کد خبر 1365473
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
عوامل موثر در افزایش قتل‌ها در آمریکا/سیاه پوستان همچنان بیش از سفیدپوستان کشته می شوند

یک گزارش نشان می دهد جمعیت سیاه پوستانی که طی سال های اخیر در آمریکا کشته شده اند بیش از شهروندان سفیدپوست بوده است.

به گزارش مشرق، تعداد سیاه‌پوستان آمریکایی که در سال ۲۰۲۰ به قتل رسیدند، ۳۲ درصد در مقایسه با سال قبل از آن افزایش یافت.

به گزارش «دیلی میل»، قتل‌ها در سراسر جمعیت نژادی آمریکا بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ میلادی، ۳۰ درصد افزایش یافته است.

این بیشترین میزان افزایش از سال ۱۹۰۵ به حساب می‌آید.

بر اساس گزارش مربوط به جنایت اف‌بی‌آی، سیاه‌پوستان تأثیر بزرگتری از این روند مرگبار را متحمل شده‌اند.

در سال ۲۰۲۰، ۹ هزار و ۹۴۱ آمریکایی آفریقایی تبار، در مقایسه با ۷ هزار و ۴۸۴ نفر در سال قبل از آن به دست افراد دیگر جان خود را از دست دادند.

این نشان دهنده افزایش ۲ هزار و ۴۵۷ مورد قتل در این یک سال است.

همچنین قتل سفیدپوستان از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ شاهد افزایش ۲۱ درصدی بوده و از ۵ هزار و ۷۸۷ مورد در سال قبل به ۷ هزار و ۴۳ مورد رسید.

افزایش قتل‌ها در آمریکا در سال‌های اخیر

هانا مایر، از اندیشکده مؤسسه منهتن، می‌گوید که جنبش «کاهش بودجه پلیس» به طور گسترده باعث بدتر شدن میزان قتل در میان سیاه‌پوستان شد.

او معتقد است که برخی اقدامات همراه با کاهش واقعی بودجه چندین بخش پلیس باعث شد پلیس آمریکا از مناطقی که جرم و جنایت بالایی داشتند عقب نشینی کند.

در سالی که همه‌گیری ویروس کرونا آغاز شد، ۷ هزار و ۴۸ سفیدپوست به قتل رسیدند، اما مرگ‌های سیاه‌پوستان همچنان در آن سال نزدیک به ۳ هزار مورد از قتل افراد سفیدپوست بیشتر بود.

با توجه به اینکه سفیدپوستان ۷۶ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، در مقایسه با جمعیت ۱۳ درصدی سیاه‌پوستان، این روند حتی نگران کننده‌تر است.

بر اساس آمار اف‌بی‌آی در ۵۰ ایالت آمریکا، داده‌ها نشان می‌دهند که مناطقی با کمترین جمعیت سیاه‌پوست، مانند مونتانا و داکوتای جنوبی، شاهد افزایش بیش از ۸۰ درصدی قتل‌ها بوده‌اند.

نرخ قتل در ایالت‌های پنسیلوانیا، ایلینوی، اوهایو و کالیفرنیا همگی بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ حداقل ۳۶ درصد افزایش یافت؛ قتل‌های نیویورک نیز ۴۷ درصد افزایش یافت.

این روند در طول سال‌ها ثابت بوده است؛ در دوره ۱۰ ساله بین سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۹، هر سال به طور میانگین ۵ هزار و ۹۵۴ سفیدپوست کشته می‌شوند که ۱۶ درصد کمتر از تعداد قربانیان سیاه‌پوست است.

در طول آن دهه هر سال به طور متوسط ۶ هزار و ۹۲۷ سیاه‌پوست آمریکایی کشته می‌شدند، یعنی تقریباً هر سال هزار سیاه‌پوست بیشتر از سفیدپوستان.

در مجموع، در این بازه زمانی ۱۰ ساله، سیاه‌پوستان حدود ۴۳ درصد بیشتر از سفیدپوستان کشته شدند.

بر اساس برخی نظریه‌ها که در اطراف اتاق‌های فکر و محافل تحقیقاتی عدالت کیفری در گردش هستند، عوامل موثر در افزایش خشونت را همه گیری و عدم تعادل اقتصادی در آمریکا و افزایش فروش اسلحه عنوان می‌کنند.

یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد که ۱۱۰ هزار نفر از ساکنان این ایالت در سال ۲۰۲۰ اسلحه خریداری کردند که ۹۵ هزار مورد بیشتر از سال قبل از آن است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس