کد خبر 1365712
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۷
واردات آیفون تا پایان نیمه اول سال ممنوع می‌شود

اپل در دادگاهی در بزریل به دلیل حذف شارژر از جعبه گوشی‌های خود، به پرداخت جریمه محکوم شد.

به گزارش مشرق، در سال ۲۰۲۰ بود که مینگ چی کو، یکی از تحلیلگران اپل، مشتری‌های این شرکت را با بیان اینکه اپل شارژر و ایرپادهای سیمی را در جعبه‌های آیفون تازه خریداری شده قرار نمی‌دهد، شگفت زده کرد.

بر اساس گزارش فون آرنا، بسیاری این حرکت را مال اندوزی از سوی اپل دانستند، زیرا کسانی که هزینه زیادی را برای خرید گوشی هزینه می‌کنند علاوه بر آن باید پول بیشتری برای اقلامی بپردازند که پیش از این رایگان در اختیار مشریان قرار داده می‌شد.

گفته می‌شود اپل با حذف شارژر و هدفون سیمی از جعبه‌های آیفون ۶.۵ میلیارد دلار در هزینه‌های خود صرفه جویی کرده است. اپل، در ژوئیه ۲۰۲۰ و قبل از عرضه خط آیفون ۱۲، طی یک نظرسنجی از کاربران آیفون خواست تا بگویند هنگام خرید آیفون جدید با شارژر گوشی قبلی نظرسنجی را منتشر کرد و از کاربران آیفون خواست یکی از شش گزینه ارائه شده را انتخاب کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    3 0
    اپل با این همه سرمایه باز هم دنبال دزدی و کم فروشیه. اینها اگه ترس از دست دادن مشتری رو نداشتن قطعا از کیفیت خود گوشی هم میدزدیدن. آخه شما که بازار انحصار و غیر رقابتی تو آمریکا دارید، گوشی هاتون هم که تو چین تولید میشه برای کاهش هزینه ها، دیگه چه مرضی دارید که باز هم میخواهید صرفه جویی کنید؟ مرحوم استیو جابز اگه می دونست یه روزی تو ایران که درآمد ماهیانه متوسط ده میلیونه میتونه گوشی ها آیفون رو مثل نقل دونه ای 50-60 میلیون بفروشه جوری که طرف در عین حال که مستاجره و تو نون شبش مونده یه وام 150 میلیونی بگیره و برای خودش و زنش و دختر 10 ساله اش یکی یه دونه از این پرومکس ها بخره و 6 سال قسط بده و کلی حالشو ببره غلط زیادی می کرد تو آمریکا شرکت میزد، می اومد همین جا تو ایران یه خط تولید راه مینداخت با چند هزار تا کارگر افغانی گوشی هاش رو بدون شارژر و هندزفری و جعبه تا دسته میکرد تو پاچه ملت شریف و همیشه در صحنه، البته نه دونه ای 50-60 میلیون بلکه بیشتر چون هنوز خیلی جا داره، تازه اونم با قرعه کشی و تحویل دو سه ساله. چرا بعضی ها فکر اقتصادی ندارن؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس