نوجوانان در ماه رمضان نمایه

مرحوم آقامجتبی تهرانی می‌گوید: خدای متعال از اول شب جمعه ماه مبارک رمضان تا طلوع فجر بنده‌اش را ندا می‌دهد؛ آیا بنده مؤمنی هست که رو به سوی من بیاورد و توبه کند، تا من توبه‌‎اش را بپذیرم؟

به گزارش مشرق، مرحوم آیت‌الله آقامجتبی تهرانی، استاد اخلاق در یکی از سخنرانی‌هایش به مناسبت شب‌های ماه رمضان می‌گوید: امشب، شب جمعه ماه مبارک رمضان است. در روایت است که خودِ شب‎‌های ماه مبارک رمضان، در اجابت دعا مؤثر است. در این رابطه در روایتی از پیغمبراکرم (ص) آمده است: «یَقُولُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی فِی کُلِّ لَیْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ»؛ خداوند در هر شب از شب‎ های ماه مبارک رمضان سه بار می ‎فرماید: «هَلْ مِنْ سَائِلٍ فَأُعْطِیَهُ سُؤْلَهُ»؛ آیا درخواست کننده ‎ای هست که از من چیزی درخواست کند تا من آن را به او بدهم؟! «هَلْ مِنْ تَائِبٍ فَأَتُوبَ عَلَیْهِ»(۱)؛ آیا کسی هست که امشب توبه کند و من توبه او را بپذیرم؟ «هَلْ مِنْ مُسْتَغْفِرٍ فَأَغْفِرَ لَه»؛ آیا کسی هست که از من پوزش بطلبد و من پوزش او را بپذیرم؟

ببینید:

عکس/ اژه‌ای شب احیا به کجا رفت؟

امام باقر(ع) فرمودند: «إِنَّ اللَّهَ تبارک و تَعَالَی لَیُنَادِی کُلَّ لَیْلَةِ جُمُعَةٍ مِنْ فَوْقِ عَرْشِهِ»؛ خداوند هر شب جمعه از فوق عرشش ندا می‌‎کند: «مِنْ أَوَّلِ اللَّیْلِ إِلَی آخِرِهِ»؛ از اوّل شب تا آخر شب! «أَ لَا عَبْدٌ مُؤْمِنٌ یَدْعُونِی لِدِینِهِ أَوْ دُنْیَاهُ قَبْلَ طُلُوعِ الْفَجْرِ فَأُجِیبَه»؛ آیا بنده مؤمنی هست که قبل از طلوع فجر من را صدا بزند، دعا کند و حاجات معنوی و مادّی‎‌اش را از من درخواست کند، تا من خود جواب او را بدهم؟ «أَ لَا عَبْدٌ مُؤْمِنٌ یَتُوبُ إِلَیَّ مِنْ ذُنُوبِهِ قَبْلَ طُلُوعِ الْفَجْرِ فَأَتُوبَ عَلَیْه»؛ آیا بنده مؤمنی هست که رو به سوی من بیاورد و توبه کند، تا من توبه‌‎اش را بپذیرم؟ «فَلا یَزَالُ یُنَادِی بِهَذَا حتی یَطْلُعَ الْفَجْرُ»(۲). خدای متعال از اول شب جمعه ماه مبارک رمضان تا طلوع فجر بنده اش را ندا می‌دهد. 

۱-بحارالأنوار، ج۹۳، ص۳۳۸ –  مستدرک الوسائل، ج۷، ص۴۳۰
​۲-وسائل‌الشیعه، ج ۷، ص۷۸- بحارالأنوار، ج۸۴، ص۱۶۶

فیلم این سخنرانی را اینجا مشاهده کنید:

دانلود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس