند. نکته جالب آنکه در این ماجرا تا مغز استخوان پنتاگون نفوذ کرده‌ایم. بخشی از این اسامی توسط وزارت خارجه در لیست تحریم قرارگرفته و بخشی دیگر آن محرمانه است.

توصیه نایاک: فرصت را از دست نده!

تقریباً تمام ناظران بر مذاکرات وین حالا به‌خوبی می‌دانند که دست آمریکا در مذاکرات وین بسته‌شده و راه‌حل‌های روی میز برای آن‌ها محدود است. در آخرین دور از گفتگوهای فنی، طرف غربی  از تهران خواسته است که شعاع عملیات خود را تا سال ۲۰۱۵ کاهش دهد. در آن‌سو طرف ایرانی با هوشیاری و دقت نظر بالا ما به ازای آن را لغو تحریم‌ها تا مرز سال ۲۰۱۵ و نیز از بین بردن اثرات آن تا همان زمان کرده است. این شکل از گفتگو نه‌تنها تحریم‌ها باید لغو شود، بلکه اثرات برجامی (میوه برجام) نیز باید قابل چیدن باشد؛ به‌عبارت‌دیگر انتفاع برجامی از لغو تحریم‌ها و نیز متن برجام مهم‌تر است.

در آن گفتگوها مقامات وزارت امور خارجه زیر بار هیچ تعهد فرابرجامی نرفته و درخواست‌های بی‌ربط آمریکایی‌ها ازجمله مذاکرات موشکی، منطقه‌ای، حقوق بشری و ماجرای انتقام خون شهدای فرودگاه بغداد با پاسخ منفی از جانب مقامات دیپلماتیک کشورمان روبرو شد. علی باقری در آن مذاکرات به مورا اعلام کرد که فراتر از متن برجام گفتگو نکرده و به تعبیر رئیس‌جمهور برجام برای ایران همه‌چیز نیست. جالب‌توجه آنکه در مذاکرات صورت گرفته توسط دولت وقت (روحانی) طرف ایرانی پیشنهاد داده بود تا تگ تحریمی سپاه پاسداران توسط آمریکایی‌ها برداشته شود؛ این خواسته تنها در متن پیش‌نویس طرف ایرانی (و نه پیش‌نویس نهایی) قیدشده و رابرت مالی آن را رد کرده بود؛ اما در پیش‌نویس جدید ارائه‌شده در دور هفتم گفتگوها (با راهبری علی باقری) برداشته شدن تگ FTO در پیش‌نویس نهایی گنجانده‌شده است. این اتفاق چنان ساختار تیم دیپلماتیک آمریکا را دچار تنش کرد که برخی افراد چون ریچارد نفیو قید همکاری با راب مالی را زدند! این عقب‌نشینی سنگین از جانب آمریکا در وین باعث شد تا کنگره تحریک‌شده و متن نهایی را وتو کند. ازجمله آنکه تگ FTO سپاه باید ما به ازایی چون مذاکرات منطقه‌ای و انصراف ایران از قصاص داشته باشد. این درخواست جدید از جانب تهران در مورا رد شده و حالا برجام منتظر تصمیم‌گیری از جانب آمریکایی‌هاست و نه تهران.

مجله نشنال اینترست در شرح وضعیت مذاکرات وین در گزارشی مهم و قابل‌توجه نوشته است: بایدن باید تا فرصت وجود دارد با حذف سپاه از لیستِ نمادین تروریسم اقدام خلاف منافع ملی آمریکای ترامپ را خنثی سازد، ترامپ آمریکا را به سمت یک جنگ ویرانگر با ایران سوق داده است.

 در این گزارش به قلم رایان کاستلو مدیر سیاسی نایاک آمده است:

گنجانده شدن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا اقدامی بود که در دوران حضور دولت ترامپ در قدرت انجام شد (آوریل سال ۲۰۱۹) و اکنون ایران تأکید دارد که نام این نهاد جهت دستیابی به هرگونه توافق اتمی با غرب باید هر چه سریع‌تر از فهرست مذکور خارج شود. باید توجه داشت که اقدام دولت ترامپ علیه سپاه پاسداران تا حد زیادی غلط بود و از هیچ بنیانی نیز برخوردار نبود. دولت بایدن نیز پیش‌تر ابراز تمایل داشت که سپاه پاسداران را از فهرست مذکور خارج سازد بااین‌حال این‌طور به نظر می‌رسد که اکنون از هزینه‌های سیاسی یک چنین اقدامی وحشت دارد!

در بخشی دیگر از این مقاله مقام ارشد نایاک با شاره به تشریفاتی بودن تگ FTO می‌گوید:

اقدام دولت ترامپ در قرارداد نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا حرکتی کاملاً جنجالی بود. در آن زمان، ایران به‌طور تمام و کمال تابع توافق برجام بود و از الزامات آن باقدرت پیروی می‌کرد. دولت ترامپ حتی در شرایطی که ایران متعهد به مفاد توافق برجام بود، به‌صورت یک‌جانبه از برجام خارج شد و سِیلی از تحریم‌ها را علیه تهران تحمیل کرد. اساساً حرکت ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سطح تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه را نیز به نحو قابل‌ملاحظه‌ای افزایش داد. برداشتن تگ FTO امتیازی راهبردی برای ایران محسوب نشده زیرا سپاه همچنان زیر فشار تگ SDGT (برچسب حمایت از تروریسم) باقی خواهد ماند.

هم‌زمان با توصیه مدیر سیاسی نایاک برای جلوگیری از کنش و واکنش در لغو تحریم تشریفاتی FTO یکی از مشاوران وزیر امور خارجه سابق (جواد ظریف) هم به صحنه آمده و در یک مقاله عجیب نوشته است که دو طرف باید کوتاه بیایند: آمریکا FTO را بردارد و سپاه پاسداران نیز متعهد شود که دست به تعقیب و مجازات عاملین ترور حاج قاسم نخواهد زد! هم‌زمانی انتشار این دو مقاله از عضو رسمی و غیررسمی نایاک در واشنگتن و سویس نشان می‌دهد که ماجرای قصاص قاتلان حاج قاسم برای طرف آمریکایی بسیار بااهمیت است و آن‌ها سعی دارند FTO را گران فروخته و از مهلکه جان سالم به درببرند.

تعقیب سایه به سایه قاتلان حاج قاسم در نیویورک / پیغام یک نایاکی به ایران: از قصاص صرفه نظر کنید!

فضای مذاکرات وین در حال حاضر به شکلی است که طرف آمریکایی سعی دارد شکست خود در مسیر پیشبرد مذاکرات وین را با ایجاد یک بازار مکاره جبران کند. در این وضعیت چند نکته اهمیت دارد:

۱-  تجربه به همه ناظران نشان داد که سپاه پاسداران در قابلیت کلی خود به شکلی است که نه تحریم می‌شود و نه قابلیت تحریم شدن دارد، تحریم سپاه تنها روی عناصر بیرونی مؤثر است، ازاین‌رو خروج سپاه از FTO تنها مقدمه‌ای کوتاه برای حذف تحریم‌های ثانویه در قانون کاتسا (STGT) محسوب می‌شود.

۲- تأکید آمریکایی‌ها در مذاکره فرابرجامی روی FTO بخشی از جنگ ادراکی دشمن در برابر عقب‌نشینی‌های آن‌ها در وین و نیز هوشمندی در جبران مشت پر ایران در گفتگوهاست.

۳- تکرار بیشتر در برابر بیشتر از جانب مقامات آمریکا نشانه‌ای از تلاش ناموفق آن‌ها در «مذاکره مستقیم» دارد.

۴- آمریکا می‌داند «قدرت منطقه‌ای» خط قرمزی است که ایران در موردش زیر بار مذاکره نمی‌رود.

۵- بیان این ادعا که پرانتز مرتبط با رفع تگ FTO سپاه در دور آخر مذاکرات آقای عراقچی بسته‌شده خلاف واقع است.

تحلیل دقیق از لحن مقامات آمریکایی نشان می‌دهد که آن‌ها تمایل دارند که فضای مذاکرات را «دوقطبی» کنند. هرقدر طرف غربی در این مسیر موفق‌تر باشد؛ میزان انتفاع ایران از برجام کاهش خواهد یافت. ایجاد فضای دوقطبی در حال حاضر مخاطب داخل ایران را نشانه گرفته است. هدف آمریکا از امروز به بعد نه ایجاد روزنه جدید در فضای گفتگو با دولت ایران؛ بلکه ایجاد شکاف اجتماعی در ساختار کشور است.

ازاین‌رو رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین دیدار با کارگزاران نظام توصیه کردند که مسائل کشور به مذاکرات گره نخورد. این تأکید راهبردی با افزایش کنش‌های اقتصادی درونی امکان‌پذیر است. دوران توسعه افقی هم‌عرض با تحریم‌های افقی به پایان رسیده است، وقتی دشمن مدل تحریم‌ها را عمودی کرده است، ما نیاز داریم که قرارگاه (صندوق) توسعه با برنامه‌ریزی‌های کلان جدید داریم، در دورانی که دشمن دولت را به‌سوی تصمیم‌گیری سیاسی هل می‌دهد، باید مدل‌های تصمیم سازی ترسیم کنیم!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 160
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 25
  • ابوالفضل IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    کی هزار سال دیگه ؟!
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      شما فکر میکنید عملیاتهای مسلحانه کرانه باختری اتفاقی است؟ پیشرفتهای نظامی عجیب یمن و تسلیم کردن دشمن اتفاقی است؟ حملات سایبری گسترده علیه اسرائیل و آمریکا اتفاقی است؟ منتظر اتفاقات بی سابقه باشید، دشمن بهتر از شما از پشت پرده باخبر است که این طور به التماس افتاده است . . .
    • احمد TR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      60 17
      عجله نکن آسیاب به نوبت. از قدیم گفته اند گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی . ما هنوز نمرده ایم . شکی نکنید که انتقام را 100 در 100 خواهید دید.
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      54 17
      تا حالا پنج نفرشون هلاک شده اند از ۵۳ نفر. میلیمتری بهشون نزدیک می شویم، عجول نباش. ما خدا را داریم.
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      21 14
      اولین قدم ح.ف بعنوان ستون پنجم باشه!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      36 16
      جواد ظریف) هم به صحنه آمده و در یک مقاله عجیب نوشته است که دو طرف باید کوتاه بیایند: آمریکا FTO را بردارد و سپاه پاسداران نیز متعهد شود که دست به تعقیب و مجازات عاملین ترور حاج قاسم نخواهد زد! (((( دیگه احتیاجی به دشمن نداریم )))) {{{{ببین چه کسی وزیر خارجه ایران بوده }}}}
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      44 8
      وقتی برخی ادعا می کردند زبان دنیا را بلدند و فقط هم ایشان بلدند، به اصرار صهیونی ها، یانکی ها نام سپاه را در فهرست سازمان های جنایی قراردادند! اما اینک که مدعیان سابق بر این باورند که دولت مردان کنونی زبان دنیا را بلد نیستند و بی تجربه، یانکی ها به التماس افتاده اند که برخی شروط را کم کنیم تا ایشان بتوانند با حفظ وجه داخلی شان نام سپاه را از آن فهرست حذف کنند! بالاخره ملت معنی زبان دنیا را فهمید!!!!
    • اریا IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      9 1
      صبر کن. بزودی
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      13 5
      خانم سوزان از الان به فکر همسر بعدی باش .
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      7 1
      بزودی
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      5 2
      البته اگر امثال تو نبودند این اتفاق خیلی زود انجام شده بود اکنون سایه ترس انتقام ترور شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی مهندس وهمراهانشان آرامش را از آنان گرفته چیزی که هیچکس در دنیا فکرش را نمی توانست بکند برای موش مرده های امریکایی اتفاق افتاده
  • یک ایرانی IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    منتظر انتقام از عاملان ترور ناجوانمردانه سردار دلها حاج قاسم عزیزمان هستیم.
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      منتظر باش
    • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      38 11
      بزودی دخل همه جانیان میاد حتما می‌بینیم فقط غربگداها تا ۶ ماه آینده گوشها شون را نسبت به اخبار خارج از ایران ببندند که یه وقت برق نگیرشون
    • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      38 9
      تو هم منتظر باش! اونوقت از خجالت خودتو تو سوراخ موش قایم کن، آمریکایی ها مثل .... به التماس افتادن ولی عده ای تو ایران بهشون فشار میاد و نمی تونن این واقعیت رو بپذیرن اینا از آمریکایی ها آمریکایی ترن
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      9 1
      22:57! تو هم منتظر باش. دیر یا زود داره؛ اما سوخت و سوز نداره.
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      8 1
      ۲۰:۴۴ چقدر هم به خودت مثبت دادی خوب الان دیگه من درستش کردم وعادلانه شد.
    • هادی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      9 4
      لشگر سایبریتون رو آوردید که رأی منفی به انتقام عزیز دلمون بدید؟ این یه قلم دیگه از اون تو بمیرم ها نیست.!!!
  • یک ایرانی IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    منتظر انتقام از عاملان ترور ناجوانمردانه سردار دلها حاج قاسم عزیزمان هستیم.
    • AT ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      1 13
      اینجوری که شما جو گیر شدید، اگه جمهوریخواهان برگردند که چیزی از ایران باقی نمیمونه.
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    33 7
    تازه می شه مثل قدیم . جنگ تن به تن ..
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    83 13
    برجام خسارت محض که اقتصاد ایران را خاکستر کرد هم دستپخت همین جماعت بی وطن نایاکی و نفوذی های داخلی آنها است
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    72 10
    بسیار عالی. الحمدلله که تیم ظریف نیست
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      45 7
      درود بر وزارت اطلاعات که لیست کامل عاملان ترور را به دست آورده است.
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    هیچ وقت نخواهید توانست انتقام ژنرال سلیمانی را بگیرید.
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      53 3
      خدا را چه دیدی؟
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      77 14
      تو چرا میسوخی؟ قطعا انتقام میگیریم ،به کوری چشم دشمنان حاج قاسم
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      45 9
      ببخشید این مقدار درک داشته و متوجه باشید . چنانچه هیچوقت نمی توانیم انتقام شهدای خود را بگیریم . درخواست همسر پمپئو با آن حال و روزش که نصف شده و افراد نایاک بصورت واضح و فرستاده به ایران و در مذاکرات وین چنین درخواستی که در این گزارش عنوان شده بابت چیست . آنرا جنابعالی نادیده میگیری ،که ارزش مرد بدان است که چگونه سخن بیان کند . جنابعالی میفهمی ، و آنان نادان هستند!! ؟ تا کنون چند نفر از اشخاص درگیر گفته شده بسزای عملشان رسیدند ،حتی در اسرائیل که وضعیت امنیتی حاکم بر آنجا در دنیا نظیر ندارد . با رصد افراد متر به متر .
    • ناشناس IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      53 8
      وقتی که به حول و قوه ی خداوند گرفتیم اونوقت وقتش را شما هم متوجه خواهی شد
    • حسین IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      11 10
      منتظر باش
    • دادا IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      42 9
      میشه خفه شی ناموس تو در خطر بود سردار سلیمانی سینه اش را سپر دشمنان ایران کرد و شهید شد اگه یک کمی و شرف داری ساکت شو انتقام اورا میگیریم حتی اگه به جان خودمان هم خطر داشته باشد صد در صد انتقام میگیریم
    • رمضانعلی محمدیان IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      17 5
      بسم الله. باسلام صحیح میفرمائید اگر تمام بوزینه های واشنگتن هم به انتقام این جنایت به هلاکت برسند باز همسنگ لنگه کفش سردار هم نیستند و برای همین اصل هر انتقامی به قیامت سپرده شده
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      1 5
      ۲۲:۲۱ اره مثل رجزخونی درمورد نابودی اسرائیل
    • DE ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      1 0
      هیچ وقت نخواهید توانست انتقام ژنرال سلیمانی را بگیرید. خب اگه جرات‌دارند برن کنار دریا مسافرت حتی نانوایی یا تنهایی برن دبلیو سی. برن جایی مهمونی دیدن‌اقوام یا برن سینما‌...کلا اگر یک‌لحظه توانستند‌راحت زندگی کنند . این زندگی از هزار بار مرگ بدتره تازه انتقام سر‌جاش
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    18 73
    مگر تونستید انتقام دانشمندان هسته ای را بگیرید فخری زاده و دیگران چطور؟؟
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      55 13
      بله گرفتند، با حذف پدر هسته ای اسراییل در تلاویو
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      30 5
      صبور باش
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      66 9
      دوست من همه اخبار همه جا منتشر نمیشه نگران نباش سیمرغ ایران چندین سال هست که دوباره سایه اش را در خاورمیانه پهن کرده‌،‌
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      15 31
      پدر هسته ای اسراییل پیر و مردنی بود و صدها شاگرد تربیت کرده و هنوز هستند. بمب ها اتم هم موجودند. کشتن پدر هسته ای پیر که خودش امروز فردا می میردکه نشد انتقام شهید فخری زاده. واقع مطلب اینه ما تا کنون نتوانستیم انتقام قابل توجهی بگیریم.
    • Jerjeeeeees DE ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      3 0
      تو کوری تمام دنیا دیدند نیازی ب تیربار و ماهواره و قروادا نیست و کوکتل ملتوف هم برای بدرک رساندن یک حیووان کافیست ... اما این فشار به کجای بدن خائنین داخلی و فارسی بلدان خارجی می اید ... عجبااااا
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    65 8
    پمپو آن موقع هر روز مصاحبه قلدری می کرد،حالا هم مثل موش آب رفته خشک شده و نیم وزن شده است،سردار دل ها در همه جا هست
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    15 4
    سرمایه داری بایدباسقوط بیشترکسری نابودشود
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    13 7
    باکسری بودجه هم بااین هزینه واختلافاتشان ونفوذورشدمقاومت ، بیشترتامرگشان میترسنننننننننننننننننننننننننننننننننننننن
  • برزو IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    34 4
    انتقام سردار دلها حاج قاسم عزیز باید گرفته شود
  • A.m IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    30 9
    همانطور که ترامپ بی ... به خود اجازه میدهد ناجوانمردانه سردار عزیز ما را که فداکاری های او در نابود کردن داعش حتی به نفع اروپا و آمریکا بود،ترور کند ،من حاضرم به طریقی به آمریکا نفوذ کنم و پس از یافتن ترامپ خرخره اون نامرد را پاره کنم و تیکه تیکه اش کنم. بایدحتما انتقام خون حاج قاسم آنقدر شدید باشد که درسی باشد برای امریکا تا ابد
    • من IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      11 15
      من فکر میکنم تو میخوایی فرار کنی امریکا راهی نداری میخوایی از این روش استفاده کنی
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    14 6
    منتظریم
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    24 7
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    8 14
    یعنی همسر دوم پمپئو تو لیست انتقام ماس؟!!
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    32 2
    شما این خاین های وطنی و دزد ها و حقوق های انچنانی رو رهگیری کن انتقام حاج قاسم دیر یا زود گرفته خواهد شد
  • علی GB ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    23 4
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک اللهم العن العصابة التی جاهدت الحسین و شایعت و بایعت و تابعت علی قتله اللهم العنهم جمیعا
  • حواست باشه IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    20 6
    به حول وقوه الهی وبا جانفشانی سربازان گمنام امام زمان روح الفدا ، منتظر خبر نابودی قاتلان سردار ایرانی هستیم
  • دانا IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    15 5
    بی صبرانه منتظر انتقام از قاتلان سردار هستیم.
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    18 3
    خانم سوزان، بزرگترین افتخار برای شما و شوهرتان اینست که مرک پمپئو، انتقام خون سردار دلها باشد. خودتان را بی نصیب نکنید
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    14 3
    به نظر شما تقصیر چه کسی است که دشمن انقدر وقیح شده است؟
  • من IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    15 6
    من دست هر کسی که ترامپ قمارباز رو بکشه میبوسم
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    23 3
    رحم نکنید به روباه های حیله گر
  • سید فروزان CH ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    14 4
    لطفا نام آن مشاور ظریف را هم ذکر نمایید برای افرادی مثل من که در خارج از کشور هستیم و اخبار مملکت را از طریق مشرق دنبال می‌کنیم ، ضمن اینکه تا به کی ملاحظه کاری، بابت ذکر نکردن نام بی غیرتان ... ،نه به امنیت ملی و نه به صلاح نظام خدشه‌ای وارد میشود اکر نام این افراد را بنویسید
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      12 8
      چرا رفتی خارج زندگی می‌کنی کنار گود نشستی میگی لنگش کن تو هم مردمو فیلم کردی مثل بقیه
    • Jerjeeeeees DE ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      0 0
      تو نمیخواد کسی رو قضاوت کنی این اقا اونقدر شرافت داره با اینکه در خارج از کشوره دلش با هموطناش باشه اما چه بسیار هستند خائن هایی ک روی سفره این ملت و مملکت لقمه میزنند و در پنهان و پیدا لگد به این سفره و این خاک میزنند یکیش خود تو ک دست کمی از بی ... نداره
  • محمد IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    22 4
    من که تا وقتی انتقام سردار دلها گرفته نشه قلبم آروم نمیشه
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    28 3
    هم خطاب به گروه مذاکره کننده هم مسئولین عزیز که در لیست تحریم مفتخرند و حتی مشرق عرض می داریم که برای ملت خون شما از خون حاج قاسم رنگین تر نیست و حق هیچگونه معامله یا به اصطلاح خودتان مذاکر را در این خصوص که خط قرمز یک جهان شیعه و سنی است را ندارید. و این آخرین مرتبه ای باشد که طوری روی خوش به امریکا نشان بدهید که این وحوش به خود اجازه ی چنین پیشنهادی را بدهند. والسلام
  • جیم IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    15 4
    بخدا من هم بی صبرانه منتظر به درک واصل شدن این اراذلم
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 7
    حکومت ایران خودش گفت با موشک باران پایگاه عین الاسد صدها آمریکاییهاراضربه مغزی وکشت-حالا دیگه چرا اینقدر میترسید!،
  • ایرانی IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    5 3
    تا نا بودی اسرائیل و سران ملعون وگرگ صفت امریکا انشا الله چیزی نمانده
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 5
    حالا کی گفته ایران فقط میخواد انتقام قاسم سلیمانی را بگیره ....ممکنه کسانی دیگری هم دنبال انتقام باشن....اون با سم های انکپسوله شده...
  • محسن IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    7 4
    باید بزنن فکشون رو بیارن پایین.با نامردی حاج قاسم رو مظلومانه شهید کردن.
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    4 4
    دوباره قمپز! نامه رو منتشر کنید تا باورمون بشه
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 5
    راستی این صدای ایرانی در تظاهرات غذه چی بوده، بارک الله تا عمق ترکیه نفوذ کردیم وانشالله این رژیم اردوغان به دست خودمان اداره میشه
  • منوچهر حاتمى US ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    5 3
    حاج قاسم شخصيتى كه ديگر زاده نخواهد شد اسم حاج قاسم هميشه اشك منو درمياره انتقام حتماً گرفته مىشود به من ماموريت داده شود حاضرم
  • بهاره IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    9 5
    از هر چه بگذرید حق گذشتن از خون سردار دلها را ندارید
  • حجت IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    5 5
    سلام بر حاج قاسم عزیز ان جندالله هم الغالبون این اراده خداست که ظالمان را ذلیل کند .
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    نگو مشرق
  • رضا IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 13
    از عاملان ترور سردار افرادی ازکردستان عراق در فرودگاه بودند که قطعا با هماهنگی روسای خودشان اینکار را انجام دادند با اونا چکار کردید اگه راست می گید اول حساب اینها را که نزدیکترند برسید بعدا حساب اونها را هم می رسید
  • US ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 4
    برای ایجاد دوقطبی روحانی و فائزه دست به کار شده اند کارگزاران هم حمایت ستادی می کند
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 4
    چرا از حاج قاسم ها توی کشوری که اینهمه دزدی و رانتخواری و فساد اداری زیاده استفاده نمی‌کنیم
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 0
      حرف نزن
  • سیدمهدی موسوی IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    9 2
    تا انتقام نگیریم آروووم نمی گیگیریم
  • ابوشاهد کرج IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    9 3
    اشتباه احمقانه یانکی ها در ترور نامدارترین فرمانده شهیر مبارزه با تروریسم خاورمیانه ژنرال ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فرمانده نیروهای حماسه افرین سپاه قدس حاج قاسم سلیمانی بی تردید دارای پس لرزه های بزرگ در هییت حاکمه یانکی هاست
  • ایرانی IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    4 5
    زنده و برقرار باشد ایران، درودها به سربازان گمنام امام زمان (عج) مرگ بر اسراییل مرگ بر امریکا مرگ بر منافق ،اسلام پیروز است ان شاءالله
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    4 3
    برچسب ftoحقیقتا نمایشی و بی معنی اگه آمریکا این امتیاز نمیده بیاید بیرون تمومش کنید
  • محمدعلی بخشی IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    4 5
    سلام خدایاخودت کمک کن تازنده ایم خبرقصاص قاتل سردارعزیرمان رابشنویم قاتلین اصلی ترامپ ونانتایابومعلون هستن خدایابه امیدتومنتظراین جشن بزرگ هستیم
  • ابوالفضل IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 1
    سلام و ارادت خدا کنه هزار تیکه بشم ولی از خون سرباز و سردار کشورم نگذرم. باید باید باید به سزای کار کثیفشون برسند. هیهات من الذله ..... هیهات....
  • حسین IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    4 0
    منطق ریشه ای برجام ایراد اساسی دارد. دزد آمده آب و خوراک خانه شما را قطع کرده و با پر رویی شرایط برای رفع دزدی مطرح می‌کند شرایطی که برای او با یک امضا نقض میشود و برای ما خسارتش می‌ماند و این سیکل معیوب تا مغز استخوان و بدبخت و بی آبرو کردن ما پیش می‌رود. باید برای اقتصادمان در دنیای چند قطبی آینده بدون برجام بازی برنامه ریزی کنیم. دنیا بزرگ است و فرصتها زیاد
  • حامد IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 0
    هر نوع موشکی که برای اتصال کلاهک هسته ای طراحی یا با لغت دقیق دیزاین نشده هیچ مغایرتی با برجام و قطعنامه 2231 نداشت،هر صحبتی راجع به این مورد دم تکان دادن های اصلاح طلبیون برای امریکا ایران فروشی و خیانت است
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 3
    بگذارید توافق برجام امضا شود وتحریمها ی ظالمانه رفع شود وبعد لز هر کی خواستین انتقام بگیرین وبکشین.
  • GB ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 0
    بایدن بیمار روانپریش در اتش برافروخته ترامپ خواهد سوخت
  • رحمانی IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    حاج قاسم اسطوره زنده و معاصر ایران زمین بود و گرفتن انتقام خون ان بزرگوار از مطالبات به حق هر مسلمان و ایرانی می باشد. هیچ مسئولی در ایران حق مذاکره درباره انتقام خون حاج قاسم را ندارد.
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 0
    درود بر سپاه
  • ترابیان IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 0
    ننگ بر افساد طلبان بزدل حیله گر ....چند سال در هتل کوبورگ و ...حق ماموریت گرفتند و بابت خطای بزرگ شان مدال افتخار و ۷۰۰ سکه بهار آزادی و برجام کذایی را که هیچ نفعی برای کشور نداشت و در حکم اره دو سر بدای ملت بود بر کشور تحمیل کردند و علوم مهندسی و هسته ای را در کشور نابود کردند حالا طرفداران برجام کذایی که متشکل از افساد طلبان بی غیرت هستند تیم جدید را بدون دستاورد می دانند
  • ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    سود پتروشیمی میانکاله هرچقدر هم باشد به ضرر نابودی ابدی طبیعت‌میانکاله‌ نیست. رحم کنید، تا بررسی زیست محیطی، پتروشیمی میانکاله منوقف شده؟؟ بررسی محیط زیست چییه؟؟ پتروشیمی‌ میانکاله چرا جمع آوری نشد؟
  • حسن IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    انتقام حق ملی ماست،چون در غیر اینصورت ،دشمن ودشمنان،هیچوقت به ما اجازه پیشرفت نمیدن .درسته که در داخل یک مشت غارتگر ودزدافتادن به جان ومال مردم.ولی اقتدار یک مقوله دیگر است که باید قدرت وجسارت داشته باشی تا در امان باشی.
  • ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • محمدی IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    بشدت منتظر خبر خوش هلاکت عوامل دخیل در شهادت سردار سلیمانی عزیز هستیم.
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    چرا ما باید از خون پدرمون بگذریم!؟
  • لا حیا لمن لا دین له IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 1
    چقدر گذاشتن عکس زن با این پوشش براتون راحت شده!
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 0
    همین که شب و روزشان در جهنم هستش بهتر از انتقام هستش،این خودش نوعی انتقام هست
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    کوچکترین روزنه ای پیدا کنیم هر کدام از سگ های نجسی که در ترورنقش داشتند،به درک واصل خواهیم کرد،شمارش معکوس شروع شده
  • باران IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    زودتر
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    بیشترازترامپ‌قماربازوپمپئودائم‌الخمر اون‌حرام‌.... جان‌بولتون‌خبیس‌رابایددرسرلیست‌انتقام قراردادبنظرم‌ازاون‌رفقطخودحرام‌اش‌ است.اگه‌اون‌بیشرف بولتون رااول‌سقط‌کنندخیلی خوب‌میشه!
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    با این حرف وزیر خارجمون حال کردم ، یه جور حس غرور بهم دست داد
  • Pple IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    چه رویی دارن! کوتاه بیایم پررو تر میشن
  • فرهاد IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 0
    انگار جناب وزیر خارجه امریکایی نشین سابق،جناب ظریف براستی با سردار شهید سلیمانی مشکل داشته و داره، حالا که کاره ای نیست باز هم بیانیه میده و از کیسه خلیفه میبخشه،اگر روزی به هر دلیل از خون سردار بگذرند به تمام شهدا خیانت کرده اند.
  • سیف IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 0
    خوش‌خبر باشی ان‌شاالله مشرق!
  • سیف IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 1
    گزارش بسیار بسیار عالی بود دست‌تون درد نکنـه
  • محمدبهرامی بلوچ IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    5 0
    اگر دولت‌ها معامله کنند مردم وملت معامله نمیکنند پرورش یافته های شهید حاج قاسم صدرصد انتقام حاج قاسم را از ترامپ ها پمپوها خواهند گرفت
  • محمدبهرامی بلوچ IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    5 1
    اگر دولت‌ها معامله کنند مردم وملت معامله نمیکنند پرورش یافته های شهید حاج قاسم صدرصد انتقام حاج قاسم را از ترامپ ها پمپوها خواهند گرفت
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    خاورمیانه نه ؛ فقط غرب آسیا ، غرب آسیا !!! تکرار کن.......
  • فرزاد IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    ما بخاطرتعهدی که روحانی وتیم مذاکره کننده سابق به شیطان بزرگ دادند مجبورشدیم مجددا وارد مذاکره شویم وگرنه ایران هرگز به اوباش آمریکایی باج ده نبود ما باید تمام افرادی که درترور سردارشهید سلیمانی دست داشتند همه شان رابدرک وبه حهنم بفرستیم .ملت ایران منتظرند
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 0
    خدابیامرزه حاج قاسم رو زنده کلی برکت داشت برای ایران حالا خونش هم داره برای ایران برکت میاره . زندگی به این میگن که آدم توی زندگی ومرگ برای سایرین برکت داشته باشه.روحت شاد
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 0
    غیرت و شرافت برخی مسوولان ما کجا رفته؟ اگر آقای ظریف واقعاً گفته باشه که ایران باید از انتقام خون حاج قاسم کوتاه بیاید دیگه شک ما به یقین تبدیل میشود که اینها طی این چند سال به کشور و مردم و شهدا خیانت کرده‌اند
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    خوب بود
  • IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    فان حزب الله هم الغالبون، انا من المجرمین منتقمون
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    ان‌شاءالله انتقام سخت نزدیک است.
  • IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • بنده خدا IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    بزرگی همیشه به گفتار نیس دوصد گفته چو نیم کردار نیس
  • یاوری IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 0
    درخواست منم انتقام گرفتن از ترامپ و همدستاشه
  • GB ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 0
    قاسم سلیمانی یه سرباز مطیع ولایت بود
  • ترابی IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    ایران باید انتقام بگیره. ... به هیچ عنوان نباید عاملان ترور جون سالم به در ببرن.
  • گودرزی IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    کاش من این انتقام رو ببینم و ذره ای از آتش قلبم خنک بشه
  • علی IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 6
    مرگ بر دولت آمریکا . خانواده حاج قاسم و دیگر شهیدان هستند که باید نظر بدهند . البته از بزرگ واری ایرانی ها و معرفت بالای مذهب شیعه هیچ چیز بعید نیست .
  • حسین IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    5 0
    کاش علاوه بر گرفتن انتقام از عوامل شهادت سردار دلها که به گفته شما سخت وزمان بر است وحتما هم باید پاسخی در خور بگیرد.عوامل داخلی را هم که با ایجاد گرانی و....در کشور کمر مردم را شکسته اند هم مجازات کنید.قطعا مجازات امثال روحانی و... جلوی دزدان بعدی را خواهد گرفت
    • ناشناس IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 0
      اخوی جان درست می گی و متین اما الان موضوع فرق داره
  • ارش IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 0
    بابا تا کی صبر کنیم چد موشک به سمت کاخ سفید و پنتاگون و محل هتلهای ترامپ و تاسیسات نظامی امریکا و کلا چند صد نقطه را بزنید امریکا طبل تو خالی هست بادکنک هست سریع نابود میشود مردم امریکا همین را میخواهد از شر این ابلهان راحت شوند .
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    حداقل بنده به عنوان یک ایرانی ساکن ایران که تحریم مشکلاتی را هم برای زندگی بنده مثل سایرین ایجاد کرده است، حاضر هستم تحریم ها باقی بماند ولی این قاتلین به سزای عملشان به صورت کاملا دردناک برسند.
  • آزاد مرد IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    انتقام حق ملی ما و هر انسان آزاده و با شرافت هست.
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    مرگ بر آمریکا و اسرائیل
  • مسلم IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    اينكه انتظار مرگ ميكشن بدترين شكنجه براشونه يه روز از شدت ترس ميميرن.
  • Nm IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    انشالله نوبت خود ترامپ هم باید برسد ...
  • رضا IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 0
    کابوس وار به زندگی ننگین خودشان ادامه می دهند وهرشب خواب مرگ می بینند وترس از اینکه محافظ ویاهمراهانشان جاسوس نباشند و هرلحظه ممکن است یکی چاقویی درقلب سیاه شان فرو کند وبه زندگی نکبت بارشان پایان دهد هم ارزشمند بوده و بااین شیوه بجای یکبار مردن هر روز دارند میمیرند
  • DE ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 0
    انتقام بگیرید
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 0
    فقط ترامپ رو جوری بزنید که به راحتی نمیره! باید زجر کش بشه!
  • معین IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    بابا شما ها دیگه کی هستید .
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    خدایا شکرت که ح. ف. و آقای ج. ظ. و نهیف به تاریخ پیوستند!!!!!!!!
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    ما دلمان را به مذاکره با آمریکا خوش نکرده ایم روی آن حساب هم نمی کنیم سپاه ونیز انتقام خون سردار سلیمانی خط قرمز ملت ایران است رد شدن از آن حتی درآینده از نظر ملت ایران خیانت تلقی می شود توسط هرکس وبا هر توجیهی باشد
  • بابایی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    انتقام میگیریم.
  • شاهد IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 0
    مرگ بر امریکا.حتی اکه تک تک این سیاستمدارها ی جنایتکار و قاتل هم کشته بشن نمیشه تقاص خون حاج قاسم عزیزمون.یادش گرامی راهش مستدام باد.
  • نژاد رضایی IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    منتظریم
  • داود DE ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    ممنون مشرق. من که بی صبرانه منتظر انتقام از قاتلان سردار هستم
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    زودتر
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    سپاه بر مجازات عاملان ترور قاسم سلیمانی تمرکز کند
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    مسلما فشار انتقام بر روی آمریکا نباید پاک بشه
  • . IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 0
    ترامپ از ترس مرگ روزی هزار بار خودش رو خیس می کند .
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      2 0
      فائ رف برو پوشک ترامپ را فوری عوض بکن .
  • شاهرخ TH ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    تحلیل دقیق و درست . من در تعجبم ، این نخبه های سیاسی ، کجا اموزش دیده اند که اینقدر دقیق ، توانایی بررسی دارند . درود بر شما
  • GB ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    نه تنها ایران باید از مذاکرات خارج بشه. بلکه باید از ان پی تی هم بیاد بیرون.
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    اگر جنایتکاران امریکایی مجازات بشوند، بزرگترین ضربه بر هیمنه پوشالی آمریکا فرود خواهد آمد و دومینویی عجیب براه خواهد افتاد. آمریکایی ها بیش از نگران جان بی ارزش ترامپ و پمپئو باشند بیشتر نگران اثرات تبلیغاتی تخریبی مجازات شدن آنها هستند. آمریکایی هر جا و هر وقت هر کاری خواستند انجام داده اند و هیچ وقت و هیچگاه به هیچ مرجعی پاسخگو نبوده اند و حال با قدرتی روبرو شده اند که می خواهد این نمایش اقتدار آنها را درهم بشکند که اثر حداقلی آن از بین رفتن ترس دنیا از آمریکا خواهد بود. عملیات مجازات جنایتکاران آمریکایی باید شود تا همگان بفهمند ایران اسلامی با تکیه بر خداوند متعال قادر به اجرای هر گونه اقدامی می باشد تا انتقام خون شهیدان مظلومش که در اتوبان فرودگاه بغداد بر زمین ریخته شد را بگیرد، انشالله
  • دارابی IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    درود بر حاج قاسم. منتظر انتقام خون شهیدان حاج قاسم و ابومهندس و همراهانشان هستیم.
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    اگه بخوای بدونی ترامپ قمارباز الان کجاست تو زمین گلفش داره عشق دنیا و میکنه
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    هر موقع انتقام گرفتید اطلاع رسانی کنید
  • باقری IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    قاتلان شهید سلیمانی نمی‌توانند خواب راحتی داشته باشند.
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    مسیول اصلی شهادت سردار عزیزمان ترامپ است. او را نیز نباید فراموش کنیم.
  • ازاد IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    زیاد اذیتش نکن زهر تنهایی ک میشه ها
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    آمریکا یواش یواش داره از عناصر قدرت خالی میشه، دستش برای فشار بیشتر به ایران واقعا خالیه، ایران هم با درک این موضوع میخواد مذاکره رو کش بده وامتیاز بگیره، بسط نفوذ ایران، قضیه اکراین که ارزش ایران در قرارگیری در یک سمت قضیه که وزن محور قرارگیری ایران در هر سمت بالا خواهد رفت، واشنگتن را در تنگنای بدی قرار داده، نه می‌خواهد ونه می‌تواند ایران را نادیده بگیرد، لذا بی‌صدا در حال التماس برای مذاکره هست
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    فائزه رفسنجانی رفیق شفیق ترامپ کجایی که ترامپ از ترس بخودش پیچیده . فوری برو بازش بکن .
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      0 0
      زود برود
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    اصلاحطلب ممکنه تابحال روی حاجی معامله کرده باشه و پول بلوکه را جنس یخچال و تبلت و این جور اشغالها گرفته باشه و داخل ده برابر قیمت فروخته باشه و از نعمات اتم و تحریم و 8سال مذاکره استفاده کرده باشه.
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    اگر قراره که بمیرند پس چرا ترامپ بی خیاله و چند سال بعد مجدد رئیس میشود ؟احتمال زیاد زد و بنده شده روی هیچ و پوچ یا منافع فردی چند نفر دلال اتم و برجام و مذاکره. بقیه هم سیاهی لشگر
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    حاج قاسم که یک نفر نیست. یک مکتب بود یک لشکر بود یک فهم ایرانی وطن پرست ویک نفر یکتا پرست واقعی. از کدام یک صرف نظر کنیم. سیاست یک تکنیک است و ربطی به سواد وثروت و قدرت ندارد.
  • سعید IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    هیهات که اگر همه جنایتکاران امریکائی تروریست کشته شوند و قصاص شوند،دل ما خنک نخواهد شد،ولی انتقام از بوزینه های ساکن نیویورک قطعی هست،توقع کار بیشتر از مسئولین اطلاعاتی و امنیتی کشور داریم،در حفاظت حاج قاسم کوتاهی شد ،نباید در قصاص قاتلانش قصور شود،آزادگان زیادی در جهان حاضرند حکم قصاص را اجرا کنند،ترامپ و پمپئو و دیگر عوامل دخیل میتوانند از تجربیات سلمان رشدی برای رفتن به توالت استفاده کنند. مرگ مانند نگهبانی هوشیار آنها را ززر نظر دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس