دادگاه تجدید مصر حکم حبس ابد رهبر زندانی اخوان المسلمین را تایید کرد

منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند، دادگاه تجدید نظر مصر حکم حبس ابد «محمد بدیع» رهبر زندانی اخوان المسلمین را تایید کرد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری آناتولی ترکیه، دادگاه تجدید مصر روز چهارشنبه حکم حبس ابد «محمد بدیع»، «محمد البلتاجی» و «صفوت حجازی» از سران اخوان المسلمین مصر را تأیید کرد.

احکام صادره مربوط به پرونده خشونت‌ها در استان بورسعید در سال ۲۰۱۳ است که بر اثر آن پنج نفر کشته شدند و دادگاه جنایی مصر در سال ۲۰۱۵ رهبر اخوان المسلمین و ۶۶ تن دیگر را مجرم شناخت؛ اما اخوان المسلمین اتهامات وارده علیه اعضای خود را نپذیرفت و به رأی صادره اعتراض کردند.

بر اساس این گزارش، دادگاه تجدید نظر مصر برای ۶ تن دیگر از متهمان این پرونده ۱۵ سال حبس و برای یک متهم دیگر یک سال حبس و ۵۹ تن دیگر را نیز تبرئه کرد.

دادگاه تجدید نظر مصر در سال ۲۰۲۰ پس از اعتراض به احکام صادره از سوی اخوان المسلین تشکیل و بار دیگر احکام صادره را تایید کرد؛ اما این گروه برای بار دوم و در آخرین فرصت به احکام صادره اعتراض کرد؛ اما در جلسه محاکمه روز چهارشنبه احکام سران اخوان المسلمین تایید شد.

پس از بازداشت محمد بدیع، در سال ۲۰۱۳، اخوان المسلمین محمود عزت را به عنوان رهبر موقت این گروه معرفی کرد.

دولت مصر، اخوان المسلمین را یک «گروه تروریستی» می‌داند و فعالیت‌های آن را پس از کودتای نظامیان علیه دولت محمد مرسی غیر قانونی اعلام کرده است.

در چند سال گذشته شمار زیادی از اعضای این حزب بازداشت و زندانی شده‌اند. شماری از رهبران آن در زندان و یا در جریان دادگاه فوت کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 2
    حق شون می باشد اخوان المسلمین همان داعشی هاست
    • محمد IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      0 1
      برو بابا تو اصلا دااعش میفهمی چیه اخوان گروه خوبی بود قبل از اینکه مورد سواستفاده اروپایی ها قرار بگیره
    • محمد IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      0 1
      برو یکم کتاب بخون بفهمی دنیا دسته کیه اینکه هرکی ریش داشت بچسبونی به داعش نشانه حماقته
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      1 0
      دقیقا خون مظلوم به گردن اینهاست شیخ شحاته چه گناهی داشت؟ وقتی در زمان مرسی احمق و منافق او را به ان شکل فجیع کشتند و اخوان حمایت کرد در واقع چهره اصلی خود را نشان دادند که چه کینه عمیقی از شیعه و اهل بیت دارند و همنوا با صهیونیستها هستن حالا نوش جانشان!
  • IR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 0
    کل خراب هایی مثل مرسی تمام داشته های اخوان را یکشبه بر باد دادند. نفاق و ارتباط با اسرائیل کار دستشان داد
  • سید عبدالله قریشی بوکانی IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 1
    اخوانی ها یک جامعه نمایشی و بی خاصیت هستند، تفکراتی بدون پتانسیل و فاقد هیچگونه اهرم اجرایی ... در چند سال حضور اخوانی ها در جوار مرزهای فلسطین اشغالی اگر بجای گروه اخوان المسلمین یک جمعیت اهل تشیع حضور داشتند اکنون کشوری بنام اسرائیل حضور فیزیکی نداشت در حالیکه با وجود ژستهای مومنانه اخوانی ها در وضعیتی که مدام شاهد مظلومیت و مصائب فلسطینیان هستیم هیچگاه کمترین عکس العملی از سوی آنها را شاهد نبودیم در حالیکه اگر بر اساس چارچوب و موازین شریعت اسلامی می بود بایستی فتوای جهاد صادر می کردند. همان بهتر که این تفکر در گوشه زندان بپوسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس