کد خبر 1365668
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
وام مسکن

بانک مرکزی طی بخشنامه ای دستورالعمل وام قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن به خانوارهای دارای فرزند سوم را با یک شرط ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق، در بخشنامه بانک مرکزی که براساس جزء (۳) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به بانک‌های عامل مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک ابلاغ شده، آمده است:

بیشتر بخوانید:

اعلام جزئیات تسهیلات فرزندآوری و ودیعه مسکن

«بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از محل ۱۰۰ درصد مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه و ۵۰ درصد سپرده های قرض‌الحسنه جاری شبکه بانکی، تسهیلات موضوع جزء (۳) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور  را با اولویت نخست از طریق بانک های عامل تأمین کند. بانک ها مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، با أخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند. مسئولیت حسن اجرای حکم این بند به عهده بانک مرکزی و بانکهای عامل و همه مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرا یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذی صلاح است.

تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (بنا به درخواست خانواده) با بازپرداخت حداکثر ۲۰ ساله برای خانواده‌های فاقد مسکن که در سال ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده یا می شوند به میزان ۲۰۰ میلیون تومان اقدام کند. در راستای اجرای جز (۳) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، سهمیه هر بانک برای اعطای تسهیلات یاد شده مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

به این ترتیب ۶ بانک عامل در مجموع ۹۰۰ میلیارد تومان وام ودیعه، خرید یا ساخت مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی را به خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شود، پرداخت خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    2 0
    نحوه ثبت نام؟ لینک ثبت نام ؟
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    2 0
    سلام آنهایی که قبلا اقدام به فرزندآوری کرده اند چی می شوند
    • مجتبی IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      0 0
      از همه دوستانیکه این پیام را می خوانند و مثل من به گذاشتن تاریخ برای تولد فرزند سوم اعتراش دارند خواهش می کنم به سامانه 111 زنگ بزنید یا بروید توی سایتش و اعتراض کنید منبچه سومم خرداد 1400 بدنیا اومده و باجناقم بچه چهارمش 30 شهریور 1400 بدنیا اومده ولی شامل حال هیچکداممان هم نمی شود . در صورتیکه باید تاریخ فرزند سوم از زمانی باشد که رهبری سیاست های جمعیتی را ابلاغ کردند
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    2 2
    لوازم التحریر دو یتیم را خریدم کادو کردم بردم خونشون ، شب خواب دیدم حضرت رسول الله ( ص ) خانه ای دیوار به دیوار خانه اش بادرب مشترک بهم بخشید ! ازشوق دیدار پیامبر اکرم نمی رفتم خانه را ببینم ،مدام دست و صورت آقا را میبوسیدم . حالا که نمی‌رفتم دو مامور چپ وراستم افتادند و به اجبار به داخل حیاط خانه ام بردند بسرعت برگشتم پیش سرور دوعالم و درخواست‌هایم برای دوستان و آشنایان وپول ! رفتند یک کیسه پول ازخانه برایم آوردند . پرسیدم آقا این خانه این دنیایم است یاآن دنیا ؟! سکوت کردند هنوز خانه نخریدم سهم من آن دنیاست . کمک به دویتیم مرا سربلند کرد .
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    2 2
    یعنی کلا ۴۵۰۰ خانواده؟!!! چه برنامه جامع ای؟!! واقعا بعض مسیولین چی فکر می کنم. اون از وام فرزند که برای قم غیر فعال بود و میزد نرخ باروری قم نامعلوم! اینم از این مسیولین بهتر نیست از اول همه شرایط و موانع و ... رو کامل بگن مردم الکی دلخوش نشن
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 1
    مگه با ٢٠٠ میلیون میشه خونه خرید،؟ یک خانه ی ١٠٠ متری که سال ساخت آن مربوط به ١٣۵٧ می باشد در شهر اهواز ٨٠٠ میلیون تومان قیمت دارد، آن هم در بی فرهنگ ترین منطقه ی شهر اهواز.
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      2 0
      دیگه توهین نکن اگه معترضی
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 1
    مگه بی فرهنگی توهینه؟ متاسفانه بعضی از مناطق شهر اهواز به دلایلی مردم آن دارای فرهنگ کمی می باشند، یعنی همسایه به همسایه احترام نمی گذارد، میزان دعوا و درگیری خانوادگی و فحاشی های زننده بین طایفه ای زیاد است، تیراندازی های شبانه گاه و بی گاه، نبود سیستم های آموزشی برای خانواده ها، نبود فضای تفریحی مناسب و خیلی چیزهای دیگر. همین مناطق هم دارای خانه های گرانی هستند.
  • شاکری IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    ما امروز که 5اردیبهشت می‌باشد رفتیم بانک برای وام 200ودیعه مسکن به ما خندیدند و گفتند برید ازهمونایی بگیرید که این خبرا و می‌دهد تورو خدا مردم رو سرکار نگذارید اگه راست پس چرا با بانک ها برخورد نمی شه
  • ارشد امیری IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    من ثبت نام کردم ولی اس ام اس نیومده به من تعلق نگرفته سه فرزند دارم اجاره نشینم
  • حسین IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    ساده نباشید اگر خودتان از این کشور خیر دیدید فرزندانتان هم خیر میبینن این پولا فقط خرج پوشکشون میشه ساده نباشین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس