انفجار در مسجد شیعیان در مزار شریف افغانستان

گزارش‌ها از انفجار در بزرگترین مسجد شیعیان در مزارشریف خبر می‌دهند. به گفته منابع این انفجار تاکنون ۵تن شهید و ۶۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند و این آمار در حال افزایش است.

به گزارش مشرق، منابع مردمی در شهر مزار شریف گزارش دادند که لحظاتی پیش یک انفجار در داخل یک مسجد به نام سه دکان صورت گرفته است.

به گفته منابع، این انفجار در هنگام ادای نماز صورت گرفته است. این مسجد بزرگترین مسجد شیعیان مزارشریف بوده که در جای پر ازدحامی واقع شده است.

«غوث الدین انوری»، رییس بیمارستان حوزه‌ای ابو علی سینای بلخی در مزار شریف گفت که شمار زیادی از زخمی‌های این انفجار به این بیمارستان انتقال شده‌اند، اما آمار دقیق افراد زخمی بعدا اعلام می‌شود.

«قاری عبیدالله عابدی»، سخنگوی فرماندهی امنیتی قندوز وقوع یک انفجار را در منطقه «سردوره» این شهر تایید کرد، اما درباره تلفات و نوع آن چیزی نگفت.

۷۰ شهید و زخمی در نتیجه انفجار در مسجد سه دوکان مزارشریف

اما منابعی در بیمارستان ابوعلی سینای بلخی مزارشریف می‌گویند که تاکنون ۲ شهید و بیش از ۲۵ زخمی ناشی از انفجار لحظاتی پیش در مسجد سه دوکان شهر مزارشریف به این بیمارستان انتقال یافته‌اند.

انفجار در مسجد شیعیان مزارشریف؛ ۷۰ شهید و زخمی آمار اولیه +فیلم‌وعکس

به گفته‌ این شاهدان عینی، آمبولانس‌ها هنوز هم در حال انتقال آسیب‌دیدگان هستند.

شبکه خبری طلوع نیوز به نقل از مسوولان بهداشتی در مزار شریف گزارش داد که دستکم ۵ شهید و ۶۵ زخمی از انفجار امروز در یک مسجد در شهر مزار شریف به انتقال یافته‌اند. به گفته آنها این آمار در حال تغییر است.

انفجار در مسجد شیعیان مزارشریف؛ ۷۰ شهید و زخمی آمار اولیه +فیلم‌وعکس

از سوی دیگر نیز برخی منابع اعلام کردند تاکنون ۱۸ تن در این انفجار شهید شده و ۳۰ تن دیگر زخمی شدند.

همزمان با این انفجار برق ها منطقه قطع شده است.

این در حالیست که ساعاتی پیش انفجارهایی در ننگرهار و قندوز نیز گزارش شده است که براساس اعلام رسانه‌های محلی در ننگرهار یک خودروی طالبان هدف حمله قرار گرفته و ۴ تن از نیروی طالبان کشته شده‌اند.

انفجار در مسجد شیعیان مزارشریف؛ ۷۰ شهید و زخمی آمار اولیه +فیلم‌وعکس

انفجار در مسجد شیعیان مزارشریف؛ ۷۰ شهید و زخمی آمار اولیه +فیلم‌وعکس

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • SE ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    18 12
    هر چند 4 تن از نیروهای طالبان در این حملات شهید شدند و هر چند همه می دانند آنچه امروز در افغانستان می گذرد دقیقا مشابه فضای ترور گروهکها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، اما اطلاح طلبان و التقاطیون خود طالبان را متهم خواهند کرد. همان طور که در اول انقلاب هم بهشتی و چمران را متهم به خشونت طلبی می کردند.
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      12 4
      اصولا اعضای طالبان شهید نمی‌شوند. نفهم بفهم.
    • به 15.43 SE ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      3 6
      بله. اسمشان را بنیاد شهید ثبت نمی کند. اما پیش خدا شهید محسوب می شوند.
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      8 2
      رحمت خدا واسع است ، شما معلوم میکنید چه کسی شهید است ؟! بنده خدایی که عمرش در راه اسلام اسلحه دست گرفته وزبان روزه به دست خوارج داعش کشته میشود شهید نیست ؟!
    • NL ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 0
      تو غلط کردی شهید حساب میشن همین طالبان یار محمد رحمتی رئیس تبیان وابسته به ایران دستگیر کرده و گفته عذرخواهی کن از مردم افغانستان کوری کرید چشماتون بستید این طالبان اول بسم الله قدرت نداره این همه دشمنی داره قدرت گرفت ایران جر میده و واکنش ایران حتما حمله به ویرانه های یک کشور ویران است
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    6 4
    باید ایران به امنیت ورودی گیت های کشورهای مسلمان کمک کند.
    • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      1 0
      سرنوشت هیچ قومی تغییر نمیکنه مگر خودشون بخوان...مردم افغانستان چرا هیچ کاری نمیکنید؟مگه چیزی برای از دست دادن دارید؟چندتا شهید بدید قیام میکنید؟
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    8 10
    چشم دوستداران و تطهیرکنندگان طالبان روشن. خوب نگاه کنید دستاتون به خون این مردم مظلوم بدجوری آلوده هست
    • SE ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      8 2
      اول انقلاب همین حرفها را علیه شهید چمران و سپاه می گفتید. پیروانتان هم مشتی نادانند که باور می کند طالبان با ایجاد نامنی در افغانستان حاکمیت خود را تضعیف کند.
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    12 0
    چرا شیعیان از مساجد خود حفاظت نمی کنند . مسئولیت طالبان کجاست
    • Can IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      4 2
      طالبان به محض تسلط تمامی محافظین مساجد و دیگر اماکن شیعیان را خلع سلاح کرد
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      5 1
      چون طالبان همون اول گفت ما تامین میکنیم
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      6 0
      طالبان نمی تواند و اصلا شدنی نیست که دم در همه مساجد و همه مدارس نیرو بگذارد. چندتایی هم که گذاشت در حوادث مسجحد شیعیان قندهار شهید شدند. افغانستان سازمان اطلاعاتی قوی لازم دارد.
    • به Can IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 0
      این حرف به شوخی شباهت دارد. پس چرا قبل از طالبان هم مکرر از این حوادث رخ می داد؟ اگر شیعیان محافظ داشتند چرا جلویش را نمی گرفتند؟ مبارزه با عملیات انتحاری نیروهای آموزش دیده با سرعت عمل بسیار بالا می خواهد که نه شیعیان دارند و نه خود طالبان.
  • NL ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    15 0
    توطئه جنگ شیعه و سنی از طرف وهابیون صهیونیسم است
  • بی عرضه IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    5 3
    انتظار از طالبان با اون همه سال تجربه جنگ های چریکی و پارتیزانی و شهری و درگیری با نیرو های آمریکایی و روس و همکاری با سازمان های تروریستی مثل القاعده و شبکه حقانی و ....این همه عملیات تروریسیتی که خودش انجام داده خیلی بیشتر از این هاست ما این مسائل را به حساب بی عرضگی طالبان میگذاریم واقعا بی عرضه هستند که نمیتوانند امنیت کشورشان را تامین کنند زمان آمریکایی ها امنیت خیلی بهتر بود
    • SE ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      1 1
      جنگ پارتیزاتی فقط بزن و در رو است. با تامین امنیت شهری و حفظ امنیت هزاران مسجد و حسیتیه و مدرسه و... خیلی فرق دارد.
    • امین IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      3 0
      پول ۲۵۰ میلیون دلاری انگلیس به ژنرال ازبک ساخته است ،تمام این حملات داعش از مناطق ازبک نشین در شمال افغانستان توسط ترکیه سازماندهی میشود مانند جوزجان فاریاب و....عوامل آنها در ایران ( حرم مطهر) ،مراکز آموزشی شیعه ( غرب کابل و دشت پرچی) و حال مزار شریف( شما افغانستان) در اتاق سازمان تروریستی ترکیه و انگلیس طرح ریزی میشود
    • NL ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 0
      مگر نگفتید افغانستان افتاده دست طالبان حالا شمال افغانستان دست طالبان نیست ؟ یا اونا زیر مجموعه طالبان هستند
  • مهدی IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 0
    بعد از چند حمله، معلوم بود که باز حملات دیگری خواهند داشت اما مهاجم راحت بین نمازگزاران رفته!!! یعنی خود شیعیان اقدامات حفاظتی امنیتی انجام ندادند؟! از طالبان تکفیری که انتظاری نیست!
  • محمد IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 1
    احمق طالبان را با بهشتی و مطهری مقایسه میکنی طالبان وهابی که در مدارس وهابی ال سعود درس چگونه شیعیان بکشیم و سنی ها را بر ضد شیعیان تحریک کنیم احمق جان طالبان وهابی کشتار دیروز دانش اموزان مدرسه شیعیان را به تلافی کشتن ۴ مامور خود در همان منطقه انجام داد طالبان نصیبت شود ...
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      2 3
      قطعا مقایسه می کنم چون اگر طالبان وهابی بود خود ملاعمرش زیارت قبور نمی رفت. اگر طالبان وهابی بود هم بست سال قبل و هم الان فرصت داشت بقعه بزرگ مزار شریف را تخریب کند اما هرگز اینکار را نکرد. دقیقا همان یاوه های رسانه های انگلیسی را علیه شریفترین مجاهدان اسلام تکرار می کنید.
  • امير IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 2
    اقا شما چرا اين واقيعت رو قبول نميكنيد چرا از طالبان حمايت ميكنيد طالبان و داعش جفتشون باهم هيچ فرقي نميكنن .طالبان خود داعش إ
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      2 3
      فقط هر روز تعدادی از طالبان در درگیری با داعش شهید می شوند ولی البته برای رسانه ها مهم نیست. شما باید در راستای نفرت پراکنی علیه طالبان هر چه می توانید کامنت بگذارید.
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 2
    تا ۲۰ سال دیگه هم آبی از طالبان گرم نمیشه ایران لازمه برای امنیت افغانستان بطور جدی ورود کنه و از طالبان بخواد بخش مهمی از مسائل امنیتی اونجا رو بدست بگیره. این که نمیشه هر روز دارن مردم بی‌گناه و به خاک خون میکشن
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      0 0
      افغانستان با هزار مصیبت و درد ، گروه هائی با حمایت اصلی آمریکا توسط کشورهای مختلف در عرض و امتداد یکدیگر با هدف نا امن سازی افغانستان و کشورهای همسایه عمل میکنند که ممکن است در ایدئولوژی هم بر سر تئوری و اهداف خود هم اختلاف نظر داشته باشند ، در چند ماه گذشته اغلب همسایه های افغانستان اکثرا خلاف گذشته تاثیرات امنیتی بیشتری شاهد بودند و تمام ابتدا با هدف زیر سوال بردن حاکمیت طالبان و بعد اختلاف میان کشورهای همسایه و مردم درون افغانستان که هر کدام بلحاظ تاریخی علقه و اشتراکات زبانی با هر یک از همسایگان دارند . باصطلاح سران برخی از اقوام که حداقل طی بیست سال قبل خود را زعیم قوم خود دانسته و در حکومت ها شریک بوده اند و اکنون در خارج از افغانستان بسر میبرند ، مراقبت کنند و با مردم داخل بانحا مختلف راجع به مسائلی که خود بدان آگاه هستند ارتباط و روشنگری داشته باشند . زیرا آینده خود و مردم و کشور افغانستان در گرو آگاهی و اتحاد و دشمن شناسی که همان روزگار همه آنان را اینگونه رقم زده و هزاران زخم بر پیکره افغانستان و مردم درد و رنج کشیده وارد کرده و هنوز در فکر بازگشت از طریق ناامن سازی و بقول خود افغانان تنها امنیت نظامی نه بلکه اقتصادی اجتماعی و روحی روانی نیز شامل است . مسئولان طالبان زودتر فکری برای رفع دغدغه و آلام مردم بردارند و با تشکیل حکومت همه شمول و پذیر و با مجالس و قانون اساسی بسمت ثبات و پایداری گام بردارند ، زمان با این وضع بنفع هیچیک نیست و آنرا در اختیار دشمنان مردم قرار می دهد تا ضمن یارگیری و نا امن سازی کار را بدانجا برسانند که ده تا طالبان نیز از عهده آن بر نیایند ، لطفا بخواسته های مردم خردمند افغانستان که بطرق مختلف تقاضای تشکیل حکومت قانون مدار میباشند عمل نمایند و نه هر روزی از جائی سخنی و عملی که موجب آزار عمومی را در پی داشته ، دلسوزانه گوئیم این رویه هر روز که بگذرد اصلا بنفع افغانستان منجمله طالبان نیست . فردا که زود فرا میرسد . طالبان فرصت امروز که شتابان میگذرد ممکن است سخت بدست آورند . هم اندیشی با اشخاص اهل و دلسوزان آینده افغانستان . که سابقه آنان نشان میدهد . چگونه اند
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 1
    وقتی( طالبان امد افعانستان،ایران کمک مردم افعانستان برعلیه طالبان نه تنها کاری نکردبلکه همواری هم باهاش کرد وقتی داعش ازعراق وسوریه به پاکستان رفتند ایران فتر کرد درسوریه وعراق داعش را نابود کرده)حالا طالبان وداعش شیعه کشی راه انداختند دراین دوکشور!؟بعداز ۴۰سال هم نه کاری برعلیه صهیونیسم ونه وهابی کرده وبراحتی داریم اتحادصهیونیسن و سنی وهابی شیعه کش را نظاره میکنیم!؟
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      2 0
      هر کس طالبان را متهم می کند یا عقل ندارد و یا مزدور انگلیس است. واقعا فکر کرده اید طالبان حکومت خود را با ایجاد ناامنی تضعیف می کند؟ ضمنا امروز در قندوز و هفته پیش در مسجد جامعه اهل سنت کابل هم عملیات انتخاری انجام شد.
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 1
    این جنایتکاران کثافت طالبانی وداعشی سنی وهابی چه خبیث هستند که درروز صربت خوردن امام شیعیان دست به انتقام میزنند!؟
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      0 0
      قطعا خبیثتر از انگلیسی هایی که عمدا اخبار مربوط به انفجار قندوز و مسجد اهل سنت کابل را گزارش ندادند نیستند.
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    مرگ بر منافقین، مرگ برغرب پرست
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 2
    خود جنایتکاران طالبان هم با داعش تفاوتی ندارن. تمام مدارس شیعیان را در زمان حضور امریکاهمین جنایتکاران منفجر می کردن. 17 نفر اط کارکنان کنسولگری ما در مزار شریف را همین طالبان سربرید و رهبری در ان زمانی طالبان را توصیف کرده که هنوز در سایت موجود است.
    • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      1 0
      کسی دست به ترور انتحاری می زند که سلطه میدانی ندارد. وقتی طالبان در جنگ دارد پیروز می شود چه نیازی به ترور دارد؟ ترورها را دولت اشرف غنی با همکاری داعش انجام داد و گردن طالبان انداخت. ماجرای ترور دیپلماتهای ایرانی هم دروغ محض بود. آن ترور را سازمان اطلاعات پاکستان در دوره نواز شریف انجام داد. همان مهره آمریکایی و سعودی که دستور داشت بین ایران و طالبان جنگ درست کند. الان برادر همان خبیث نخست وزیر شده است با کودتای نرم علیه عمران خان. ضمنا الان طالبان حاکم افغانستان است. ایجاد ناامنی فقط به ضرر خودش است.
  • مسعود US ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    اتاق فکر این ترورها جایی نیست جز لندن و تل آویو، و مثلث عبری-عربی-غربی. مردم افغانستان در واقع ایرانیند و باید وضیفه ماست انتقامشون رو در سر منشا بگیریم.
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 1
    تروریستان طالبان که تا دیروز به انواع مختلف جان و مال و ناموس مردم افغانستان رو بر اثر انتحاری،بمب های کنار جاده ای،ترورهای هدفمند،گروگانگیری و راهزنی از بین میبردند،امروز به طور سیستماتیک مشغول اینکار هستند و جالب اینکه بعضی ها در این سایت به کشته شدگان این گروه تروریستی که دستشان به خون هزاران بیگناه آعشته هست،واژه شهید را اطلاق میکنن
  • سید IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 1
    الله اکبر دیگه تعجب نمیکنم اگه تو ایران هر روز حمله به مردم شیعه انجام بشه وقتی میبینم تو اینجا چقدر طالب و حامی طالب وجود داره دردی که امروز ملت افغانستان میکشه از وجود طالب و طالبانیسمه وای به حال اون افرادی که بخان طالب رو تطهیر کنن فردای قیامت چطور جوابگوی خون شهدا خواهند بود
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    اینکه کی شهید محسوب میشه و یا نمیشه فقط و فقط خداوند متعال ست که میدونه. به ما بندگان نمیره برای خدا تعیین تکلیف کنیم. ثانیا طالبان الان حاکم بر افغانستان ست. بنده خداها خیلی هم فرق کرده اند با اون اول. سعی هم می کنند بتونند کشور رو اداره کنند. اگر واقعاً به حسن نیتشون واقف شده اید بهشون کمک کنید تا بتونن زودتر امنیت رو در این کشور برقرار کنند. به خدا اینها بدتر از حاکمان امارات و سعودی نیستند. و حتی ترکیه کنونی!!!
  • سید روح اله IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    خداوند لعنت کند یهودیان را مسببان اصلی تفرفه در امت اسلامی و حتی بین مسیحیان و مسلمانان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس