کد خبر 1365693
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۴
تشدید اسلام ستیزی در فرانسه/ رقابت شخصیت های ضداسلامی برای حضور در الیزه

مسلمانان در فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری باید بین وبا و طاعون دست به انتخاب بزنند.

به گزارش مشرق، فرانسه در روزهای اخیر روزهای نه چندان هیجان آمیز میان دور نخست و دوم انتخابات ریاست جمهوری را از سر می‌گذراند.

در این میان موضع «امانوئل مکرون» و «مارین لوپن»، نامزدهای برنده دور نخست رقابت ریاست جمهوری فرانسه در مورد مسلمانان نیز تاثیرات مهمی بر جامعه مسلمان و روند رقابت‌ها داشته است.

انتخابات فرانسه حتی سبب تشدید خشونت پلیس علیه جوامع سیاه پوست نیز شده است.

بیشتر بخوانید:

توهین به ادیان در سوئد؛ نفرت پراکنی با ادعای آزادی بیان

در ویدئوی اخیرا منتشر شده از خشونت علیه مسلمانان، یک مرد در شهر «مون پلیه» به یک زن مسلمان تعرض کرده و اظهارات توهین آمیزی علیه اسلام بیان کرد؛ این مرد همچنین به حجاب زن مسلمان تعرض کرد.

بررسی اخبار و رویدادها در این زمینه نشان می‌دهد که اسلام هراسی از زمان آغاز رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه تشدید شده است؛ زیرا گذشته از اقدام‌ها و سیاست‌های اسلام هراسانه «مکرون» در قالب توجیه‌هایی مانند باصطلاح مبارزه با تروریسم و تصویب قانون جدایی طلبی در تابستان ۲۰۲۱، دیدگاه‌های راست افراطی که نماینده آن «لوپن» است، در گفتمان عمومی فرانسه در زمینه‌های جامعه مسلمانان، مهاجرت و امنیت نفوذ کرده است.

وضعیت کلی مسلمانان در فرانسه

در واقع، هویت فرانسوی در میانه ادعای دولت‌های فرانسه مبنی بر تقویت قانون سکولار، جامعه مسلمان را حذف کرده است.

این در حالی است که فرانسه بزرگ‌ترین جمعیت مسلمان را در اروپای غربی دارد و ۵.۷ میلیون مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند.

جالب است بدانید که قانونی در فرانسه از قرن نوزدهم، وجود آمار دقیق از مسلمانان را ممنوع کرد.

مسلمانان فرانسه به شکل ناعادلانه‌ای هدف تبعیض قرار می‌گیرند.

تبعیض، خشونت نژادی و سیاست‌های ارتجاعی علیه مسلمانان به ویژه مسلمانان دارای تحصیلات عالی، افزایش یافته است؛ ده‌ها مسجد در فرانسه تعطیل شده اند؛ سازمان جمعی علیه اسلام هراسی در فرانسه (CCIF) تعطیل شد؛ موسسه‌های خیریه مسلمانان ناچار به توقف فعالیت خود شدند؛ شمار زیادی از مسلمانان نیز ناچار شدند فرانسه را ترک کنند و مسلمانان دارای نشانه‌های مذهبی اغلب دسترسی به بازار کار فرانسه ندارند.

در یک نظرسنجی دستکم ۶۹ درصد از مسلمانانی که فرانسه را ترک کردند، تبعیض و نژادپرستی را سبب این اقدام خود خواندند و ۶۳ درصد اعلام کردند که برای زندگی دینی مسالمت آمیزتر فرانسه را ترک کردند.

مشارکت کنندگان در پاسخ به این پرسش که آیا آن‌ها به فرانسه بازخواهند گشت یا خیر، تنها ۴.۵۶ درصد پاسخ مثبت دادند و ۴۴.۷ درصد گفتند که هرگز برنخواهند گشت.

چرخش قابل ملاحظه مکرون به سمت مسلمانان

«مکرون» پس از پنج سال حمله به رای دهندگان مسلمان فرانسه، به دلیل نیاز به رای آن‌ها برای حضور مجدد در «الیزه» در تلاش است تا رای دهندگان فرانسه را به دست آورد.

تلاش «مکرون» برای سازماندهی جوامع مسلمان در حالی است که وی تا چندی پیش سرکوب مسلمانان را در دستور کار داشت.

تحلیلگران از اقدام‌های ضد اسلامی «مکرون» به عنوان سیاست استعماری کلاسیک مانند آنچه فرانسه در الجزایر انجام داد، یاد می‌کنند.

همزمان مسلمانان فرانسه می‌گویند که انتخاب میان رئیس جمهور فعلی و «لوپن» مانند «انتخاب میان طاعون و وبا» است.

تاکید لوپن بر موضع اسلام ستیزانه خود

«لوپن»، برخلاف انتخابات ۲۰۱۷ این بار وعده داده که در صورت پیروزی در انتخابات حجاب را به طور کامل ممنوع و مسلمانان دارای حجاب را جریمه کند.

ضمن اینکه قانون جدیدی برای ممنوعیت آن چه «ایدئولوژی‌های اسلامی» خواند معرفی کند.

«مکرون» برای پیروزی بر «لوپن»، نیاز به رای مسلمانانی دارد که در چند سال گذشته به شکل‌های مختلف آن‌ها را مورد توهین قرار داده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    12 9
    انتخاب میان طاعون و وبا ، چه تعبیر درستی !
    • جهودشناس IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      1 10
      دم لوپن گرم. درود بر شرفش که از فرهنگ فرانسه در برابر بربرهای بی‌ریشه محافظت میکنه. اینها یاد گرفتند به هر تمدنی که پا میذارند، فرهنگ و تمدن اون کشور را خراب کرده و بربریت خودشون رو رواگ میدهند. چادر چاقچور برای فرانسه ساخته نشده. مسلمان جماعت هرجا که پا بذاره، دو قورت و نیمش باقیه و همیشه طلب داره.
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      5 1
      جناب جهود شناس ، این تمدن متمدن ! فرانسوی بر روی خون مردم بی گناه ساخته شده.باور ندارید در مورد جمجمه 18 هزار الجزایری بی گناه که در موزه انسان فرانسه نگه داری میشه تحقیق کنید .اینها فقط خواستار استقلال کشور خودشون بودن. فقط کافی بود که مسلمونا این جمجمه ها رو تو موزه هاشون نگه میداشتن اونوقت معلوم بود که واکنش شما چی بود.
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      5 0
      خیلی جالبه که خود فرانسوی ها هم نه مکرون را قبول دارن نه لوپن.دانشجویان فرانسوی هم تظاهرات گسترده ای علیه دو نامزد برپا کردن و این موضوع مختص به مسلمانان نیست.
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      4 0
      9:17 اگه به عقب برگردیم و تاریخ رو یه بار دیگه بخونیم متوجه میشیم کیا بی رگ و ریشه و بی وجود هستن.اروپاییان نژاد پرستی که ثروت خودشونو از راه استعمار و قتل عام مردم کشورای دیگه به دست اوردن
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      4 0
      جهودی به اندازه کافی درباره فرهنگ نداشته فرانسوی ها شنیدیم.کشوری که آمار بالای زن کشی و همسر کشی رو داره و این موضوع به شدت خود فرانسوی ها رو نگران کرده.
  • بابک IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 9
    مسلمانان فرانسه اگه خیلی ناراحت هستند .این کشور کافر را ترک و در یک کشور اسلامی زندگی کنند و لذت ببرند
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      4 0
      میگم اگه به یه دختر غیر مسلمان هم حمله و به زور حجاب سرش بشه شما بازم اینقدر منفعل هستید یا اون موقع حس انسان دوستی تون گل میکنه؟
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    7 0
    این هم دموکراسی غربی. این شارلاتان بازی ها در فرانسه هر بار تکرار می شود. در آمریکا هم به نحوی دیگر. جایی هست که لیبرال دموکراسی در آن هنوز اعتبار و حیثیتی داشته باشد؟
  • نیما IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 2
    بنظر کل مسلمانان باید فرانسه را ترک کرده و به اندونزی مالزی یا ترکیه بروند
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      3 0
      به نظر کل مخالفین حجاب باید از ایران و کشورهای اسلامی که در آنها حجاب اجباری هست کشورهای خود را ترک کرده و به کشورهای اروپایی بروند،فقط لطفأ یکم زودتر، مرسی!!!
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    بی عقلی که جهان را نجات نمی یم چون نقشه راه زسیدن به رااه درست به دست ایرانی ها رسیده مثل کسی کلید را داره می تونه با کلید در را باز کنه و این جاهیلت و راه اتش جهنم از جهان نجات بدهد به نظرم هدف باید این چون این خیانت چون کلید رسین به بهشت رفتن ما اریم علت چرا به نظرم افرا د قاطی می کنن و از اسلام خارج می شوند چون خیلی ثروت ایران به خاطر امریکا از بین می رود به خاطر انرزی اتمی این شده عده ای قاطی بکنند و راه اشتباه بروند و اسلام خارج بشوند چون به قول خودشان این را ه اشتباه و این انسانیت نیست تنها راه برگشت این عده به اسلام نیاز این مانع رفته بشه ..... و به نظرم دنبال انرزی هسته ای نریم و نبال نجات جهنم باشیم و یک جنگ رسلنه اس و دمپلوماسی و غیره انجام بیم شرط امریکا میشه قبول اگر اجازه تبلیغ ایران در کشورها جهان و مجوزها زیادی گه بشه راه درست به جهان دا و اسلام درست و شیعه و ریشه جهالیت میشه اول جهان را سمت خرد برند که همیشه چیزها عمی ئر قران بوه و اگر ر قران میگه با کافران جها د کنید منظور جهاد الان با چیزها علمی قران که علم رسیه و به نظزم بازی فوتبال که باث عدم هشیاری و اشتباه قطع بشه چون وقتی کسی غرق میشه باید پرید در اب و نجات داد با فوتبال و انرزی هسته و اینترنت الوده که محدود نکرن ان نمیشه و این فقط مرم خومان و جهان فریب می هیم و ان دنیا هم ایران خیانکار میشه چون کلید درها بسته را دارد و باز نمی کند این بی عقلی و جهالت از جهان دور بشه اگر تلاش کردیم برای جهالیت جهان ان زمان امازمان عج ظهور می کند به این میگن منظز بودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس